Skip to main content
Vraag

Geen beeld op TV-zenders uit het basispakket

• August 7, 2026
  • 17 reacties
  • 174 keer bekeken

Op alle TV-zenders uit het basis pakket is geen beeld. De zenders uit het pluspakket en de Belgische en Duitse zenders is wel beeld en geluid. De programmagids laad wel maar geeft ook geen beeld bij begin gemist. Hele stappenplan online al gevolgd maar geen oplossing.

17 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2026

Wat vervelend zeg. Welke ontvanger heb je?

HMB2260, VIP2952, VIP5202 ?

Werkt de app danwel tv.kpn.com wel?

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Ik heb de DIW7022

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2026

Oh.

Jij bent de eerste en enige momenteel. Ik ben nu even niet in de buurt van m'n ontvanger.

Al eens de herstart gedaan?

"KPN" knop ingedrukt houden en voor opnieuw opstarten kiezen. 

Check ook de app op je telefoon eens.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2026

Beste,

Inmiddels ben ik er achter gekomen wat het issue is. Echter krijg ik het probleem niet opgelost.

Bij de instellingen in de TV-box  DIW7022 onder: 

• Instellingen
  • Beeld
  • Videomodus
  • Gebruik Unicast / Gebruik Multicast

Als ik deze optie wissel tussen Unicast en Multicast heb ik wel of geen beeld. Het is dan afhankelijk welke zender ik kies. Sommige zenders blijven in beide instellingen zwart en geen beeld geven.

Het basis pakket en het gay-pakket geeft nu alleen nog beeld bij multicast.

Plus pakket zenders alleen bij unicast.

Belgische de duitse zenders in beide instellingen.

Echter het erotiekpakket werkt bij beide instellingen niet m.u.v. de zender Meiden van Holland.

Hoe kan dit opgelost worden? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2026

Hallo ​@RicBon ,

Check eens of de ontvanger wel volledig werkt als je die bekabeld aansluit op jouw modem. Mogelijk is de WiFi niet sterk genoeg.   

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2026

De ontvanger is bekabeld aangesloten op het modem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2026

Doe in eerste instantie eens een herstart. 

Houd de KPN knop enkele seconden ingedrukt en kies voor opnieuw opstarten. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

De ontvanger is bekabeld aangesloten op het modem.

Zit er een DVS of switch tussen?

En wat ook wort aangegeven:

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies dan voor opnieuw opstarten.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2026

Nee, ontvanger zit direct op het Experia modem aangesloten. Heb al een andere kabel geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ook het drukken op de knop lost niets op. Ook de opnames van betreffende zenders blijven zwart beeld zonder geluid houden.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 8, 2026

@RicBon 

Heeft het al gewerkt?

Indien dit het geval is zou IK het volgende doen:

Alles loskoppelen, maar dan ook alles (soms hangt er nog inductie aan); óók de HDMI die naar de tv gaat eruit.

Na een half uur de hele bende weer aansluiten, wachten op linesync, indien nodig router resetten.

Succes!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@RicBon, wat een vervelende toestand. Op deze manier geniet je natuurlijk niet van het tv kijken. Kun je eens controleren of tv-ontvanger ingesteld staat op SD kwaliteit? We zien dat er de laatste dagen probleem is ontstaan waarbij de tv-ontvanger spontaan op SD is gaan staan. Als je dat wijzigt naar HD moet het allemaal weer werken. 

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Beste Jeroen,

De ontvanger staat op HD ingesteld.

Het probleem blijft zich voor doen. Ik merk alleen verschil bij de instellingen: 

• Videomodus
  • Gebruik Unicast / Gebruik Multicast

Als ik wissel van Unicast naar Multicast veranderen ook de zenders die ik wel en niet kan zien. Voorheen heeft de ontvangen altijd op Unicast gestaan en was er geen probleem. Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik de instellingen steeds moet aanpassen als ik bepaalde zenders wil zien.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Een gecomprimeerd HD signaal blijf een HD signaal.

Ook al ziet dat er minder mooi uit.

1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ BOX) verbonden met de KPN modem (router)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Heb je koper of glasvezel?
  3. Indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid 
  4. Indien UTP kabel, loop de kabel eens goed na. Of er geen knikken of scherpe bochten inzitten. (beide zijn niet goed)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 11, 2026

Heb je ook al eens Herstart?

'KPN' knop ingedrukt houden totdat pop up verschijnt. Kies dan voor opnieuw opstarten. 

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Het is allemaal lief en aardig dat jullie meedenken met dit issue. Maar ik krijg meermaals tips en handelingen om te proberen die ik al eerder in de chat heb geprobeerd. Dat lost het probleem niet op.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 11, 2026

Dan aansturen op omruil van de DIW7022. 

Bel nogmaals de klantenservice. Verwijs desnoods naar dit topic. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In dat geval adviseer ik ook om contact te leggen met de collega's van de klantenservice om indien nodig de KPN TV+ Box om te ruilen. Je kunt zelf een belafspraak inplannen, zodat op een gewenst moment men contact opneemt met jou.