Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij terugkijken van Nederlandse zenders, wel beeld

• July 15, 2026
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds terugkeer van vakantie heb ik geen geluid meer (wel beeld) bij terugkijken van Nederlandse zenders. Hoe moet dit opgelost worden?

N.B.: allerlei resets en dergelijke heb ik al uitgevoerd.

4 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Heb je nog een Arris of Arcadyan tv ontvanger?

Zo ja, is die al geüpdatet naar de meest recente versie?

Zo nee, dan kun je ‘m even fysiek uitzetten (aan/uit knop achterop of stekker eruit) en na een minuut of 2 weer aansluiten. Dan zou ie bij opstarten moeten vragen of je de tv ontvanger wilt updaten. Als dat niet werkt kun je een Frisse start overwegen (terug naar Fabrieksinstellingen), raak je wel je huidige tv ontvanger instellingen kwijt dus het is zinnig die eerst even te noteren of fotograferen om ze later te kunnen herstellen.

Heb je nog dezelfde versterker als 5 jaar geleden aangesloten op Optical?

Staat Optical Geluidsprioriteit op Stereo of Dolby?

Heb je ook geen geluid via HDMI op tv?

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Arcadyan. Ik heb alles al een keer gereset (Arcadyan, Experia box, modem) zonder resultaat. Je zou toch zeggen, dat als het geluid van niet-buitenlandse zenders bij terugkijken wel wordt doorvegeven het probleem in de Arcadyan moet zitten.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jan Hoogendoorn .  Jij kijkt luistert dus 'gewoon’ via je tv? Je hebt geen aparte versterker er op aangesloten? M.a.w. het geluid gaat via een HDMI kabel naar je tv? 

Forum|alt.badge.img

Nee, dat is niet het geval. Het geluid voor zowel radio als tv loopt via een versterker (met uiteraard geluidsboxen daarop aangesloten). De Arcadyan setup box is met een optische kabel verbonden met de versterker.