Skip to main content

Hallo een ieder,

ik heb de DIW 7022 en heb een Bluetooth gamecontroller aangesloten via Afstandsbediening en accessoires. Dit ging goed en ik kan de controller normaal gebruiken in het menu van de KPN plus box. Echter als ik een spel wil spelen die ik heb gedownload via de ingebouwde Chromecast doet de controller niets. Dezelfde controller werkt wel met mijn Amazon Firestick bij dezelfde spellen.

 

Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen?
 

Bij voorbaat dank en een vriendelijke groet.

@WakwUp 

Vraagje, waarom koppel je de Game Controller niet rechtstreeks op de tv zelf? 

Of zie ik iets over het hoofd? 


Vraagje, waarom koppel je de Game Controller niet rechtstreeks op de tv zelf? 

Omdat @WakwUp daarmee de games die op de TV+ Box geïnstalleerd zijn wil bedienen.


Bedank voor de reacties, de controller rechtstreeks op de TV installeren heb ik ook geprobeerd. Werkt ook niet.


Ik ga morgen een andere controller uit proberen. Misschien ligt het aan de controller. Het is een Bluetooth Google Stadia controller die wel op mijn Firestick werkt…..


Met Mantis Gamepad Pro kan je ieder gamepad gebruiken


Ik weet niet wat een Mantis Gamepad Pro is maar heb gezocht in Play Store van de DIW7022 maar deze is niet besckikbaar op mijn apparaat wordt er gezegd. 


DIW7022 is een gewoon Android-Box met een schil van Android-TV erop, ga naar instelling en dan apparaat-instelling dan naar over dan klik 7 keer op OS-Build van Android-TV

 

Daarna wordt je ontwikkelaar en met inschakelen van ADB-foutopsporing kan je via ADB alles op de box installeren wat je wil, zelfs de Google Playstore voor Android of een alternatief store, en dan van deze store kan je android apps downloaden de niet bedoeld voor Android-TV


Het is mijns inziens niet echt verstandig om buiten de Google Play Store om apps op een Android (TV) apparaat te installeren.

Ik denk ook niet dat dat is waar @WakwUp naar op zoek is.


Google laat sommige apps niet toe voor Android-TV omdat meeste Smart-TVs hebben minder krachtig CPU/GPU en minder opslag. Maar meeste Android-Boxes hebben deze beperking niet en kan prima Apps uitvoeren, de voor een mid-range smartphone geschikt zijn. Laat google-protect voor Apps aan, dan worden de apps voor installeren gecontroleerd op malwares/viren …. Natuurlijk zijn de ontwikklaar-options gevaarlijk voor mensen zonder computer-kennissen. Man kan ook alleen het installeren van onbekende bronnen toelaten en via een filemanager of 3rd party launcher officiële apps voor Android installeren. Veel schaden kan je sowieso niet aanrichten, met een reset op fabrieksinstelling is de box weer de oude


Vandaag dit interessante artikel gevonden over Android 11 waarop de box draait en het herkennen van controllers.

https://www.xda-developers.com/android-11-trouble-getting-games-recognize-their-controllers/


@WakwUp hoe staat het er nu voor? En mocht het niet gelukt zijn, zou je nog willen laten weten om welk spel het gaat? En wil je laten weten welke controller je gebruikt? Het ligt buiten de ondersteuning dus ik kan geen oplossing garanderen. Maar ik wil graag met je meedenken waar mogelijk. 


Geen succes, alles geprobeerd wat er in mijn macht ligt …. KPN gebeld en de dame aan de lijn vertelde me dat ik van de problemen had moeten weten voor ik hier aan begon,

Letterlijk antwoorden op mijn vraag om hulp: het KPN forum staat vol met klachten, kinderziektes en te snel op de markt gebracht, hebben zij u niet verteld van de problemen met de KPN box toen u uw abonnement verlengde…...bizarre antwoorden op mijn vraag om hulp.

Klacht ingediend en KPN heeft na tientallen jaren afgedaan voor mij

Jammer


@WakwUp gezien er een klacht is ingediend wil ik het verder overlaten aan de afdeling die deze behandeld. 

Wel ben ik het met je eens dat dit geen goed antwoord is. Vooral op de vraag waarom de controller het spel niet wil bedienen maar het menu wel. 


Dank voor uw reactie.

Ik word binnen 5 dagen teruggebeld door KPN. Afgezien van de nogal “vreemde” manier van klachten afhandelen via de telefoon wil ik u toch vermelden dat het om een Bluetooth Google Stadia controller gaat.

Een van de meerdere spellen die via Chromecast in de plus box is o.a “Unkilled” 

Gamepad wordt herkend en werkt in het menu maar niet in het spel. Asphalt 8 (racespel) werkt wel.

Toch graag uw mening

mvg

 

 


@WakwUp zou je eens willen kijken of je Bluetooth Low Energy hebt aangezet? Ik ga er half vanuit gezien je wel het menu kan bedienen. Maar wil niks overslaan. 


Dank voor uw bericht….dit is m.i gebeurd bij het overzetten van Wifi naar Bluetooth

Zal de software nogmaals op de Gamepad zetten en checken of er een optie voor is


@WakwUpIs het gelukt en wat heb je precies gedaan?

Alvast bedankt, hier precies hetzelfde probleem. In menu en app werkt het wel via bluetooth, in game niet.