Skip to main content
Beantwoord

Geen beeld en geluid na reset en restart modem

• August 31, 2025
  • 7 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds een tijdje heb ik last dat ik geen beeld en of geen geluid heb als ik van zender verander.

De zender komt meestal wel na een tijdje, maar het geluid blijft weg.

Resetten van jullie TV box werkt maar tijdelijk. Via de app lukt het jullie ook niet om mijn TV box te resetten, dat moet dan steeds handmatig.

DIW7022 van Sagemcom CS50001

Zoveel TV kijken we niet en het is dus erg irritant om steeds de TV box te moeten resetten. Vandaag al 3 of 4 keer.

Kan dit opgelost worden? Of moeten we overstappen?

Ik was redelijk tevreden over KPN, maar steeds minder.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Bemel131, goed dat je dit meldt. Lijkt me inderdaad niet handig als je TV aan het kijken bent. 😕

Doet het menu het nog wel op de TV als dit gebeurt? Zo ja, zou je dan de stappen voor het oplossen van geen beeld een willen doorlopen?
Ik ben benieuwd of het daarna wel opgelost is.

Zo niet, kun je dan vertellen hoe je TV+ Box aangesloten is op je modem? Via de wifi of loopt er bijvoorbeeld een internetkabel rechtstreeks van de één naar de ander?
Heb je dan ook al een andere HDMI kabel getest tussen je TV en je TV+Box?

Ik hoor het graag!

7 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hi ​@Bemel131, goed dat je dit meldt. Lijkt me inderdaad niet handig als je TV aan het kijken bent. 😕

Doet het menu het nog wel op de TV als dit gebeurt? Zo ja, zou je dan de stappen voor het oplossen van geen beeld een willen doorlopen?
Ik ben benieuwd of het daarna wel opgelost is.

Zo niet, kun je dan vertellen hoe je TV+ Box aangesloten is op je modem? Via de wifi of loopt er bijvoorbeeld een internetkabel rechtstreeks van de één naar de ander?
Heb je dan ook al een andere HDMI kabel getest tussen je TV en je TV+Box?

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Beste KPN, 

Ik heb van alles al geprobeerd, nieuwe kabels en alles. 

De TV box zit met een kabel verbonden met het modem. Het modem is ook verbonden met een kabel naar jullie ingang in de meterkast. 

Het oplossen van geen beeld ook al geprobeerd en de TV box en modem restanten en resetten ook al gedaan.

Heb ook vaak blokkerig beeld. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ik begrijp dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) al gereset?

Hoe heb je dit gedaan?

1. heb je koper of glasvezel?
  2. Je hebt met een UTP kabel aangesloten zeg je naar de Experiabox of Box 12. Zit daar toevallig nog een DVS of switch tussen? 
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten bij voorkeur op een bekabeld (UTP) aangesloten laptop of desktop.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025
  1. Koper, geen glasvezel hier te krijggen.
  2. Er zit niks tussen, geen Switch, geen splitter, niks
  3. Bekabeld geeft hij 97,0 aan. Gemeten met een laptop.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Bel gratis 0800-0402

Waarschijnlijk is de router of tv ontvanger defect of iets in de KPN kast.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 5, 2025

Dan lijkt bellen mij inderdaad ook het beste. Je kunt hiervoor ook een belafspraak maken met ons. Dan word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. 

Mijn collega kan de verbinding dan doormeten en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden. 
Laat je hier weten of het gelukt is? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Ik zal maandag contact opnemen met de KPN.

Weekend andere plannen.Â