Skip to main content
Vraag

Geen Apple TV app bij KPN en kan bepaalde zenders niet terugkijken

• January 10, 2026
  • 7 reacties
  • 39 keer bekeken

Vorig jaar overgestapt (wegens verhuizing) naar KPN met de veronderstelling dat ik op de Apple TV een KPN app kon installeren om ook in de slaapkamer TV te kijken, zonder 5 euro extra per maand te betalen.

via de smart tv kan ik wel in een andere kamer via Android de KPN app installeren. Maar dan kom je er achter dat bepaalde zenders niet terug te kijken zijn. (Ook niet op de iPad of iPhone)

ik zit nog een jaar vast aan KPN en dan komt er een overstap naar een provider die zijn zaakjes beter geregeld hebben.

gewoon een Apple TV app hebben, zenders terug kijken ongeacht hoe. Zeker als ze in de cloud zijn opgenomen.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

via de smart tv kan ik wel in een andere kamer via Android de KPN app installeren. Maar dan kom je er achter dat bepaalde zenders niet terug te kijken zijn. (Ook niet op de iPad of iPhone)

De rechten voor de app in een smart-tv/streamingbox zijn gelijk aan die van de ontvanger. De app is er helaas niet voor Apple TV. Wel Android-TV, Google-TV, Tizen (Samsung), WebOS (LG/Loewe). ​@Hulspuppie 

zonder 5 euro extra per maand te betalen.

Sinds april 2025 kost een extra ontvanger € 6 per stuk per maand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2026

Ander voorbeeld, opname van de VRT gedaan, kan ik nu ik niet op het WIFI netwerk zit niet kijken.

Wat ik bij Ziggo en Caiway (Delta), wel gewoon kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2026

Dat zal met een app in Apple TV niet anders zijn, ​@Hulspuppie .

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Het ging er mij om dat KPN nog wat stappen te maken heeft tov de andere providers.

Als er niks aankomend jaar veranderd, verliezen ze een klant (vast en mobiel)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Hulspuppie, jammer om te lezen dat je niet helemaal blij bent. En dank voor het delen van je gedachten en feedback.

De wens voor een TV app voor Apple TV is bekend. De app is er nu niet, en staat wel op de roadmap van ons TV team. Ik heb nu helaas niet meer informatie of een tijdsindicatie voor je. Zo gauw hier meer over bekend is, zullen we dit zeker delen hier in de community.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Ander voorbeeld, opname van de VRT gedaan, kan ik nu ik niet op het WIFI netwerk zit niet kijken.

VRT opnames zijn tegenwoordig (sinds 1 dec ‘25) wél te bekijken in de mobiele tv+ app. Maar alleen als je verbonden bent met je thuis wifi netwerk, niet buitenshuis.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

VRT opnames zijn tegenwoordig (sinds 1 dec ‘25) wél te bekijken in de mobiele tv+ app. Maar alleen als je verbonden bent met je thuis wifi netwerk, niet buitenshuis.

Bij andere providers kan ik dat wel. Heeft KPN het toch niet zo goed geregeld qua licenties