Skip to main content

Goedendag. 
Mijn KPN Tv app werd automatisch geüpdatet. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat AirPlay niet werkt. Ik krijg de melding dat er geen apparaten beschikbaar zijn. Het blijkt dat deze functionaliteit er niet in zit. 
Ik heb de volgende vragen:

  1. Waarom zit AirPlay niet in de TV+ app?
  2. Wanneer is deze functionaliteit weer terug?
  3. Kan de oude app in de Appstore gezet worden?

Ik zie indd dat Airplay eruit is, enkel de TV zelf of google hubs zijn beschikbaar in de lijst.
Je kan helaas geen oude app terug zetten.


Helaas is KPN "vergeten" om de ondersteuning van Airplay op te nemen in de KPN TV+ app.

Die zal vast en zeker gaan komen maar het is natuurlijk wel heel erg slordig om de TV+ app al uit te gaan rollen terwijl die ondersteuning er nog niet is.


Het viel mij op dat KPN letterlijk de enige is dat geen TV app op de AppleTV heeft.


KPN maakt er een mooi zooitje van. Heb al spijt van de update gemaakt te hebben naar KPN TV+ app. Ik moet wel airplay gebruiken omdat ze nog steeds geen app hebben voor de Apple TV. Wachten we ook al jaren op, als dit nu niet heel snel komt dan is het bye bye KPN. 


Goedendag. 
Mijn KPN Tv app werd automatisch geüpdatet. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat AirPlay niet werkt. Ik krijg de melding dat er geen apparaten beschikbaar zijn. Het blijkt dat deze functionaliteit er niet in zit. 
Ik heb de volgende vragen:

  1. Waarom zit AirPlay niet in de TV+ app?
  2. Wanneer is deze functionaliteit weer terug?
  3. Kan de oude app in de Appstore gezet worden?

Hi. Airplay zit er inderdaad nog niet in. Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens dat deze functie er al in had moeten zitten. Heb je niets aan, maar goed. Dus specifiek nagevraagd. Airplay wordt binnenkort toegevoegd. Specifieker dan dat kan ik nog niet zijn, maar komt er wel aan. Wat betreft vraag 3: nee, de oude app wordt niet teruggezet. 

Mijn excuses. Als dit de manier is waarop je tv kijkt, dan is het extra frustrerend. Ik hoop dat de functie snel terug is.


Goedendag. 
Mijn KPN Tv app werd automatisch geüpdatet. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat AirPlay niet werkt. Ik krijg de melding dat er geen apparaten beschikbaar zijn. Het blijkt dat deze functionaliteit er niet in zit. 
Ik heb de volgende vragen:

  1. Waarom zit AirPlay niet in de TV+ app?
  2. Wanneer is deze functionaliteit weer terug?
  3. Kan de oude app in de Appstore gezet worden?

Hi. Airplay zit er inderdaad nog niet in. Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens dat deze functie er al in had moeten zitten. Heb je niets aan, maar goed. Dus specifiek nagevraagd. Airplay wordt binnenkort toegevoegd. Specifieker dan dat kan ik nog niet zijn, maar komt er wel aan. Wat betreft vraag 3: nee, de oude app wordt niet teruggezet. 

Mijn excuses. Als dit de manier is waarop je tv kijkt, dan is het extra frustrerend. Ik hoop dat de functie snel terug is.

Bedankt voor je antwoord. Laten we hopen dat AirPlay snel terugkomt. Ik gebruik het in mijn vakantiehuisje. Dat ligt in een buitengebied zonder kabel, koper en glasvezel. Beter is een app die ook geschikt is voor de Apple TV, maar het terugzetten van AirPlay zal al erg fijn zijn. 


Beter is een app die ook geschikt is voor de Apple TV

Dat zal alsnog niet werken in je vakantie huis. Want die app werkt en zal alleen werken op het adres van het abonnement. 


Beter is een app die ook geschikt is voor de Apple TV

Dat zal alsnog niet werken in je vakantie huis. Want die app werkt en zal alleen werken op het adres van het abonnement. 

Nee hoor. Werkt prima. Zelfs hier op Lanzarote werkte het prima met de telefoon van mijn vrouw, waar de oude app nog op zit. 


Beter is een app die ook geschikt is voor de Apple TV

Dat zal alsnog niet werken in je vakantie huis. Want die app werkt en zal alleen werken op het adres van het abonnement. 

Nee hoor. Werkt prima. Zelfs hier op Lanzarote werkte het prima met de telefoon van mijn vrouw, waar de oude app nog op zit. 

Een eventuele smart TV app die op een Apple TV geïnstalleerd kan worden zal alleen op/via het thuisnetwerk werken. Dat is ook het geval voor de smart TV app op Android TV, WebOS en Tizen.

Je zult de Apple TV dan moeten voorzien van een VPN cliënt die een VPN verbinding opzet met een VPN server in jouw thuisnetwerk. Zelf gebruik ik een Chromecast Google TV met daarop de VPN Client Pro app die een WireGuard VPN verbinding opzet met mijn EdgeRouter thuis.

De "gewone" TV apps van KPN voor telefoon en tablet kunnen wel buitenshuis gebruikt worden en daarmee kan ook buitenshuis gecast cq. gestreamd worden.


Ja, dit ☝️

De app in smartphone, tablet en tv.kpn.com werkt buiten je eigen huisadres in de EU.

De app in een televisie danwel streamingbox, dus ook Apple TV, werkt (zodra ie er is) alleen op je eigen thuis adres.


Jammer dat Airplay  ontbreekt bij de laatste versie van de KPN TV+ app-versie 08.38.01.


Maar het zou ook fijn zijn als een KPN TV+ app in het buitenland (europa) gedownload kon worden via de Google Play Store wat niet het geval is op dit moment; BVN en NPO PLus zijn wel te downloaden weliswaar met een te lage resolutie.

Het zou ons, trouwe klanten, veel gedoe besparen: geen Google Chromecast meer, geen smartphone in je handen….

 


De app IN een televisie of Apple TV box of Android-TV box of Chromecast Google-TV zal nooit worden vrijgegeven voor gebruik buitenshuis. Binnen de EU zijn namelijk alleen afspraken voor gebruik in smartphone, tablet en laptop.


De app IN een televisie of Apple TV box of Android-TV box of Chromecast Google-TV zal nooit worden vrijgegeven voor gebruik buitenshuis. Binnen de EU zijn namelijk alleen afspraken voor gebruik in smartphone, tablet en laptop.

Het gaat hier niet om de smart-TV app maar om de KPN TV+ app voor telefoon en tablet.

 

Maar het zou ook fijn zijn als een KPN TV+ app in het buitenland (europa) gedownload kon worden via de Google Play Store wat niet het geval is op dit moment; ...

Zie je de app dan wel in de Google Play Store als je in Nederland bent immers de nieuwe KPN TV+ app wordt gefaseerd beschikbaar gesteld en het kan dus prima zijn dat hij nog niet beschikbaar is voor jouw telefoon en/of tablet.

Volgens mij ben je in het buitenland ook gewoon met de Nederlandse Google Play Store verbonden.


Het gaat hier niet om de smart-TV app maar om de KPN TV+ app voor telefoon en tablet.

Tja, dat weet ik @wjb . Ben hier al veel langer actief hoor.

Ik reageerde op deze opmerking net voor mijn reactie. Die gaat m.i. duidelijk om de smart-TV app.

@LuPir schreef: Maar het zou ook fijn zijn als een KPN TV+ app in het buitenland (europa) gedownload kon worden via de Google Play Store wat niet het geval is op dit moment; BVN en NPO PLus zijn wel te downloaden weliswaar met een te lage resolutie.

Het zou ons, trouwe klanten, veel gedoe besparen: geen Google Chromecast meer, geen smartphone in je handen….

Tja.


De beste stuurlui staan aan wal….

 

 


En als je alleen ‘KPN’ invoert? @LuPir 

Overigens zal dié app (op Android-TV) het alleen doen op je adres thuis. Zelfs niet bij de buren, laat staan in het buitenland.

Derhalve is het downloaden van deze app alleen beschikbaar op het kpn netwerk.


Wat is het merk en type van die Android TV?

Aan welk land is het Google account gekoppeld?

Heb je op jouw thuisnetwerk in Nederland een OpenVPN of Wireguard VPN server?


Derhalve is het downloaden van deze app alleen beschikbaar op het kpn netwerk.

Dat is niet zo. Die app is ook vanaf andere netwerken te downloaden, zolang het Google account maar met de Nederlandse Google Play Store gekoppeld is.


En als je alleen ‘KPN’ invoert? @LuPir 

Overigens zal dié app (op Android-TV) het alleen doen op je adres thuis. Zelfs niet bij de buren, laat staan in het buitenland.

Derhalve is het downloaden van deze app alleen beschikbaar op het kpn netwerk.

OoK niet, je ziet wel NPO Start en onze NOS maar geen KPN. Waarom zou je, in Nederland, die app downloaden van KPN TV als je directe toegang hebt? Misschien nuttig op campings, zeilboot, woonark?


Waarom zou je, in Nederland, die app downloaden van KPN TV als je directe toegang hebt?

Die app is gemaakt voor gebruik op een 2e/3e televisie thuis en niet voor gebruik buitenshuis.

Nu gebruik ik die app ook buitenshuis op een Chromecast Google TV waarbij ik de Chromecast een Wireguard VPN verbinding laat opzetten met mijn EdgeRouter thuis.

Als je thuis een FRITZ!Box of EdgeRouter gebruikt dan is dat heel eenvoudig. Gebruik je thuis een Experia/KPN Box dan heb je een VPN server nodig. Dat kan bijvoorbeeld een Synology NAS zijn.


Ik dank jullie hartelijk voor alle nuttige en mooie aanbevelingen.

Mijn oude Google Chromecast zal ik de lade blijven en mocht ik naar de Ned. TV willen kijken maak ik gebruik van mijn laptop en de HDMI koppeling met de LG TV. Geen probleem.

Het zou wel fijn zijn als de nieuwe update van de KPN TV+ de Airplay functie zou kunnen herstellen, het gemak dient de mens.

En als dat niet werkt, ook geen probleem, hoe minder ik naar een scherm kijk hoe beter.

Het gaat jullie goed 😘


En de nieuwe versie 08.41.02 is er uit en Airplay doet het weer😁


Ik heb hem geupdatet (automatische updates waren nog niet uitgevoerd) en inderdaad. Airplay doet het weer.