Skip to main content

Geen geluid bij espn 1 t/4  op kanaal 222 t/m 224 en meerdere kleinere zenders, (niet bij de grotere zenders zoals rtl en bbc etc).Dit is iets wat al een aantal weken zo is, heb net nog een nieuwe update gedaan en nog steeds het zelfde.Ook heb ik alle geluidsinstellingen veranderd en dit gaf ook geen verbetering.

Espn 1 op kanaal 14 werkt wel zoals het hoort, eigenlijk heb ik nu niks meer aan mijn espn abonnement aangezien espn1 vrij te kijken is. Vind dit toch wel vervelend. Vooral ook omdat het maanden wel goed heeft gewerkt.Wie heeft nog ideeen en of tips want dit is drama.

Alles is aangesloten via hdmi naar Sonos Arc (e-arc).

Nogmaals, het heeft perfect gewerkt en nu een kleine 2 maanden niet meer.

Alvast bedankt


Ik heb wat geprobeerd en het is heel raar, als ik eerst rtl4 aanzet en dan naar espn 1 of 2 of 3 of 4 gaat.Dan heb ik geluid, ga ik daarna naar 1 van de andere espn kanalen zonder rtl4 dan heb ik geen geluid.

heb dit ook met ned3 geprobeerd en weer terug naar 1  van de espn kanalen en daar werkte het ook bij.


Hoi, @WTijssen . Wat een vreemd probleem. Welke ontvanger heb je?


Hallo Peter, 

Ik heb de tv+ box, met de laatste updates.


Hallo Peter, 

Ik heb de tv+ box, met de laatste updates.

Oh, dat kan ik nu niet volledig checken. Kan 'm nu alleen in Unicast gebruiken en daarbij heb ik geluid op de 4 espn zenders.

Ik neem aan dat ie bij jou nu op Multicast staat. Heb je wel geluid als je op zo'n moment even enkele seconden de boel pauzeert?


Nee, dan heb ik geen geluid. Ik heb alleen geluid als ik eerst naar een "grote zender" zoals rtl/sbs/ned etc gaat.Dat is het vreemde, ga ik eerst naar eerder genoemde zenders en dan terug naar espn dan doen ze het.

Ook zit er een soort van vertraging in het zappen op espn 1t/m4.Gaat langzamer dan alle andere zenders.Het scherm laad zeg maar nog een keer.(het zwarte scherm verspringt en dan komt hij)Dit duurt een seconde of 5 voordat er beeld is.


Hi @WTijssen, voor de zekerheid: heeft jouw TV+ Box ook deze nieuwste update al? Zo niet, je leest daar precies hoe je 'm installeert. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.

Als je de update al hebt, hoe is jouw KPN TV+ Box precies aangesloten? Heb je de meegeleverde HDMI kabel gebruikt? En ik lees dat je geluidsapparatuur gebruikt. Als je tijdelijk test zonder die geluidsapparatuur en rechtstreeks via de tv, heb je dan hetzelfde probleem met het geluid?


Hallo Alexandra.

Ik heb even gekeken en ik heb dezelfde update als die jij aangeeft.

Ik heb de meegeleverde hdmi kabel gebruikt en mijn sonos is aangesloten op de e-arc aansluiting.

Tevens heb ik het geprobeerd op de tv speakers en ook hier hetzelfde probleem.Alleen geluid op espn als ik eerst naar bijv. Rtl4 ga en daarna rechtstreeks naar espn.

Zoals eerder aangegeven, dit is iets van de laatste 2 maanden.Hiervoor werkte alles zoals het hoort.


@WTijssen Dankjewel, goed om te weten. Dit is geen bekend iets, daarom moeten we er verder in duiken om uit te zoeken waar dit van komt. De bekabeling klinkt goed. Sonos mag geen probleem zijn, en HDMI eARC is prima.

Ik ben benieuwd naar de volgende punten:

  • Heb je dit sinds het begin? Of heeft het voorheen wel goed gewerkt? Is er intussen iets veranderd?
  • Hoe staan de audio instellingen in de TV+ Box? (automatisch, stereo of passthrough?) Mijn advies is passthrough.
  • Hoe staan de audio instellingen van je tv? Die moet op passthrough.

Hallo Alexandra, dit is iets van de laatste paar weken.

Afgelopen 3 a 4 maanden heb ik wel problemen met wegvallen van geluid alle zenders, dit duurt dan een paar seconden.(dit is een ander probleem dan waar de vraag over gaat.) Alles heeft in het begin goed gewerkt.

Ik heb de audio instellingen op passthrough staan.

Het vreemde is dus ook, dat het wel goed heeft gewerkt. Enige wat er ooit veranderd is zijn de updates van de kpn+ box.


@WTijssen Oké. Hoe staan de audio instellingen van je televisie?

En verder heb ik een test voor je, om te kijken wat er dan gebeurt: Zet de TV+ box een op stereo (puur als test). Hoe gaat het dan, heb je dan ook dit probleem? Zo niet; zet de TV+ box dan op automatisch (wederom als test). Hoe gaat het dan?


Hallo Alexandra, toevallig heb ik dit vorige week ook gedaan en geen verschil.

Wel is het probleem verholpen, niet door mij of een update.(Weet niet hoe wel).

Maar de vertraging in zappen is weg en alle geluid problemen zijn opgelost.Zelfs het af en toe wegvallen van het geluid is (tot nu toe) oogelost.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Wederom weer problemen met het geluid op espn bij KPN+. Ook het schakelen naar de kanalen espn 1-4 is erg traag. Beeld blijft bij herhaling hangen. 

Deze problemen deden zich eerder ook al voor. Ging een tijdje goed maar weer terug bij af.

KPN los dit nu eens op.


Ik heb hier sinds vrijdag 8 maart ook last van. Als ik van Nederland 1, 2, 3 etc naar espn zap dan heb ik beeld en geluid. Alleen duurt het laden van beeld erg lang. Wanneer ik switch van espn 1 naar espn 2 dan heb ik wel beeld maar geen geluid. Laden van beeld duurt erg lang. Lijkt erop dat beeld zich twee keer refreshed. Wanneer ik vanuit espn 2 terug zap naar Nederland 1, 2, 3 etc en vervolgens weer terug zap naar espn 2 dan heb ik wel weer geluid en beeld. Dit geldt dus voor alle zenders van espn.

 

Probleem zou opgelost moeten zijn met versie 0.27,  maar het lijkt wel zo te zijn (bij mij in ieder geval) dat ik door de update deze problematiek ervaar. Voor de update had ik hier dus geen last van. Ik heb overigens 2 kpn+ ontvangers en bij de 1 ervaar ik dit probleem niet en nooit gehad en bij de ander in eerste instantie ook niet eerder gehad maar  wel dus sinds afgelopen vrijdag


Dag, ook wij ervaren precies dezelfde problemen als bovenstaand. Iemand de oplossing? 


Hi allen, bovenstaande is niet iets waar we veel signalen over zien. Ervaar je toch iets soortgelijks? Check dan eerst mijn eerdere vragen/tips hierboven:

Hi @WTijssen, voor de zekerheid: heeft jouw TV+ Box ook deze nieuwste update al? Zo niet, je leest daar precies hoe je 'm installeert. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.

Als je de update al hebt, hoe is jouw KPN TV+ Box precies aangesloten? Heb je de meegeleverde HDMI kabel gebruikt? En ik lees dat je geluidsapparatuur gebruikt. Als je tijdelijk test zonder die geluidsapparatuur en rechtstreeks via de tv, heb je dan hetzelfde probleem met het geluid?

Ik ben benieuwd naar de volgende punten:

  • Heb je dit sinds het begin? Of heeft het voorheen wel goed gewerkt? Is er intussen iets veranderd?
  • Hoe staan de audio instellingen in de TV+ Box? (automatisch, stereo of passthrough?) Mijn advies is passthrough.
  • Hoe staan de audio instellingen van je tv? Die moet op passthrough.

@WTijssen Oké. Hoe staan de audio instellingen van je televisie?

En verder heb ik een test voor je, om te kijken wat er dan gebeurt: Zet de TV+ box een op stereo (puur als test). Hoe gaat het dan, heb je dan ook dit probleem? Zo niet; zet de TV+ box dan op automatisch (wederom als test). Hoe gaat het dan?



Kom je er hiermee niet uit of maakt het allemaal geen verschil? Maak dan een eigen topic aan en licht alles toe wat je geprobeerd/uitgesloten hebt. Alleen op die manier kunnen we iedereen er goed mee helpen.