Skip to main content

Normaal staat mijn LG 4K TV op Dolby vison. Nu met het EK wordt voetbal in 4K heb ik het signaal op HDR gezet. Doe ik dit niet is het beeld veel donkerder.

Maar waar ik geen verklaring voor heb, het geluid gaat altijd via mijn Denon versterker, surround. Nu de KPN box op 4K staat heb ik regelmatig geen geluid meer via de Denon. Hoe kan dit?

 

Hallo @PhilipJGr, welkom op het forum! Dat is natuurlijk niet praktisch, zeker niet tijdens de voetbal. Ik kan even niet de vinger op het probleem krijgen maar dan gaat er waarschijnlijk toch iets mis in het samenspel tussen ontvanger, tv en versterker. Kan je toelichten hoe alles precies is aangesloten? Kun je ook eens kijken op welke geluidsinstellingen de ontvanger van KPN is afgestemd?


Hi Remco, ik heb gisteren de HDR terug gezet naar Doby vision, Dan start alles weer opnieuw op. Even later weer naar HDR en ook de geluidsinstellingen weer goed gezet, dolby surround. Voorlopig doet alles het nu. Waarom en hoe geen idee. Ik zal wel iets fout hebben gedaan. Het luistert allemaal anders met de KPN Box dan voorheen met de Harmony AB. Toen sprong alles in 1x aan. Nu gaat beeld aan, dan weer uit, dan start de Denon, weer even stil en zwart beeld en dan na een seconden of 15 staat alles goed.


Ik vind het heel vreemd Philip maar wel fijn dat je iets van vooruitgang hebt geboekt. 


Reageer