Skip to main content

Ik heb gisteren de KPN box geïnstalleerd (ben overgestapt). Alles was goed. Vanmiddag ging ik tv kijken, had ik geen geluid. Plots ineens wel. Nu nog steeds niet als ik programma’s terug wil kijken. 

Nu weer geen geluid, ik snap er niks van. Als ik via een andere app kijk heb ik wel geluid, maar via KPN terugkijken niet. Kan iemand mij helpen? En nu ook niet via live kijken.


Hi @Miriam Giessen en welkom op het forum! Excuses voor de late reactie, het is helaas erg druk. 😔

Mocht het nog niet gelukt zijn met het geluid en mocht je TV+ hebben, probeer dan ook verschillende instellingen op de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en neem ook de reguliere geluidsinstellingen van de TV+ Box door.

Hopelijk staat de oplossing daar tussen!


Dank je wel Sanne voor je reactie. Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. Het probleem is verholpen. 


Fijn dat de oplossing al gevonden is en bedankt voor het terugkoppelen! 😄


@Miriam Giessen@Sanne_M Kan de oplossing hier gedeeld worden?

Ik loop hier namelijk ook tegenaan. Bij terugkijken programma’s (vooral bij kijken vanaf het begin) heb ik geen geluid. Een oplossing is even pauzeren en weer starten, maar idealiter zou deze extra handeling niet nodig zijn.


Je kunt bij instellingen kijken onder het kopje “geluid” of “passthrough” staat ingesteld bij audio kwaliteit. En bij “apparaat” onder instellingen  of bij afstandsbedieningen en accessoires de KPN afstandsbediening staat. Is dat het geval, moet bij “bedien je tv met de KPN afstandsbediening “ de tweede optie “handmatig” aangevinkt staan.

Dat was bij mij de oplossing.


 “Ha @Miriam Giessen, wat jammer om te lezen! Wil je dit ook in je eigen topic plaatsen? Dan kunnen we met je meedenken.”

Ik ben overgestapt van een andere provider naar KPN, maar heb er eigenlijk wel een klein beetje spijt van. Het probleem bestaat dus al langer! Het ene moment gaat het goed, het andere moment gaat het bagger. Bij de andere provider had ik nergens last van. Als ik elke keer mijn KPN TV+ box opnieuw moet opstarten, vind ik dat niet tof. Ook werkt de wifi naar de TV+ box werkt slecht, ik heb hem moeten bekabelen. Terwijl het maar twee meter uit elkaar staat.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Dit gaat nog steeds over het geluid van de TV+ Box @Miriam Giessen

Je had eerder na telefonisch contact andere geluidsinstellingen geprobeerd,

probeer dan ook verschillende instellingen op de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en neem ook de reguliere geluidsinstellingen van de TV+ Box door.

Heb je deze instellingen ook doorgenomen en hier wat van uit geprobeerd? Als de eerdere instellingen niet voor een permanente oplossing zorgen dan is er hopelijk een andere instelling die dit wel doet.


Geen geluid wel beeld


Wat is het telefoonnummer van de helpdesk


Wat is het telefoonnummer van de helpdesk

08000402


Wat is het telefoonnummer van de helpdesk

08000402

Geen geluid wel beeld

Je kunt via de probleemoplosser ook kijken of je het probleem op kunt lossen. Vaak is het opgelost als apparaten opnieuw opgestart worden.


Vandaag had ik ook wat storingen. Ik was een programma terug aan het kijken, ineens liepen beeld en geluid niet meer gelijk. Moest het programma opnieuw opstarten (jammer dat je niet verder mag “spoelen”). Later in datzelfde programma ging hij ineens een stukje terug in het programma, kon ook niet verder spoelen, dus moest het nogmaals kijken.


Hmm, hopelijk is het sindsdien stabiel gebleven @Miriam Giessen. 😕

Mocht het weer gebeuren dat het beeld en geluid niet verder loopt of dat je niet vooruit kunt spoelen, maak dan een nieuw topic aan. 
Dan pakken we het daar met je op!