Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij terugkijken of opnames afspelen

• March 17, 2026
  • 6 reacties
  • 37 keer bekeken

Bij terugkijken of bij het afspelen van opgenomen programma’s is er geen geluid.

Bij live tv doet het geluid het wel. Kan dit een gevolg zijn van de laatste update.

Wat nu ????

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Dat is niet de bedoeling. 

Ik ga uit van de TV+ box, DIW7022. 

Doe eens een herstart. Dat duurt circa 1 minuut.

Houd de stand-by knop op de afstandsbediening enkele seconden ingedrukt. En kies dan voor opnieuw opstarten. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
Hoi ​@Aaaal, welkom bij de community! Dat is inderdaad niet de bedoeling 😕 Goed dat je dit meldt! De tip van @PeterG is in ieder geval een goede, een herstart van de TV-ontvanger wil dit soort problemen vaak al oplossen!

Om wat gerichter met je mee te kunnen kijken, heb ik nog een paar vragen:

• Om welke TV-ontvanger gaat het precies?
  • Hoe is deze aangesloten met het modem? (bijvoorbeeld rechtstreeks op de tv of draadloos)

Ik ben benieuwd naar je reactie, dan denk ik graag verder met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Het is de DIW 7022, zoals al werd verondersteld. Ik gebruik een kabel van het modem naar de DIW. Ik had nog een tweede DIW voor de slaapkamer tv. Deze heb ik nu gebruikt en dat werkt prima! Kan het zijn dat er een update is geweest die de eerste unit verkeerd heeft ingesteld????

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Dan zouden we mijns inziens meer meldingen moeten zien.

Geef de DIW7022 met storing eens een Herstart. Mogelijk helpt dat al. 

Anders fabrieksreset. Maar dan dien je weer in te loggen bij Google en apps. En mogelijk apps opnieuw te downloaden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Beste Peter, Dank voor de informatie. Het werkt nu weer met het oude kastje, het heeft mij herinnerd dat ik nog dat oude kastje had en dat ik daar dus ook nog voor betaal. Ga dat nu terugbrengen nar een KPN winkel en verwacht dat dan deze zaak is opgelost.

Nogmaals hartelijk dank voor de informatie.

Han

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Gelukkig dat de oude DIW7022 het nog doet. Waarom de nieuwe dit probleem heeft weet ik niet. Maar die kan gratis omgeruild.