Skip to main content

Op zoek naar suggesties, want ik krijg het niet direct opgelost…

Eergisteren nog gewoon gebruik kunnen maken van de Sky Showtime app. Alles werkte. Gisteren daarentegen werkte de audio niet meer.

  • Soundbar aangesloten op de TV. 
  • TV+ stb is bekabeld aangesloten.
  • TV+ stb een herstart gegeven.
  • Experiabox een herstart gegeven.
  • Sky Showtime uitgelogd en weer ingelogd.
  • Netflix, Disney, Amazon Prime en HBO Max werken gewoon (lineair en on demand ook)
  • Geen TV update gehad.
  • Alle geluidsettings op de TV+ stb gepoogd (automagisch, DD plus, stereo en passthrough)

Casten via de app van de telefoon naar TV+ werkt wel.

 

Nu is dit natuurlijk een first world problem, maar handig is het niet. Suggesties zijn welkom 😅

En weer terug on topic…

Met wat ik teruglees is het opnieuw installeren op de TV+ stb en een optie en lost het issue op. Mogelijk dat het legen van de cache ook toereikend is, maar zie ik nog niet bevestigd.

Op de 5202 stb is het herinstalleren van de app geen mogelijkheid en ook niet het legen van de Cache. @BobBrand, heeft de stb al een 'frisse start’ gekregen? (of teruggezet naar fabrieksinstellingen).

@Freakyboy, als ik het goed begrijp werkt het op de Sharp TV nog steeds niet. Zou je de volgende stappen eens willen proberen: App verwijderen, stekker van de tv uit het stopcontact (minuut of 2) en dan na het weer aansluiten van de tv de app weer opnieuw instaleren (en inloggen).

Stb opnieuw gestart en factory reset inderdaad geprobeerd, helaas blijft het probleem bestaan.

Verdere info voor troubleshooting hieronder.

KPN:

Hardwareversie: KPN DIW7022

Android OS versie: 11

KPN TV+: 0.27.0

KPN TV+ app: 1.143.2

 

SkyShowtime-app:

Versie: 1.13.36

voordat iedereen vanalles doet. akyshowtime app ligt het aan. maar skyshowtime hulpijn momenteel op de chat maar ja... elke keer moet ik hetzelfde uitvoeren volgens de chatmedewerker.  probleem wordt nu bij skyshowtime zelf neer gelegd.

 

dus voor iedereen: wachten totdat skyshowtime de oplossing heeft.

 


 


Vraagje, KPN heeft SkyShowtime niet in hun entertainment pakket (helaas).

Dus moet je zoals ook bij andere streamingdiensten toch altijd bij de aanbieder zijn.

Reden is: ik zag ergens hier staat dat KPN druk moest uitoefenen, maar dat kan helemaal niet.

 

Hopelijk is het probleem bij SkyShowtime snel opgelost.

 

De app op de DIW7022 is ook van SkyShowtime (dus niet van KPN).


Vraagje, KPN heeft SkyShowtime niet in hun entertainment pakket (helaas).

Dus moet je zoals ook bij andere streamingdiensten toch altijd bij de aanbieder zijn.

Reden is: ik zag ergens hier staat dat KPN druk moest uitoefenen, maar dat kan helemaal niet.

 

Hopelijk is het probleem bij SkyShowtime snel opgelost.

 

De app op de DIW7022 is ook van SkyShowtime (dus niet van KPN).

Ik mis de vraag een beetje….

Dat gezegd hebbende: Druk uitoefenen is wellicht niet aan de orde, maar een rol hierin spelen is absoluut mogelijk. Ook al is de app van een ander (in dit geval SkyShowtime) is eventuele input vaak wenselijk. Hoewel de basis in de STB android is, zit daar wel een KPN sausje overheen. Dit kan natuurlijk invloed hebben op de werking van de betreffende apps en dus dient er gezamenlijk gekeken te worden naar een grondoorzaak. Aantrekkelijk voor beide partijen.

Daarnaast zal het voor een externe partij ook wel een rol spelen/verschil maken wanneer er een individuele klant zich meld of een provider waar een paar klanten meer aan verbonden zijn en daarmee het gewicht van de melding sneller serieus genomen worden.


Vraagje, KPN heeft SkyShowtime niet in hun entertainment pakket (helaas).

Dus moet je zoals ook bij andere streamingdiensten toch altijd bij de aanbieder zijn.

Reden is: ik zag ergens hier staat dat KPN druk moest uitoefenen, maar dat kan helemaal niet.

 

Hopelijk is het probleem bij SkyShowtime snel opgelost.

 

De app op de DIW7022 is ook van SkyShowtime (dus niet van KPN).

druk uitoefenen houdt in kpn kan meer dan wij als individuele klant...


@TijtheMan en @steffen1 hartelijk dank voor jullie reactie. 


@TijtheMan en @steffen1 hartelijk dank voor jullie reactie. 

was beetje veel reactie…

gisteravond heeft skyshowtime het opgelost.

alles werkt weer