Waarom wordt het gebruik van de TV+ app geblokkeerd op Google TV device in combinatie met een datakaart van kpn op het mobiele netwerk van KPN?
Die app mag alleen thuis gebruikt worden. Dus op het WiFi van de Experiabox. Niet ergens anders.
Dank voor je antwoord Marlon92.
Bijzonder jammer omdat andere providers die mogelijkheid wel bieden
Dank voor je antwoord Marlon92.
Bijzonder jammer omdat andere providers die mogelijkheid wel bieden
Welke providers dan? Want in iedergeval bij Ziggo werkt het op precies dezelfde manier.
Canal Digitaal weet ik zeker
En bij Odido op het forum schrijven ook dat hun app op de chromecast alleen thuis werkt.
"De app die je op de Chromecast kunt installeren werkt alleen thuis op je vaste internetverbinding van Odido."
Canal Digitaal weet ik zeker
En NLziet ook. Maar dat zijn geen internetproviders.
Canal Digitaal is online.nl.
Ik heb dit nooit begrepen, ik mag niet op een google tv kastje de app installeren en die meenemen naar een vakantie huisje, maar ik mag wel met de wifi van het vakantie huisje de kpn app op de telefoon aanzetten en dan casten naar een Chromecast.Â
Dan zit ik toch ook niet op min eigen thuis netwerk.
Echt zo krom.
'’Dan zit ik toch ook niet op min eigen thuis netwerk.'’
Klopt, het verschil zit er simpelweg hierin; '’wifi van het vakantiehuisje'’...
Ik begrijp je opmerking niet.. Mijn google tv kastje, niet te verwarren met jet KPN+ kastje, met daarop de kpn+ app doet het niet en de Chromecast.doet het wel, allebei op HETZELFDE wifi signaal van het vakantiehuisje. Waarom mag je wel de chromecast gebruiken maar niet een google tv kastje??
Ik denk dat je nog zo'n zwarte chromecast bedoeltÂ
De nieuwe witte is ook Google TV en kan de kpn app dus op. Maar ook dié werkt niet buiten het adres van het abonnement.Â
Casten náár de chromecast kan dan weer wel.
Een provider mag tv alleen aanbieden via mobiele device met eigen beeldscherm en geluid. Daar zijn de rechten gedekt door Europese regels. Casten valt er ook onder.Â
Een streamingdienst als NLziet valt niet onder die regel. Het canaldigitaal app abonnement, ongeacht provider, is zo ook beschikbaar inderdaad. Direct op een tv of streamingapparaat.Â
Maar of je dan ook de zenders kunt zien die je met een Online abonnement meer kunt zien dan bij het app only betwijfel ik.
Verder ontmoedigd het zo het delen van de tv dienst. Want dat is ook niet in het belang van de providers.Â
Ziggo:Â Ziggogo op je tweede tv.
KPN:Â Tweede tv zonder extra kastje.
Ja inderdaad zo'n zwarte. Ik snap de technische verschillen maar blijf het toch erg raar vinden waarom ik wel mag casten en niet op een apparaatje kijken.
Ik snap ook dat kpn er niets aan kan doen maar het lost niets op om illegaal tv te kijken als je wel gewoon kan casten. Ik wil legaal kijken op mijn kastje en dat kan dus niet.
Een provider mag tv alleen aanbieden via mobiele device met eigen beeldscherm en geluid. Daar zijn de rechten gedekt door Europese regels. Casten valt er ook onder.Â
Een provider mag ook best TV aanbieden op niet mobiele devices, er is geen enkele wetgeving die dat verbiedt. Er zal alleen wel een stevig prijskaartje aan hangen om voldoende rechten te bemachtigen.
Met de zwarte chromecast kun je alleen maar casten
Met welk (ander) kastje wil je dan kijken? En waar?Â
Ik wil kijken met een formuler Max in een vakantiehuisje.
Â
Maar ik geloof niet dat je mijn punt wil begrijpen, het is gewoon een axhtelijke regeling.
Met hetzelfde wifi netwerk mag ik:
- wel casten naar een Chromecast en zo op de tv kijken
- wel mijn laptop aan de tv hangen en zo op de tv kijkenÂ
- niet een android tv kastje aan de tv hangen en zo kijkenÂ
Â
Het is een kromme regel die ook vast bij andere providers geldt maar niet gewoon niet recht valt te praten of op een logische manier uit te leggen.
Een app op een TV of een GoogleTV kastje kan gebruikt worden om simpel structureel als TV kastje in te zetten elders (bij Vrienden, familie, tweede huis) en dat is niet toegestaan en daarom wordt dit geblokkeerd.
Met je mobile telefoon streamen, gaan ze er niet vanuit dat dit structureel is en daarom kan dit wel.
Je kan dit omzeilen overigens, door een thuis VPN verbinding op te zetten.
Het is een kromme regel die ook vast bij andere providers geldt maar niet gewoon niet recht valt te praten of op een logische manier uit te leggen.
Nee, dat de smart-TV app buitenshuis niet beschikbaar gesteld wordt is juist heel eenvoudig uit te leggen.
Waarom wil jij de smart-TV app gebruiken en niet "gewoon" casten vanaf een telefoon?
Precies ... gebruiksgemak en dat is nu ook precies waarom providers dat niet toestaan. Daarmee zou contract-sharing immers in de hand gewerkt worden terwijl dat juist iets is wat voorkomen moet worden.
Als je overigens een FRITZ!Box hebt of een ander apparaat dat als WireGuard of OpenVPN server kan fungeren dan is deze restrictie zeer eenvoudig te omzeilen.
Tja. Dat zei ik dus ook al.
Verder ontmoedigd het zo het delen van de tv dienst. Want dat is ook niet in het belang van de providers.Â
Even overheen gelezen neem ik aan. Dat overkomt mij ook wel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.