Skip to main content
Vraag

Foutmelding STB-ZAP-03 bij terugkijken opname

• June 29, 2025
  • 16 reacties
  • 294 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken (sinds de overstap naar glasvezel) werkt het terugkijken niet meer goed. we hebben stappenplan van kpn gevolgd via de website en kastje gereset maar helaas heeft dit niet geholpen. We hebben ook een foutcode (zie foto).  Programma's spelen max 10 min af en daarna kun je niks meer zien. Op de ipad kan je wel probleemloos kijken. Wat kunnen we hier aan doen?

16 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Zijn er switches aanwezig in het netwerk. Zoja deze moeten igmp snooping ondersteunen. Anders gaat het niet goed met iptv

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Er is wel een switch aanwezig maar daar gaat maar 1 kabel in en 1 kabel uit (naar de tv ontvanger) deze moet er nog eens tussenuit worden gehaald. Verder is er niets bekabeld aangesloten.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Verwijder deze switch maar dan zal het probleem zich mogelijk oplossen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Peppers en ​@Frank74, welkom hier (voor Frank!) Wat naar om te zien dat jullie hier last van hebben. Ik denk graag mee! 

Een reset zou dit moeten verhelpen. Heb jullie de reset als volgt uitgevoerd

Hier is geen switch aanwezig. Morgen maar even contact zoeken met kpn zelf

Is het gelukt? 

• Nieuwkomer
  • July 11, 2025

Hierbij even een update van de situatie bij ​@Peppers 
De switch is er 10’dagen geleden er tussenuit gehaald en het leek goed te gaan. Helaas zijn dezelfde klachten weer terug. Morgen zal ik de reset uitvoeren zoals ​@Alex van KPN hierboven heeft besproken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 12, 2025

Vanochtend een reset (frisse start) uitgevoerd. En ook alles minimaal 3 minuten stroomloos gemaakt. En zojuist hebben we de storing weer terug. 

• Topper
  • July 12, 2025

Ja hier helaas ook. Krijg nu zelfs foutmeldingen bij normaal tv kijken

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Goedenavond 

is er nog iemand die hier een oplossing voor heeft? ​@Alex van KPN? We wachten al 5 dagen op antwoord.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 21, 2025

Hi all, excuss voor mijn late antwoord. 

@Peppers, heb jij ook een nieuwe kabel geprobeerd net als Frank? En zo ja, vind je het goed als je gegevens erbij pak en dit ook nakijk? 

@Frank74, werkt het bij jou nog steeds goed met de nieuwe kabel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

@Peppers, heb jij ook een nieuwe kabel geprobeerd net als Frank? En zo ja, vind je het goed als je gegevens erbij pak en dit ook nakijk? 

Ja nieuwe kabel geprobeerd helaas resultaat hetzelfde. Ja dat is prima. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 24, 2025

Ja nieuwe kabel geprobeerd helaas resultaat hetzelfde. Ja dat is prima. 

Ik heb je een PB gestuurd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

@Alex van KPN Inmiddels het nieuwe kastje alweer enige tijd geleden in gebruik. Op zich werkt het redelijk echter krijgen we nu wel vaak deze foutmelding AVS-TO-0001. Opnames kunnen dan niet geladen worden. Na alles opnieuw opstarten werkt het wel weer maar het gebeurd nu steeds vaker. Is hier nog wat aan te doen? Het gebeurd bijna dagelijks 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@Peppers, het hoort niet zo te gaan dus we moeten toch kijken wat er aan de hand is. Wat gebeurt er als je deze stappen volgt? Mag ik ook weten welke ontvanger je nu hebt gekregen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2025

We hebben de Arris VIP5202 ontvanger. Stappenplan uitgevoerd kregen de volgende melding. Ook handmatig herstart.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Peppers, Alex geniet van zijn vakantie, vandaar dat ik in je topic reageer.

Ik lees dat je al een boel geprobeerd hebt, dat je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd en dat je tv-ontvanger ook al omgeruild is. Maar toch krijg je weer een foutmelding te zien. 

Hoe is je Arris tv-ontvanger nu aangesloten op je modem? Zit de switch er nog tussen, die je eerder in dit topic noemde? Zo ja, kan je eens testen hoe het gaat als je die er tussenweg haalt? 

Ook ben ik benieuwd naar wanneer je de foutmelding te zien krijgt: Alleen bij opnames of ook bij andere functies en live tv kijken? Doe je iets specifieks op dat moment of komt de foutmelding zomaar tevoorschijn? Alle details zijn welkom.

Toch nog even als extra toevoeging: we doen ons best je hier in onze Community zo snel mogelijk verder te helpen. Afhankelijk van hoe druk het is, gaat dat soms snel, en kan er soms wat meer tijd tussen zitten. Als je graag sneller hulp wilt hebben als je de foutmelding weer ziet: je kan ook een belafspraak maken. Een van onze collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en kijkt het voor je na.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

De tv ontvanger zit rechtstreeks op het modem en er zit geen switch tussen. Foutmelding komt als we een opname willen gaan bekijken dus niet met live tv kijken. Na het stappenplan te hebben gevolgd hebben we nog geen foutmelding gehad. We houden het in de gaten en als er weer een foutmelding komt, dan laten we dat hier weer weten.