Skip to main content
Beantwoord

Geen full screen op iPad Air 13 inch bij gebruik KPN TV+ app

• December 2, 2025
  • 13 reacties
  • 210 keer bekeken

Mijn oude iPad ondersteunde iTV niet meer. 
Daarom heb ik nu een iPad Air 13 inch. 
Full screen werkt helaas niet, ik heb nu een nog kleiner beeld dan op mijn oude kleine iPad!

links, rechts en onder grote zwarte vlakken. 
Ik heb het hele internet al afgezocht voor een oplossing maar niet gevonden. 
Ik zag ergens een bericht dat dit probleem al bekend is bij kpn maar dat ze er nog steeds niets aan hebben gedaan. 

waarom geen ondersteuning meer bieden op een oude iPad en een slecht werkende app bieden voor een nieuwe iPad?

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of wanneer het werkend wordt gemaakt?

alvast bedankt!

ps: schermvergrendeling is niet ingeschakeld

app al een keer verwijderd en opnieuw gedownload

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Miss Mazzel, op deze manier is het kijkgenot natuurlijk wel wat minder. Het team binnen KPN dat zich bezighoudt met de TV+ app onderkent dit probleem. In 1 van de komende updates zal een fix komen voor het issue. 

Hou vooral de Product Update sectie in de gaten! Je kunt je abonneren zodat er direct bericht komt, zodra er een nieuwe update klaar staat. 

13 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

En als je op jouw ipad in een browser naar https://tv.kpn.com/ gaat? Lukt het dan misschien wel?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Zie je iets als dit? Wat gebeurt er als je op de “full-screen” knop drukt? (gekruisde pijltjes rechts onderin het afspeelveld)

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

En als je op jouw ipad in een browser naar https://tv.kpn.com/ gaat? Lukt het dan misschien wel?

Ja dat wel maar dat kon op de oude iPad ook. Ik wil graag de app gebruiken 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Zie je iets als dit? Wat gebeurt er als je op de “full-screen” knop drukt? (gekruisde pijltjes rechts onderin het afspeelveld)

Ja precies, dát zie ik dus. En als ik dan op de full screen knop druk gebeurt dan wordt hij maar een ietsje groter maar geen volledig scherm 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 3, 2025

De iPad Air 13 inch heeft, voor zover Google mij inlicht, een 4:3 scherm. Daar zul je in de breedte wel uitvulling hebben, maar in de hoogte zullen er boven en onder nog 'flinke’ zwarte balken zijn om het 16:9 beeld weer te geven.

Dat maakt deze minder geschikt voor weergave tv en streaming inhoud.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

De iPad Air 13 inch heeft, voor zover Google mij inlicht, een 4:3 scherm. Daar zul je in de breedte wel uitvulling hebben, maar in de hoogte zullen er boven en onder nog 'flinke’ zwarte balken zijn om het 16:9 beeld weer te geven.

Dat maakt deze minder geschikt voor weergave tv en streaming inhoud.

Ja dat klopt. Dat was bij mijn oude iPad ook. Maar nu gaat de app helemaal niet in de volledige modus en blijft het eruit zien als de schermafdruk zoals wartywolfs liet zien.

netflix vult wel uit naar links en rechts met een zwarte balk erboven en beneden. De app van kpn zou dit ook moeten doen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 3, 2025

Ik vrees dat dit een bug (vergeten situatie) is in verband met de vele verschillende apparaten. Vooral bij Apple. Met nog 4:3 schermen (zooo vorige eeuw...).

Er zal hier nog een moderator langskomen en dit doorgeven aan de ontwikkelaars van de app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Ik vrees dat dit een bug (vergeten situatie) is in verband met de vele verschillende apparaten. Vooral bij Apple. Met nog 4:3 schermen (zooo vorige eeuw...).

Er zal hier nog een moderator langskomen en dit doorgeven aan de ontwikkelaars van de app.

Dat zou echt geweldig zijn!

Tja, 4:3, het is wat het is. 
Voor alle dingen die ik erop doe is het geweldig.

ik wacht dus een update van de app maar even af denk ik. 
Dank voor het meedenken 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 4, 2025

Hallo ​@Miss Mazzel, op deze manier is het kijkgenot natuurlijk wel wat minder. Het team binnen KPN dat zich bezighoudt met de TV+ app onderkent dit probleem. In 1 van de komende updates zal een fix komen voor het issue. 

Hou vooral de Product Update sectie in de gaten! Je kunt je abonneren zodat er direct bericht komt, zodra er een nieuwe update klaar staat. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Dank je wel!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 4, 2025

FF vraagje tussendoor. Waarom koop je een tablet met 4:3 verhouding terwijl je er dus ook tv op wilt kijken. Dan is het 16:9 beeld uiteindelijk niet veel groter dan met de meeste smartphones…. En het kijkt niet lekker, met die zwarte balken.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 4, 2025

Ieder z’n meug. Voor taken zoals e-mail en web-browsen die ik óók op de tablet doe vind ik die 4:3 beeldverhouding juist erg prettig.

TV streamen op de tablet doe ik eigenlijk alleen in de trein, dus dat is voor mij bijzaak.

(Afgezien daarvan, als je een iPad wilt heb je geen keus qua beeldverhouding.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

FF vraagje tussendoor. Waarom koop je een tablet met 4:3 verhouding terwijl je er dus ook tv op wilt kijken. Dan is het 16:9 beeld uiteindelijk niet veel groter dan met de meeste smartphones…. En het kijkt niet lekker, met die zwarte balken.

Alle iPads hebben die verhouding. Zoals ik eerder al aangaf is hij voor alle andere dingen die ik ermee doe echt geweldig. En 13 inch is zelfs met zwarte balken wel even wat groter dan mijn kleine iPhone. Netflix kijkt prima. Nu nog even wachten op de update van kpn.