Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij terugkijken van de meeste zenders (VIP2952 V2)

• August 1, 2026
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Bij het terugkijken van de meeste zenders valt het geluid weg mijn ontvanger is van KPN VIP 2952 V2 en  ik heb een Salora TV 40LED1500

Beste antwoord door Wartywolfs

Het probleem is bekend bij het kpn tv team, en er wordt aan gewerkt om het op te lossen.
Zie Update geluidsproblemen VIP2952/HMB2260.

Helpt het ondertussen om op de tv ontvanger, in Menu : Instellingen : Geluid : /HDMI\ tab, de Geluidsprioriteit op Stereo te zetten?

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Welkom met je eerste post 😊

Zoals je waarschijnlijk op de community hebt gelezen ben je niet de enige. 

Zo'n 4 weken geleden is kpn begonnen om oudere ontvangers op het nieuwe opname platform te zetten. Het oude werkt niet meer goed. 

De omzetting gebeurt in batches. 

Sommige ontvangers pakken de omzetting kennelijk niet helemaal mee. 

Met de Arris VIP2952 is dit vaak op te lossen met een frisse start. Dit haalt de software opnieuw op. 

Menu - instellingen - systeem 

Mocht het niet helpen meld je dan gerust weer op dit topic. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Alle handelingen van PeterG getroffen maar het euvel op SALORA TV blijft dwz alleen het terugkijken op de TV heeft gen geluid!!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Probeer het volgende:

Opnieuw opstarten (spanning er af voor 2 minuten) helpt in dit geval meestal niet.

Het beste kan je hem een compleet frisse start geven.

MENU > INSTELLINGEN > SYSTEEM > FABRIEKS INSTELLINGEN (frisse start)

P.S.

Je zegt geluid via de tv, maar ik ga ervan uit dat je voor terugkijken de Arris VIP 2952 gebruikt.

Of kik je KPN via de app op de Smart tv met Android tv?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Ik heb een frisse start gemaakt via de Arris VIP 2952 en het geluid blijft weg bij terugkijken. 

Ik heb een abonnement bij mijnbudget maar die hebben nog niet per email gereageerd.

Let op dit is alleen het geval bij mijn SALORA TV 40LED1500!!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 5, 2026

Het probleem is bekend bij het kpn tv team, en er wordt aan gewerkt om het op te lossen.
Zie Update geluidsproblemen VIP2952/HMB2260.

Helpt het ondertussen om op de tv ontvanger, in Menu : Instellingen : Geluid : /HDMI\ tab, de Geluidsprioriteit op Stereo te zetten?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@samen3, als je iets terug wilt kijken is het natuurlijk vervelend als je geen geluid hebt. Het is een bekend iets zoals Wartywolfs aangeeft, daar wordt aan gewerkt. Als we daar een update over hebben zullen we dat delen in het topic waar hij naar verwijst.