Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij Disney+ op KPN Box, andere zenders werken wel

• 18 January 2025
  • 41 reacties
  • 976 keer bekeken

Toon eerste bericht

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt Disney+ nog wel op een ander apparaat gebruiken, het is niet helemaal ontoegankelijk. Het is minder ideaal, maar je kunt het nog wel kijken. Er wordt zoals gezegd aan een oplossing gewerkt.

• Deelnemer
  • 23 januari 2025

Minder ideaal is zacht uitgedrukt.

Kwaliteit is belabberd. Daar betaal ik niet voor.

PeterG
Superuser
  • 23 januari 2025

@Bob2025 schrijft: er wordt aangegeven dat dit bij Disney ligt en niet bij hun. Dit vind ik te makkelijk

KPN lult niet uit het nekje hoor.

Ook een Belgische provider heeft hetzelfde probleem. Dat is hier te lezen. Met dezelfde 'workaround’.

https://support.tadaam.be/hc/nl/articles/15600137785757-Ik-heb-geen-geluid-met-de-Disney-app

Er is geen compensatie vanuit Disney, omdat het op andere apparaten wél werkt. Alleen even niet goed bij tv providers. En het werkt wel. (met data besparing)

Gebruikers van de oudere kastjes hebben de Disney+ app niet in de kpn ontvanger. Alleen het Android-TV kastje ondersteunt de app. Voor Linux (de oudere kastjes) heeft Disney geen app gemaakt. 

Heb je 't al geprobeerd met de Disney app in je smart televisie? Ik heb geen Disney abonnement dus kan het niet uitproberen.

Casten van af je Disney app op je telefoon naar de TV+ box moet ook werken.

• Nieuwkomer
  • 23 januari 2025

Beste, 

Ook hier problemen met het geluid van de Disney app. Kleine tijdelijke fix die ik heb ontdekt. Als je bij bijvoorbeeld een serie met meerdere afleveringen naar volgende afleveringen gaat, als je in een aflevering zonder geluid zit, komt het geluid terug. Bij films kan dit dan weer niet omdat je geen volgende kan doen. Daarnaast viel het me op dat als je taal aanpast naar English (audio deskription) je wel geluid hebt, gek. 

• Nieuwkomer
  • 23 januari 2025
PeterG schreef:

@Bob2025 schrijft: er wordt aangegeven dat dit bij Disney ligt en niet bij hun. Dit vind ik te makkelijk

KPN lult niet uit het nekje hoor.

Ook een Belgische provider heeft hetzelfde probleem. Dat is hier te lezen. Met dezelfde 'workaround’.

https://support.tadaam.be/hc/nl/articles/15600137785757-Ik-heb-geen-geluid-met-de-Disney-app

Er is geen compensatie vanuit Disney, omdat het op andere apparaten wél werkt. Alleen even niet goed bij tv providers. En het werkt wel. (met data besparing)

Gebruikers van de oudere kastjes hebben de Disney+ app niet in de kpn ontvanger. Alleen het Android-TV kastje ondersteunt de app. Voor Linux (de oudere kastjes) heeft Disney geen app gemaakt. 

Heb je 't al geprobeerd met de Disney app in je smart televisie? Ik heb geen Disney abonnement dus kan het niet uitproberen.

Casten van af je Disney app op je telefoon naar de TV+ box moet ook werken.

Ik zeg niet dat KPN iets zegt wat niet klopt. Ik praat en denk niet over compensatie. Alleen het werkt niet naar behoren. En het is aan hun om dit op te lossen. En Disney moet het dus voor KPN oplossen. Maar niet onder de noemer, hoe meer klachten des te eerder gaat onze leverancier het wellicht oplossen.

Echt waar.. nog steeds geen geluid, ik dacht eerst oke kan gebeuren, 1, 2 dagen inmiddels 5 of 6 dagen verder..

Inderdaad neem aan dat we gecompenseerd worden door Disney Plus dan in dit geval, aangezien kpn zegt dat hun er niks mee kunnen doen?

PeterG
Superuser
  • 24 januari 2025
Karin920716 schreef:

Echt waar.. nog steeds geen geluid, ik dacht eerst oke kan gebeuren, 1, 2 dagen inmiddels 5 of 6 dagen verder..

Hoi ​@Karin920716 . Heb je al “save data” ingesteld? Dan is er weer geluid.

Karin920716 schreef:

Inderdaad neem aan dat we gecompenseerd worden door Disney Plus dan in dit geval, aangezien kpn zegt dat hun er niks mee kunnen doen?

Ik voorzie dat dat niet gaat gebeuren. Via andere route's als Smart-tv, streaming apparaten e.d. werkt het namelijk wel. Dus Disney zal zeggen “kies voor nu een ander apparaat”.

• Nieuwkomer
  • 25 januari 2025

Dito, zelfde probleem al een week lang en pas gisteren elders opgesnort wat de oplossing is. Zal vast opgelost worden en de work-arround is een prima oplossing nu.

Vind het dan ook een onzinnig voorstel van ​@Monday12 om compensatie te krijgen, van die paar pixels minder is niemand ziek geworden denk ik.

ik zou wel graag proactief over de oplossing geïnformeerd willen worden ​@KPN 

• Deelnemer
  • 25 januari 2025
TdBr schreef:

Dito, zelfde probleem al een week lang en pas gisteren elders opgesnort wat de oplossing is. Zal vast opgelost worden en de work-arround is een prima oplossing nu.

Vind het dan ook een onzinnig voorstel van ​@Monday12 om compensatie te krijgen, van die paar pixels minder is niemand ziek geworden denk ik.

ik zou wel graag proactief over de oplossing geïnformeerd willen worden ​@KPN 

Niet iedereen kan kwaliteit waarderen.  Neem jou dat ook niet kwalijk

• Nieuwkomer
  • 25 januari 2025

Oh nee, beginnen we hier elkaar ook al aan te vallen. Dit is geen social media toch? Laten we bij het onderwerp blijven.

Maar bij mij werkt het nu ineens weer in volle kwaliteit (Automatic). Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb Disney van mijn telefoon gestreamd naar het KPN kastje, dat werkte prima en daarna weer Disney vanaf de KPN mediabox en toen deed het geluid het ineens weer.

Bedankt mr. B voor het aandragen van jouw oplossing. Eerst streamen via telefoon, en daarna de disney plus instellingen weer op automatische kwaliteit zetten.

vervolgens doet het geluid het weer.

heel vreemd, maar ik ben wel blij dat ik weer kan kijken en luisteren met degelijke kwaliteit beeld.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat goed dat je deze oplossing gevonden hebt ​@Mr. B., ik hoop dat het trucje om even via de telefoon te streamen bij meer mensen voor een blijvend resultaat zorgt!

@TdBr als er aan ons doorgegeven wordt dat het issue helemaal verholpen is, delen we dat hier 🙂

Erik van KPN
Moderator

Goedemorgen allen!

We horen dat Disney+ een oplossing heeft uitgerold voor deze problemen. Willen jullie kijken of je nu wel geluid hebt in de Disney+ app op de TV+ Box? 

Als dat niet zo is, controleer of er een update is voor je Disney+ app. Ga hiervoor, op de TV+ Box, naar Apps en open de Play Store. Zoek daar op Disney+. Als er een update beschikbaar is, dan zie je daar een knop ‘Update’.

• Deelnemer
  • 28 januari 2025

He Erik, Yes, bij mij werkt het weer.

• Deelnemer
  • 28 januari 2025

Ja enorm bedankt,  geluid is weer prima.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de moeite om even aan te geven dat het weer werkt! 

Reageer