Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij apps op TV wel geluid bij normaal TV-kijken

  • 12 September 2024
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Sinds een paar dagen doet het geluid van alle apps niet meer. Daarbij doet ook het geluid bij de opgenomen programma’s het niet. Normaal tv-kijken kan wel gewoon met geluid. 
 

Voorheen stond de geluidsinstelling altijd op “Automatisch: Gebruikt de door je apparaat ondersteunde audio” maar hierbij werkt normaal tv kijken ook niet. Nu doet het normaal tv kijken het enkel met de instelling “passthrough: Audio kwaliteit wordt ongewijzigd doorgegeven”.

Ik vermoed dat dit ontstaan is na de laatste update? Kan iemand dit verklaren?

Bij mij werkt het geluid ook niet als ik een programma vanaf het begin wil terugkijken. Van opnames werkt het inderdaad ook niet.

 

De apps gebruik ik verder niet, maar gezien het bericht van Freek zal dat vast ook hier niet werken. 
 

Dit is sowieso een probleem dat deze week is ontstaan. Ik heb afgelopen weekend nog een opname terug gekeken en toen werkte het geluid nog.


Vreemd. Ik heb in de andere topics niet direct signalen in deze richting gekregen voor zover ik kan zien. Zouden jullie kunnen toelichten welke apparatuur jullie precies in gebruik hebben? En hoe deze is verbonden met de ontvanger?


Nog ter aanvulling: Op bepaalde tv zenders werkt het geluid ook niet. Bijvoorbeeld kanaal 12 en de lokale omroepen (RTV Oost, Omroep Gelderland). Blijkbaar sturen die het geluid op een andere manier uit? NPO, RTL en SBS werkt allemaal gewoon.

 

Ik heb hem op passthrough staan omdat ik een LG DS95QR soundbar heb.

 

Als ik hem op een andere instelling zet heb ik helemaal nergens geluid.

 

Via de KPN app op mijn LG tv werkt het overigens gewoon goed. Alleen via het KPN tv kastje dus niet.


We hebben een aantal dagen last gehad. Mijn vrouw heeft afgelopen weekend gebeld met een medewerker van KPN omdat ze er helemaal gek van werd. Zoals eerder vermeld deed het geluid van alle apps het niet, alle opgenomen programma’s hadden geen geluid en de programma’s vanaf kanaal 12 speelde geen geluid af.

Wij kijken tv met een versterker van Denon die het geluid verzorgt middels HDMI. Alle geluidsinstellingen van de KPN box gewijzigd maar niets deed het op normaal tv kijken na.

 

Zoals aangegeven heeft mijn vrouw het weekend contact gehad met KPN die wat instellen na moest lopen, onder andere de geluidsinstellingen die ik ook al nagelopen had. Daarbij heeft ze in de afstandsbedieninginstellingen iets moeten veranderen en een paar uur later deed het geluid het weer maar toen enkel stereo. Na de geluidsinstellingen nogmaals gewijzigd te hebben doet alles het weer, wat heel vreemd is.

 

Wat het nu geweest is durf ik niet te zeggen. Ik zie ook verder niks in de instellingen terug die anders zijn dan voorheen. Ik vermoed nog steeds dat het te maken heeft gehad met de update. Misschien dat de KPN medewerker iets gedaan heeft? Maar hij doet het in ieder geval weer.

 

 

 


Reageer