Skip to main content

Ls,

 

Helemaal blij met mijn tv en sounbar.

Ik wil radio luisteren via de kpn decoder zonder dat de tv aanstaat.

 

Ik krijg het alleen voor elkaar als de tv aan staat.

 

De soundbar zit verbonden via hdmi arc aan de tv.

 

De optical gaat naar de kpn box ,dan zet ik de decoder aan ,en alleen de soundbar, die zet ik op optical ,maar geen geluid.

Kan wel het logo uitzetten,maar dan blijft nog de tv aan.

 

Hopende dat jullie een antwoord weten.

 

Met vriendelijke groeten 

Richard

@schompes Je moet de optische uitgang activeren. Standaard is ie uit bij TV+Box


De TV-decoder van KPN sluit je met een HDMI-kabel aan op je tv-toestel.

De Soundbar sluit je met een geschikte kabel aan op de optische uitgang van de TV-decoder.

Binnen de tv-decoder activeer je de optische uitgang.

Dan moet je radio kunnen luisteren zonder je tv-toestel aan. @schompes 

 


Als ik optische op mijn sounbar zet,en hdmi arc 2 in mijn tv kan ik geen radio luisteren met de tv uit.

Heb optische geactiveerd op mijn kpn box,zal het aan die nieuwste kpn ontvangers liggen.

Gr richard


Zet de hdmi kabel eens op een standaard poort @schompes 


Je kunt de kabels zoals ze nu aangesloten zijn, aangesloten laten @schompes. Dat is helemaal goed. Wat je kunt proberen is om in het menu van de soundbar Simplink (HDMI CEC) uit te zetten. Als dat namelijk aanstaat, dan schakelt de soundbar met de TV: als je de TV uitzet, dan wordt daardoor ook de soundbar uitgeschakeld. 

Als de soundbar invoer van de optische ingang niet automatisch detecteert, dan in het menu van de soundbar de optische ingang selecteren. Daarna luister je radio (of hoor je het geluid van een televisiezender) zonder dat televisie aanstaat. 

Succes!


Maar de hdmi arc is toch het beste voor je sounbar en tv dat die altijd samen gekoppeld zijn.

 

Hdmi arc is toch speciaal daarvoor,of maalt het niet uit voor het geluid.

 

Gr


Reageer