Skip to main content

Ik heb sinds een -aardlagen een soort van galm in mijn TV geluid dat via een soundbar loopt. De box staat ingesteld op stereo (omzetten naar PCM) en de soundbar is via HDMI (eARC) aangesloten op de TV. Ik heb een Philips OLED TV. Dit probleem niet eerder gehad. 
Als ik via de software (androïde) kpn tv, Netflix of andere service afspeel heb ik dit probleem niet. Het lijkt echt te zitten in de omzetting tussen de KPN+ box en de soundbar. 
Het soundbar geluid is in te stellen op “Uit”, Muziek” of “Film”. Op alle opties heb ik galm.  Graag asap een oplossing!

Hoi @Abzek, ik lees dat je geluid bij tv kijken niet optimaal is. Het is vrij druk op het forum op dit moment, hoe staat het er intussen voor met het geluid?

Als je de galm nog ervaart, kijk dan eens naar de geluidsinstellingen van de TV+ Box. Daar kan je zelf een boel in aanpassen en ik vermoed dat als je daar een beetje mee speelt, je de galm kwijt bent. Meer informatie over de geluidsinstellingen op de TV+ box vind je hier:

 


Met de geluidsinstellingen is het me niet gelukt de “galm” weg te krijgen. Inmiddels heb ik de TV+ een “reset” laten uitvoeren en nu is de galm weg. Dus ik denk dat ik het probleem vooralsnog heb opgelost. 


@Abzek Goed op te horen en dankjewel voor het delen!