Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij zappen naar andere zender

• January 10, 2026
  • 10 reacties
  • 82 keer bekeken

Bij het zappen naar een andere zender heb ik geen geluid meer. Zappen naar andere zenders helpt niet.

Enige dat helpt is de tv box uit en aan zetten maar als je dat een aantal keren per avond moet doen gaat de lol er snel vanaf. Ressetten geprobeerd , andere tv al geprobeerd . dus graag tips om dit probleem op te lossen

10 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Welk type tv ontvanger heb je?

Hoe staan de geluidsinstellingen van de tv ontvanger?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2026

DIW 7022. Instellingen staan goed. Geluid is tot een paar weken geleden altijd goed geweest

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Marcel228 . Welkom hier.

Dank voor de extra info. Begrijpelijk dat dit snel irritant wordt als je de ontvanger steeds opnieuw moet opstarten, daar wordt niemand vrolijk van.

Om dit goed te kunnen uitzoeken zijn we nog benieuwd naar een paar dingen. Gebruik je het geluid rechtstreeks via de tv, of heb je een los audiosysteem zoals een soundbar of receiver aangesloten? En hoe is alles precies verbonden, bijvoorbeeld HDMI direct naar de tv of via een tussenapparaat? Of via optical? 

De TV+ ontvanger heeft daarnaast meerdere instellingen voor de manier waarop het geluid wordt doorgegeven. Zou je kunnen aangeven welke instelling daar momenteel geselecteerd staat? Dit kun je in het geluids menu terugvinden. 

Met die informatie kunnen we gerichter meedenken over de oorzaak en mogelijke oplossing

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

He Erwin,

Aansluiting is via HDMI.

Geluid gaat rechtstreeks via de TV

Instelling is DOLBY DIGITAAL PLUS

Erwin van KPN
Moderator

Heb je nog geprobeerd via passthrough of PCM?  Wordt het daar beter van?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Heb je nog geprobeerd via passthrough of PCM?  Wordt het daar beter van?

Geen idee wat je hiermee bedoelt.

Erwin van KPN
Moderator

sorry voor de late reply.

Ik bedoel daarmee deze menu's: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Die instellingen heb ik. Ook de andere geprobeerd maar maakt geen verschil

Erwin van KPN
Moderator

Als jouw ontvanger bekabeld is aangesloten. Je hebt al een andere televisie geprobeerd en het aanpassen van de geluidsinstellingen helpt ook niet.  Dan ga ik toch twijfelen aan de ontvanger zelf.

Mijn advies is om een terugbelafspraak te maken en dit samen met een collega te doorlopen.  Die kan dan ook nog de lijn doormeten en eventueel een nieuwe ontvanger opsturen (als dat het probleem lijkt te zijn)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Zal ik doen Erwin. Dank je wel

Gr Marcel

Â