Skip to main content

Ik heb thuis glasvezel van Kpn met abonnement internet, tv en mobiel abonnement.

Kan ik het kastje voor ontvangst tv zenders van Kpn ook gebruiken in mijn vakantiehuisje met glasvezel van andere beheerder zodat ik alle tv zenders en opnames kan bekijken en niet alleen de zenders voor buitenshuis.

Nee, je kunt de TV ontvanger alleen thuis gebruiken.

Wel kan je vanaf een telefoon of tablet met de KPN TV app naar een Chromecast casten en zo televisie en opnames kijken,

Ook is het mogelijk om de smart-TV app op een Chromecast Google TV of Android TV te plaatsen maar dan moet je die wel via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten communiceren. Dan heb je thuis dus een VPN servertje nodig. De FRITZ!Box en Synology NAS hebben VPN server functionaliteit ingebouwd.


@wjb 

“off topic”

Ik zie jouw advies voor een VPN vaak voorbij komen (perfect natuurlijk).

Ik heb 1 vraagje, gebruikt zo'n oplossing niet extra veel energie (volksmond stroom)?

Mijn dank is groot,

Joop

“off topic”


Ik zie jouw advies voor een VPN vaak voorbij komen (perfect natuurlijk).

Ik heb 1 vraagje, gebruikt zo'n oplossing niet extra veel energie (volksmond stroom)?

Nee, dat verbruikt nauwelijks meer stroom zolang die VPN server maar draait op een apparaat die sowieso al aan staat.

Zelf draai ik VPN server functionaliteit op mijn EdgeRouter 4 en die staat uiteraard altijd aan immers dat is de router die ik gebruik voor mijn Internet aansluiting.


Wij hebben kpn tv+ internet. Nu krijgen we de aanbieding over te stappen naar glasvezel. Kunnen we de 3 zenderkasten dan nog gebruiken van kpn, deze hebben we namelijk gekocht bij kpn net als de draadloze verbinding naar de slaapkamers. 

Vrgr syllie


Wat bedoel je met ‘zenderkasten’ van KPN, Digitenne soms? @Sylliem 

 


Bij kpn zijn de tv ontvangers alleen in verhuur. Die verkoopt kpn niet. Alleen de VIP1963 is ooit verkoop geweest, maar die werken al zo'n 9 jaar niet meer.

De draadloze verbindingssets zijn gewoon bruikbaar. Op dat punt, na het modem, is het al weer UTP en geen glasvezel.


Wij hebben kpn tv+ internet. Nu krijgen we de aanbieding over te stappen naar glasvezel. Kunnen we de 3 zenderkasten dan nog gebruiken van kpn, deze hebben we namelijk gekocht bij kpn net als de draadloze verbinding naar de slaapkamers. 

Vrgr syllie

 

Zenderkasten?

Bedoel je de Super WIFI repeaters?

En DVS kan je gebruiken, maar ik adviseer het om ze niet te gebruiken. Reden op het 230 volt netwerk zit steeds meer verstoring waardoor een DVS steeds minder goed werkt.

(Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.)


Reageer