Skip to main content
Antwoord

Geen geluid met Netflix via TV+ Box

• July 21, 2025
  • 12 reacties
  • 103 keer bekeken

Netflix op de KPN box geeft geen geluid. Klaarblijkelijk lukt het KPN niet om dit op te lossen, ik kijk gewoon via mij smart TV maar mijn moeder gebruikt wel jullie geweldige box en het levert veel gedoe op.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Yeul. Allereerst, welkom bij onze community. 

Wat bijzonder dat dit niet lukt, ik gebruik hier ook de TV+ box en Netflix werkt probleemloos. Mag ik aannemen dat het geluid bij andere apps en met televisiekijken goed werkt? 

Zo ja, zou je de TV+ box eerst een paar minuten stroomloos willen maken? Mocht dat ook niet helpen, zou je dan de box helemaal willen resetten? Zie hieronder. 

Ik hoor graag van je. 

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik uit de titel.

Dit probleem heb ik ook, helaas, wel eens.

Ook heel soms op Prime.

Geen idee wat het probleem is eigenlijk.

TV, HBO, SkyShowtime, etc. heb ik het nooit.

Dacht eerst aan mijn soundbar, maar dat kan niet (denk ik)

KPN tv ontvangers omgewisseld, maar het probleem blijft alleen in de woonkamer, dat vond ik ook vreemd.

Wat ik doe is:

Ik druk op de home toets en ga terug naar Netflix, meestal werkt het dan.

Als dit niet lukt start ik de DIW7022 opnieuw op. (houd kpn toets ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten)

Soort geluidsinstelling maakt ook geen verschil. 

Misschien kan een moderater hier naar kijken.

Hoor het graag van de moderater.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2025

Wat bijzonder dat dit niet lukt, ik gebruik hier ook de TV+ box en Netflix werkt probleemloos. Mag ik aannemen dat het geluid bij andere apps en met televisiekijken goed werkt? 

Zo ja, zou je de TV+ box eerst een paar minuten stroomloos willen maken? Mocht dat ook niet helpen, zou je dan de box helemaal willen resetten? Zie hieronder. 

Ik hoor graag van je. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 24, 2025

Ik hoor graag van je. 

Beste Alex, bij mij wekt dat resetten van de DIW7022 meestal maar tijdelijk.

Kan het ook liggen aan de soundbar? 

Maar bij mij is het alleen Netflix en soms (heel soms) Prime.

Verder alles perfect, tv, HBO en Sky nooit problemen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 29, 2025

Hi Joop, ik heb dit ook even getest aangezien ik ook veel Netflix gebruik. Aan de box kan het bijna niet liggen aangezien je deze hebt omgeruild en het probleem alleen in de woonkamer blijft. 

Dit kunnen we wel testen bij jou, zie jij een mogelijkheid om dit een avond of tijdje te testen zonder soundbar bij als je Netflix kijkt? Het blijft wel vreemd dat dit ook alleen bij Netflix en Prime gebeurt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

@Yeul , kun je proberen om de geluidsinstelling van de kpn box op stereo te zetten ipv automatisch of passthrough?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

Hi Joop, ik heb dit ook even getest aangezien ik ook veel Netflix gebruik. Aan de box kan het bijna niet liggen aangezien je deze hebt omgeruild en het probleem alleen in de woonkamer blijft. 

Dit kunnen we wel testen bij jou, zie jij een mogelijkheid om dit een avond of tijdje te testen zonder soundbar bij als je Netflix kijkt? Het blijft wel vreemd dat dit ook alleen bij Netflix en Prime gebeurt. 

We kijken niet alleen Netflix en het is ook niet altijd.

De laatste week geen problemen.

Wat betreft de soundbar (met subwoofer), dat is ondertussen een oudje van Samsung.

In 2017 gekocht, model 2016 Samsung HW-K551

We zijn van plan om een nieuwe te kopen, we denken aan de Samsung HW-Q800D of de HW-Q800F (we hebben een LG Oled tv, dus het Q deel werkt dan niet bij ons)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 29, 2025

Nieuw spul is altijd leuk, hou ik ook van. ;) Maar ook de huidige hoort goed te werken. Het kan ook een defecte kabel zijn. Hoe heb je het aangesloten? HDMI of via een optische kabel?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

Een goede HDMI 2.0 kabel.  (adapter die je ziet via de link gebruik ik niet).

Alleen Netflix had het probleem en een paar keer Prime Video.

Disney+ (heb ik niet meer), HBO Max, SkyShowtime, Videoland (hebben we tijdelijk), F1 TV Pro, Ziggo Sport gratis, KPN tv zenders hebben nooit een probleem.

Als het aan de kabel ligt, hebben allen er last van (toch?).😉

Maar gelukkig laatste week geen problemen gehad met Netflix.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

@Yeul heb jij nog steeds problemen? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 5, 2025

Een goede HDMI 2.0 kabel.  (adapter die je ziet via de link gebruik ik niet).

Alleen Netflix had het probleem en een paar keer Prime Video.

Disney+ (heb ik niet meer), HBO Max, SkyShowtime, Videoland (hebben we tijdelijk), F1 TV Pro, Ziggo Sport gratis, KPN tv zenders hebben nooit een probleem.

Als het aan de kabel ligt, hebben allen er last van (toch?).😉

Maar gelukkig laatste week geen problemen gehad met Netflix.

Nog terugkomend hierop, dat zou je wel verwachten maar het is wel de moeite waard om een andere te proberen. Dit heeft in het verleden de meest gekken dingen opgelost die we niet konden verklaren omdat dit ook niet konden reproduceren. Heb je de kabel die je van ons nog. Wat je ook nog kunt doen is de soundbox op het moment dat het gebeurt loskoppen, ik ben namelijk benieuwd of het geluid dan via de tv ook ontbreekt. 

Aan de andere, laat het voor nu maar als het nog steeds goed werkt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

@Alex van KPN 

Hartelijk dank voor je aanvullende reactie.

Tot nu toe gelukkig nog steeds geen problemen.

Denk dat een update het probleem heeft opgelost. (van Netflix denk ik en Prime was al eerder opgelost (ook door een update denk ik))

Even loskoppelen kan niet, want dan heeft de tv geen geluid. (merkte ik verleden jaar toen we de tv kast gingen verven.

Je moet dan in het menu in de LG Oled tv de speakers anders instellen. 

En als de soundbar weer is aangesloten, zelfde weer aanpassen.

Wel vreemd, want als je de soundbar uitzet, dan gaan de speakers van de tv meteen aan. (we doen dit regelmatig omdat de subwoofer niet altijd meteen aangaat van de “oude” Samsung Soundbar.

Maar geluid is nu op Netflix altijd aanwezig, tv en andere streaming diensten geen problemen.

Maar een nieuwe soundbar met subwoofer hebben we in de planning.

Even wachten totdat er een goede aanbieding is.

Voorkeur is de Samsung HW-Q800D of het 2025 model HW-Q800F  (Q-symphony gaat niet werken op onze LG, maar dat geeft niet (denk ik)).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

Die combinatie ziet er goed uit Joop. Nog even ter kennisgeving, ik heb een reset van de box als beste antwoord gemarkeerd omdat dat dit hoort op te lossen in de meeste gevallen. Geldt dus niet voor jou maar wel voor andere meelezers. 😊