Skip to main content

Op zoek naar suggesties, want ik krijg het niet direct opgelost…

Eergisteren nog gewoon gebruik kunnen maken van de Sky Showtime app. Alles werkte. Gisteren daarentegen werkte de audio niet meer.

  • Soundbar aangesloten op de TV. 
  • TV+ stb is bekabeld aangesloten.
  • TV+ stb een herstart gegeven.
  • Experiabox een herstart gegeven.
  • Sky Showtime uitgelogd en weer ingelogd.
  • Netflix, Disney, Amazon Prime en HBO Max werken gewoon (lineair en on demand ook)
  • Geen TV update gehad.
  • Alle geluidsettings op de TV+ stb gepoogd (automagisch, DD plus, stereo en passthrough)

Casten via de app van de telefoon naar TV+ werkt wel.

 

Nu is dit natuurlijk een first world problem, maar handig is het niet. Suggesties zijn welkom 😅

Hoi @TijtheMan ,

Geen idee of het mogelijk is. Maar kun je die app niet even verwijderen en daarna weer opnieuw installeren?  


Dat is inderdaad mogelijk…. En inderdaad nog niet geprobeerd…. Thanks 👍🏻


Hoi @TijtheMan ,

Geen idee of het mogelijk is. Maar kun je die app niet even verwijderen en daarna weer opnieuw installeren?  

Gedaan en het werkt weer 😃

Dank voor de suggestie.


mooi bij ons hetzelfde skyshowtime geen geluid na update 1.41 straks ook maar eens opnieuw instaleren.

 


Hoe simpel een oplossing soms kan zijn, hè? 😊
 

mooi bij ons hetzelfde skyshowtime geen geluid na update 1.41 straks ook maar eens opnieuw instaleren.


Was de app verwijderen en opnieuw installeren ook de oplossing voor jou, @steffen1?


Hoe simpel een oplossing soms kan zijn, hè? 😊
 

mooi bij ons hetzelfde skyshowtime geen geluid na update 1.41 straks ook maar eens opnieuw instaleren.


Was de app verwijderen en opnieuw installeren ook de oplossing voor jou, @steffen1?

jazeker net kunnen doen. het werkte. was trouwens op 2 ontvangers. dus dit is geen consequent probleem. 1 ontvanger niets aan de hand


Helaas bij mij hetzelfde probleem, ineens geen geluid meer op smart tv bij Skyshowtime-app. 

Echter app compleet deinstalleren/ verwijderen en daarna opnieuw installeren hielp bij mij niet 😥😥

Tv volledig opnieuw opstarten ook niet?

Werkt wel op telefoon dus casten kan wel, maar dat is niet handig (en minder stabiel).

Meer suggesties?


Helaas bij mij hetzelfde probleem, ineens geen geluid meer op smart tv bij Skyshowtime-app. 

Echter app compleet deinstalleren/ verwijderen en daarna opnieuw installeren hielp bij mij niet 😥😥

Tv volledig opnieuw opstarten ook niet?

Werkt wel op telefoon dus casten kan wel, maar dat is niet handig (en minder stabiel).

Meer suggesties?

smart tv bedoelt u op de 7022 box of op de tv ? hier gaat het over de tv box van kpn...


Ah, oke, nee het gaat bij mij om de app op de smart tv zelf. Maar ik denk dat er iets is met SkyShowtime update dat zowel KPN box gebruikers als Smarttv app gebruikers problemen ondervinden. Via Google kom je met "SkyShowtime geen audio" op dit forum. Maar ik zal elders zoeken!


hier geen probleem op de tv+ box , weet niet of het bij een tv kan maar app deinstaleren en de volledige chace legen helpt vaak , er blijft vaak iets van software hangen. 

de app op de tv en de tv box zijn dezelfde dus het ,idee, dat het met de box ook zo is begrijp ik goed. de app voor de telefoon is een andere dan een android tv app. 


Hoe simpel een oplossing soms kan zijn, hè? 😊

Dit is wat mij betreft helemaal geen simpele oplossing.

Het opnieuw installeren van een app zou nooit nodig moeten zijn en het zou dan ook het laatste moeten zijn waar je als eindgebruiker aan zou moeten denken.

Ik ben dan overigens benieuwd of het verwijderen van de gegevens van de app (cache en gebruikersgegevens) niet ook hetzelfde resultaat zou hebben gegeven.


Ik heb een Smart tv van Sharp waar ik de app op had geïnstalleerd. Deze geefr geen audio meer, dus op basis van dit forum (welliswaar voor KPN box en niet Smart tv) heb ik via APPS de app volledig verwijderd. Daarna opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd waarbij ik ook weer opnieuw inloggegevens moest invoeren. Dus ik vermoed daarmee dat de cache ook leeg is, maar bedankt voor die tip, ik ga even onderzoeken of er ook (naast verwijderen van een app) een optie is om de cache van de tv te verwijderen. Als ik wat vindt zal ik het kort hier plaatsen, voor anderen met mijn probleem die via Google toch op dit forum terecht zijn gekomen. Zo helpt dit forum iedereen! 😁


Hier hetzelfde probleem, helaas werkt de app opnieuw installeren op tv-ontvanger ARRIS VIP5202 hier niet. Televisie via KPN gaat wel gewoon over de soundbar en bij andere streamingdiensten ook geluid. Direct iets van SkyShowtime afspelen op telefoon is ook met geluod, dus lijkt op een SkyShowtime-probleem.


Hoe simpel een oplossing soms kan zijn, hè? 😊

Dit is wat mij betreft helemaal geen simpele oplossing.

Het opnieuw installeren van een app zou nooit nodig moeten zijn en het zou dan ook het laatste moeten zijn waar je als eindgebruiker aan zou moeten denken.

Ik ben dan overigens benieuwd of het verwijderen van de gegevens van de app (cache en gebruikersgegevens) niet ook hetzelfde resultaat zou hebben gegeven.

helaas is dat geen kpn issue maar de app ontwikkelaar. zolang de app alleen een deel update krijgt blijft er altijd iets achter. dat kan wel een keertje fout gaan. zelfs jawel apple heeft die isseus.


Ik heb een Smart tv van Sharp waar ik de app op had geïnstalleerd. Deze geefr geen audio meer, dus op basis van dit forum (welliswaar voor KPN box en niet Smart tv) heb ik via APPS de app volledig verwijderd. Daarna opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd waarbij ik ook weer opnieuw inloggegevens moest invoeren. Dus ik vermoed daarmee dat de cache ook leeg is, maar bedankt voor die tip, ik ga even onderzoeken of er ook (naast verwijderen van een app) een optie is om de cache van de tv te verwijderen. Als ik wat vindt zal ik het kort hier plaatsen, voor anderen met mijn probleem die via Google toch op dit forum terecht zijn gekomen. Zo helpt dit forum iedereen! 😁

om het kort te houden : ja . chace legen optie is een optie maar android tv heeft die optie niet altijd


aanvulling: 

npo app heeft nu ook kuren. ben benieuwd of er iets groters achter zit


helaas is dat geen kpn issue maar de app ontwikkelaar. zolang de app alleen een deel update krijgt blijft er altijd iets achter. dat kan wel een keertje fout gaan. zelfs jawel apple heeft die isseus.

Alsof de Apple superieur zou zijn aan Google, dat is natuurlijk onzin.


helaas is dat geen kpn issue maar de app ontwikkelaar. zolang de app alleen een deel update krijgt blijft er altijd iets achter. dat kan wel een keertje fout gaan. zelfs jawel apple heeft die isseus.

Alsof de Apple superieur zou zijn aan Google, dat is natuurlijk onzin.

 

Daar denke Apple mensen echt anders over.

Kan je beter ook niet over gaan discussiëren. 

Ik laat ze gewoon in de waarde en denk zelf “ik weet het en het maakt mij niets uit”


joop2011 schreef:

Kan je beter ook niet over gaan discussiëren. 

Ik laat ze gewoon in de waarde en denk zelf “ik weet het en het maakt mij niets uit”

Met alle respect maar ik maak zelf wel uit of ik daar over wil discussiëren.


En weer terug on topic…

Met wat ik teruglees is het opnieuw installeren op de TV+ stb en een optie en lost het issue op. Mogelijk dat het legen van de cache ook toereikend is, maar zie ik nog niet bevestigd.

Op de 5202 stb is het herinstalleren van de app geen mogelijkheid en ook niet het legen van de Cache. @BobBrand, heeft de stb al een 'frisse start’ gekregen? (of teruggezet naar fabrieksinstellingen).

@Freakyboy, als ik het goed begrijp werkt het op de Sharp TV nog steeds niet. Zou je de volgende stappen eens willen proberen: App verwijderen, stekker van de tv uit het stopcontact (minuut of 2) en dan na het weer aansluiten van de tv de app weer opnieuw instaleren (en inloggen).


helaas is dat geen kpn issue maar de app ontwikkelaar. zolang de app alleen een deel update krijgt blijft er altijd iets achter. dat kan wel een keertje fout gaan. zelfs jawel apple heeft die isseus.

Alsof de Apple superieur zou zijn aan Google, dat is natuurlijk onzin.

 

Daar denke Apple mensen echt anders over.

Kan je beter ook niet over gaan discussiëren. 

Ik laat ze gewoon in de waarde en denk zelf “ik weet het en het maakt mij niets uit”

discussie is er niet. apple heeft gewoon maar 1 besturingssysteem en 1 merk .. android is voor vanalles bedoeld.daar9m komen er meer dingen voor bij android


joop2011 schreef:

Kan je beter ook niet over gaan discussiëren. 

Ik laat ze gewoon in de waarde en denk zelf “ik weet het en het maakt mij niets uit”

Met alle respect maar ik maak zelf wel uit of ik daar over wil discussiëren.

 

Jammer van weer zo'n @wjb opmerking.

Ik probeer je te helpen, maar dat stel jij helaas nooit op prijs.


joop2011 schreef:

Kan je beter ook niet over gaan discussiëren. 

Ik laat ze gewoon in de waarde en denk zelf “ik weet het en het maakt mij niets uit”

Met alle respect maar ik maak zelf wel uit of ik daar over wil discussiëren.

 

Jammer van weer zo'n @wjb opmerking.

Ik probeer je te helpen, maar dat stel jij helaas nooit op prijs.

@joop dit topic gaat over geen geluid . beetje of topic ok maar verderrr discussie ergens anders wel ps. android is beter als ois. 🤪 ois gaat alleen over apple beveiliging heen. android heeft wel 5 beveiligingslagen.. . dit als voorbeeld😁😁😁 maar goed alles bij elkaar ieder zijn smaak.

ik baseer mijn mening op echte feiten niet op dingen die worden gezegd zonder onderbouwing. geld ook voor internet. hoef geen 2gb te hebben om te gamen. het gaat om responsetijd niet om maximale snelheid. marketing is cijfers die allemaal beter lijken als bij een ander.  als voorbeeld: premium kwliteit mag overal op worden gezet zonder echte feiten. 

zo genoeg of topic. 

nu wederom getest en skyshowtime heeft bij kpn ook geen geluid meer. versie 1.13.36.

 


cache legen geen effect

gedwongen stoppen geen effect

gegevens wissen geen effect

 

opnieuw moeten instaleren. en nee werkt nog niet. dit zit 8n skyshowtime

mischien kan dit wel worden aangegeven bij skyshowtime door kpn?

heeft vaak meer effect.


En weer terug on topic…

Met wat ik teruglees is het opnieuw installeren op de TV+ stb en een optie en lost het issue op. Mogelijk dat het legen van de cache ook toereikend is, maar zie ik nog niet bevestigd.

Op de 5202 stb is het herinstalleren van de app geen mogelijkheid en ook niet het legen van de Cache. @BobBrand, heeft de stb al een 'frisse start’ gekregen? (of teruggezet naar fabrieksinstellingen).

@Freakyboy, als ik het goed begrijp werkt het op de Sharp TV nog steeds niet. Zou je de volgende stappen eens willen proberen: App verwijderen, stekker van de tv uit het stopcontact (minuut of 2) en dan na het weer aansluiten van de tv de app weer opnieuw instaleren (en inloggen).

Stb opnieuw gestart en factory reset inderdaad geprobeerd, helaas blijft het probleem bestaan.

Verdere info voor troubleshooting hieronder.

KPN:

Hardwareversie: KPN DIW7022

Android OS versie: 11

KPN TV+: 0.27.0

KPN TV+ app: 1.143.2

 

SkyShowtime-app:

Versie: 1.13.36