Skip to main content

Heb een HDMI optische kabel deze heb ik vanaf mijn Samsung Smart TV HDMI poort 1 verbonden met de Ontvanger DIW7202 echter krijg geen beeld ,  krijg melding HDMI kabel niet verbonden mijn gewone HDMI kabel aangesloten en dan werkt alles weer perfect .

Is de DIW7202 hier misschien niet geschikt voor ?

HDMI optische kabel? Wel even opletten: die hebben maar één speelrichting.

De ontvanger moet met minimaal HDMI 1.4 high speed kabel verbonden zijn.


Beste PeterG,

 

De kabel was een 2.1 met HDMI eARC geschikt voor TV,PC,Audio  ,ik wilde deze kabel verbinden tussen de KPN ontvanger en mijn Samsung Smart TV echter bij navraag KPN blijkt de ontvanger DIW7202 software niet te beschikken een aansluiting HDMI optische kabel wel de gewone HDMI kabel .


@JDD 

Je kan het beste de HDMI 1 op de tv gebruiken.

HDMI 2 eARC is speciaal voor de soundbar.

En zo wie zo voor beeld geen optische kabel (ook geen HDMI optische kabel), maar een goede HDMI 2.1 kabel.

 

De DIW7022 heeft een Toslink (optische audio) uitgang.

Deze staat standaard uit, maar is alleen voor audio.


@joop2011 Er zijn HDMI 2.0/2.1 optische kabels (glasvezel in plaats van koper) of hybrid kabel (glasvezel en koper)


Een optische HDMI kabel zal toch ook ondersteund moeten worden door beide apparaten. (?)


Maar wat is de afstand tussen KPN kastje en TV.

Zo’n optische HDMI kabel heeft volgens mij alleen maar zin eenbij lange afstand tussen ontvanger en TV.


@joop2011 Er zijn HDMI 2.0/2.1 optische kabels (glasvezel in plaats van koper) of hybrid kabel (glasvezel en koper)

 

Het beste kan je een HDMI 2.1 kabel kopen (geen optisch, maar alleen koper)

Dan weet je zeker dat het goed werkt en dan maakt het ook niets uit hoe hij is aangesloten. 

En voor een paar meter (tot 5 meter) maakt het ook geen verschil.😉

 

Waarom wil je eigenlijk een optische kabel HDMI ertussen hebben?

 

P.S.

Meestal is het plastic fiber en geen glasvezel in dit soort kabels.

Voor korte afstanden werkt dat prima en is veel goedkoper. 😉😊


@joop2011 Ik hoef geen optische kabel maar @JDD en hij vraag waarom bij een optische kabel hij geen beeld krijg wel beeld bij een normaal kabel. Een optisch hdmi-kabel is sowieso niet geschikt voor ARC (Audio Return Channel) dus voor verbinding minder dan 8k of korter dan 5m is optische hdmi-kabel overkill en soms contraproductief 


Dedankt ,je weet er veel vanaf.


@TDN 

Helemaal met je eens.

Een optische kabel voor een korte afstand (minder dan 5 meter) is overkill.

Zoals ik ook aangaf. 😉

 

Ik heb deze kabel van 3 meter en die is goed en niet te duur.

Werk perfect, de Sagemcom DIW7022 staat bij ons in het kastje onder de tv (mooi uit zicht).