Skip to main content

Sinds een aantal weken is het geluid veel zachter dan normaal en sinds vandaag is er helemaal geen geluid meer via de SAGEMCOM DIW 7022 ontvanger in de woonkamer. (In de slaapkamer werkt het normaal). Mijn conclusie is dat deze ontvanger defect is. Kan ik een nieuwe ontvanger krijgen?

Hoe luister je naar het geluid?

Via de HDMI kabel naar de tv of via de Toslink of…..? 

 

En gaat het probleem mee als je de DIW7022 omwisselt (AB wel meenemen). 

 

Staat het geluid op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wel op maximaal?

Kan je doen via de KPN ab, houd de knop met drie kleurtjes ingedrukt en zeg hardop “volume maximaal” 

Verder geluid via tv of soundbar regelen.

 

Nieuwe ontvanger, dan moet je (gratis) 0800-0402 bellen.

OF

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Mijn conclusie is dat deze ontvanger defect is.

Dat zou mijn conclusie niet direct zijn. De 2 ontvangers omgewisseld (dan inclusief de afstandsbedieningen!)? Verhuist het probleem mee?

Hoe hard staat het geluid van de box zelf? Heb je dat gemaximaliseerd vóórdat je de afstandsbediening instelde op de tv?


Hoi @treus13, ik ben ook wel heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die al gesteld zijn. En dan met name hoe het gaat na het omwisselen van de ontvangers. 


Hoe luister je naar het geluid?

Via de HDMI kabel naar de tv of via de Toslink of…..?  Beide

 

En gaat het probleem mee als je de DIW7022 omwisselt (AB wel meenemen). 

Niet geprobeerd omdat de ontvangers moeilijk bereikbaar zijn.

Staat het geluid op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wel op maximaal?

Kan je doen via de KPN ab, houd de knop met drie kleurtjes ingedrukt en zeg hardop “volume maximaal” 

Verder geluid via tv of soundbar regelen.

 

Nieuwe ontvanger, dan moet je (gratis) 0800-0402 bellen.

OF

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

 

Het omwisselen van de ontvangers is lastig omdat die niet binnen handbereik zitten. inmiddels contact gehad met de helpdesk en die heeft op afstand een reset gegeven waarna het probleem is opgelost.

Het antwoord van Joost 2011 om het geluid harder te zetten is wel handig maar verandert helaas niks aan het zachtere geluid.


Fijn dat het nu goed is. Alleen het geluid nog zacht. Die heb ik wel vaker gehoord en die feedback is gedeeld met de ontwikkelaars.