Skip to main content

Onlangs probeerde ik over te stappen van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo krijg je ESPN (compleet) gratis bij een nieuw abonnement en bij verlenging. 

dus bij het oriënteren zag ik ook bij KPN staan ‘65 zenders inclusief ESPN’. Daarmee werd voor mij de suggestie gewekt dat dit het ESPN pakket betreft en niet het gratis open kanaal. 

Het gratis open kanaal van ESPN is immers volgens de website van espn “voor iedereen standaard in je tv pakket” 

https://campagne.espn.nl/espn1

Na installatie bleek dat niet zo te zijn. Natuurlijk staat er op de website van kpn alleen espn en niet espn compleet maar er staat ook niet duidelijk dat het alleen espn 1 en het open kanaal betreft. Ook met de zin ‘65 zenders incl espn’ wordt de suggestie gewekt dat het iets extra’s is en niet een standaard zender. Men adverteert ook niet met 65 zenders inclusief sbs6 of inclusief rtl4. 

Ik heb deze manier van adverteren als misleidend ervaren. Toen ik contact opnam met de klantenservice werd dit afgedaan met ‘dit is nu eenmaal marketing’. 

De informatie is voor velen wel duidelijk. Het is maar net hoe je het leest of … wilt lezen.

Maar Ziggo is ook een prima provider voor tv. Met internet maken al die providers geen verschil. Dat is alleen maar een doorgeefluik.

De informatie is voor velen wel duidelijk. Het is maar net hoe je het leest of … wilt lezen.

Inderdaad wringt daar de schoen. Juist die onduidelijkheid is de speelbal van de afdeling marketing zet er gewoon de naam van het beestje neer dus ESPN1.

Maar Ziggo is ook een prima provider voor tv. Met internet maken al die providers geen verschil. Dat is alleen maar een doorgeefluik.

Als we de achterliggende techniek verder buiten beschouwing laten volledig mee eens.

Met de Next Mini is Ziggo ook geheel op IPTV ​@Rowi. .

Mijn verwachting is dat in de grote Next coax/DVB-C te zijner tijd ook uit gaat.

Reageer