Ik lees op dit forum dat er meedere vragen zijn (geweest) over het KPN+ kastje en geluidproblemen.
het gaat dan bij mij om het geluid dat bij opstarten niet werkt. Als dan uiteindelijk het wel werkt dan merk ik dat het geluid “achterloopt”. mijn situatie is dat ik een Denon X2800H heb met de goede MDMI kabels (ontvangen van KPN) met een goede internet aansluiting, voledig bekabeld. Heb al vaak met KPN storingsdienst gesproken, meedere keren allles doorgemeten en alles lijkt goed te werken gezien vanaf de buitenkant.
Mijn tweede kastje werkt prima in de slaapkamer maar daar zit geen denon versterker of iets anders tussen. Wissel ik de kastjes om dan blijft mijn probleem in mijn woonkamer.
waarom start het geluid niet bij opstarten valt het beeld soms ook weg en loopt het geluid achter. Na wederom alles in de fabrieks stand terug gezet te hebben dan zijn er “tijdelijk” duidelijk veel minder problemen. En zie hier mijn probleem zit er iets tussen dan weet ik niet hoe ik dit kan oplossen. Nu kan ik straks niet anders om mijn abbo op te zeggen om via een een andere provider weer normaal gebruik te maken van het thuissysteem. ik weet inmiddels dat ik niet de enige bent met een soortgelijk probleem. Kortom help
Bladzijde 1 / 1
Welkom op de community @pstdf, hoe wel de aanleiding minder leuk is Superirritant dat je telkens gedoe hebt met het geluid!
Heel goed dat je al getest hebt of het wel of niet aan de tv-ontvanger en bekabeling ligt, dan hoeven we ons daar nu niet meer op te richten. Het verschil tussen boven en beneden is die Denon X2800H en ik denk dan ook dat we het in die hoek moeten zoeken. Daarmee zeg ik niet dat er iets mis is met je Denon, maar er lijkt wel sprake van te zijn dat het allemaal niet goed met elkaar samenwerkt.
Nu heb ik gistermorgen omdat mijn internet eruit lag het modem en het tv kastje ruim meer dan vijf minuten zonder spanning gezet, daarna werkte de apparatuur weer naar behoren en had ik ook weer internet dat is best handig. Op dit moment heb ik geen probleem met het geluid maar weet ik zeker dat ik binnen veertien dagen alweer problemen gaat krijgen met het het geluid.
Mooi dat je constateerd dat mijn Denon versterker niet het probleem is, maar de samenwerking met deze versterker zorgt toch voor problemen. KPN zegt niet dat je niets tussen de tv en het tvkastje mag zetten. Dit is nu net wel mijn probleem er zit een versterker tussen. Gek dat het mijn apparatuur gewoon werkt na het spanningsloos maken van mijn tvkastje en straks toch weer opnieuw kan beginnen.
De link met het geluid synchroon lopend geluid is voor mij niet van toepassing er is geen geluid wanneer het geheugen van dit tvkastje weer volloopt.
Fijn dat het nu weer goed is na het spanningsloos maken van de ontvanger, maar het zou fijn zijn als dat ook structureel zo blijft en je niet telkens dingen moet herstarten om goed geluid te hebben.
Ik snap dat jij je niet herkent in de term ‘synchroon lopen' omdat het geluid soms ook helemaal weg is, maar er wordt wat algemene informatie gegeven op deze pagina over problemen met het geluid via een soundbar/versterker dus ik wil je wel aanraden om er toch eens naar te kijken @pstdf
Mijn tweede kastje werkt prima in de slaapkamer maar daar zit geen denon versterker of iets anders tussen. Wissel ik de kastjes om dan blijft mijn probleem in mijn woonkamer.
De kastjes zijn dus goed. Blijft over je eigen set-up.
Zou moeten zijn:
DIW7022 met HDMI direct op tv.
TV via HDMI ARC naar audiosysteem.
DIW7022 optisch naar audiosysteem om met tv uit radio aan te kunnen hebben.
Zal zeker eens die manier van aansluiten bekijken.
Heb nog even tijd tekort, maar laat het hier weten.
overgens was ik wat te optimistich wat betreft het tv kastje. Na drie dagen begon toch alweer de haperingen, bij opstarten en geen geluid.
Mijn aansluitingen zijn normaal al goed, iets anders had geen effect verder.
ik blijf voorlopig om de paar dagen de spanning voor een aantal minuten eraf gooien en dat werkt voor mij dan is er geen (geluid) probleem.
geluid van de settop box aan en van de tv? alle aansluitingen van de audio opnieuw aangesloten?
Het geluid, het eindprodukt zeg maar uit de boxen daar hoor ik geen tv geluid bij opstarten,
afkomstig natuurlijk van de setopbox.
Het geluid bij aanzetten van de heos app of apple tv in dezelfde samenstelling daar heb ik geen probleem.
Zelfde set-up zeg je. Dus die heos app en de Apple TV app staan op de kpn tv box?
Sorry, setop box (lees tv kastje) staat los van de heos app die staat op mijn telefoon.
bij opstarten tv, Denon versterker, tv kastje wanneer geen geluid. Dan gebruik ik de heos app via de blauwe tand verbinding, om bv. Radio te luisteren dan werkt het geluid prima.
eh, blauwe tand??? Bluetooth is meestal blauw maar daarmee kun je niet een audio verbinding van telefoon naar TV+ kastje maken.
Je bedoelt casten naar de tv ontvanger van kpn. Een “blauwe tand” zegt me zo even niks.
Het cast symbool.
De HDMI van het tv kastje via een versterker laten lopen is vragen om storingen. Zodra de tv uit staat kan de copierbeveiling controles niet meer goed verlopen.
Oke bleutooth vind ik prima deze loopt via de Denon en niet via het kastje.
Ik laat maar weten dat er altijd geluid uit de boxen te krijgen is.
Als het tvkastje aangesloten op de Denon via hdmi , zeg je dat dit voor storingen vraagt, heel bijzonder waarom verteld KPN dit niet aan mij? als dit de copieer beveiliging aanspreekt hoor ik dit voor het eerst. KPN kom maar op……
KPN vertelt dit niet aan jou, omdat externe apparatuur zoals jouw Denon buiten onze ondersteuningsvoorwaarden valt @pstdf. Dat houdt in dat KPN medewerkers niet altijd weten hoe de door jou gekochte apparatuur van een ander merk precies werkt/samenwerkt met onze eigen apparatuur. Wij zullen ‘best effort’ proberen te helpen, maar een garantie dat er een oplossing gevonden wordt kan niet gegeven worden. Jouw ontvangers werken beide prima, de verbinding zelf is goed, en daar houdt de directe invloed van KPN op. Wij hebben alleen volledige invloed op onze eigen apparatuur en de verbinding zelf, echter doen we wel altijd ons best om een goede samenwerking met externe apparatuur mogelijk te maken.
Dank je Maja voor je antwoord.
ik wil wel graag weten waarom het tvkastje ‘de ontvanger’ in die combinatie steeds ‘vol’ lijkt te lopen. Als dit gebeurd dan heb ik bij het opstarten geen geluid, precies daarom ben ik een speurtocht begonnen om dit op te lossen.
Wanneer ik de stekker eruit haal (van het tvkastje) voor zeker vijf minuten dan heb ik daarna geen probleem zoals eerder beschreven. De problemen komen vanzelf terug na een aantal dagen, waar moet ik nu aan denken? Is het de combinatie die hier voor zorgt? Ik vind dat niet logisch klinken.
Is het de combinatie die hier voor zorgt? Ik vind dat niet logisch klinken.
En toch blijkt wel dat het iets met de combinatie te maken heeft, aangezien je dit probleem niet hebt als je de Denon niet aangesloten hebt. Dus we zullen hier toch even wat verder in moeten duiken. Wat gebeurt er precies als je de Denon bij je andere tv aansluit? En dus -puur om te testen- bij de tv beneneden even alleen via de ontvanger kijkt en dan boven dus met de Denon?
Ook ben ik benieuwd of je nog extra bekabeling in huis hebt, zo ja dan wil ik je aanraden om indien mogelijk zo veel mogelijk kabels te vervangen. Wie weet maakt het een verschil!
Ik denk dat ik dit verhaal meedere keren heb uitgevoerd. Ja kabels vernieuwd, zelfs twee keer iemand van de storingsdienst in huis gehad. ik ben er simpelweg gewoon klaar mee.
nogmaals fijn de reacties die ik binnen krijg het si allemaal goed bedoeld.
wat mij betreft mag er een stop op dit forum.
Jouw keuze @pstdf, mocht je er op een later moment toch verder mee aan de slag willen gaan, dan staan we uiteraard voor je klaar hier!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.