Skip to main content

Wij hebben nu een aantal dagen de nieuwe KPN box. Nu is het zo dat we geen geluid hebben als we 'm aanzetten. Soms komt het geluid wel, maar dan na ongeveer 3 minuten. Gisterenavond hebben we helemaal geen geluid gehad.

Met het' oude' kastje (die ik jammergenoeg heb terug gestuurd) hadden we dit probleem niet.

- tv zelf geeft gewoon geluid. Het ligt dus aan het kastje van kpn

- de hdmi kabel zit er goed in. Ook met een andere hdmi kabel heb ik hetzelfde probleem

 

KPN, hoe lossen we dit op? 

Je hebt de nieuwe DIW7022

 

Zelf heb ik hem nog niet.

Maar er is gelukkig veel informatie op het forum.

 

Hoe is de DIW7022 aangesloten op de tv en is dat ook voor het geluid zo?

 

Ga naar instellingen en zet daar het geluid op maximaal?

Of druk op de knop (meestal met 3 kleurtjes) en houd deze ingedrukt en zeg hardop tegen de ab “geluid maximaal”

 

Kijk ook of de HDMI kabel er goed en recht inzit, zowel op de decoder als in de tv.

(je schrijft dat ze er goed inzitten, maar voor de zekerheid is een extra controle altijd aan te bevelen)

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉


Ik heb het antwoord zojuist op het forum gevonden en was daar zelf niet achtergekomen.

 

Inderdaad een Google commando geven. Misschien kan dit in een volgende update verholpen worden. Thanks!


@Chris855 

Zie hier om updates te volgen.

 

En ik begrijp hieruit dat bij de DIW7022 het geluid niet standaard op max. staat.


Hoi @Chris855 .  

Dit heeft vaak te maken met het configureren van je afstandsbediening.  Je kunt met de AB van KPN het geluid van je tv regelen. Alleen, als je deze koppelt en het volume van je tv staat heel zacht, neemt onze AB dat als standaard waarde over.  Gevolg is dat je geen of heel zacht geluid hebt.    Hiervoor zijn meerdere oplossing.
Eén daarvan is bij de instellingen van de afstandsbediening in het menu aangeven dat je de tv er mee gaat bedienen. Dan zet ‘ie automatisch het geluid om maximaal en heb je dus volledig rendement. 


Dan ga ik dat vanmiddag proberen. 

 

Gisteren hadden we weer geen geluid. De opdracht "geluid maximaal" aan Google had ook geen effect. 


Dat werkt ook niet. Net weer geen geluid. 

 

Na 6 keer de afstandsbediening opnieuw koppelen kwam het geluid na 1 minuut.

 

Ik vind dit behoorlijk vervelend. We betalen geld voor een werkend zenderpakket, inclusief geluid


@Chris855 

 

Ga naar menu en zet geluid op maximaal.

Regel het verder via de tv.

 

Of houd de knop met 3 gekleurde stipjes ingedrukt en zeg hardop geluid maximaal.


@Chris855 :   Kun je het volgende doen:

 

Ga naar instellingen → Apparaat voorkeuren → Afstandsbedieningen en  accessoires  → Kies je Afstandsbediening → Kies hier voor ‘bedien je tv met de KPN afstandsbediening’

 

Hierna zou al dat volume gedoe verleden tijd moeten zijn


Net weer geen geluid. Meerdere malen de afstandsbediening opnieuw koppelen en toen kwam het na ruim 30 terug. 

 

Ik ga morgen bellen voor een nieuw kastje. Dit is vreselijk irritant. Kan niet de bedoeling zijn. Dit was niet bij de box die ik hiervoor had


Hallo , 

de mogelijke oplossing is , denk ik. 
bij instelling  van de ontvangen kun je kiezen  apparaat algemene instellingen/ apparaatvoorkeuren / weergave en geluid /  geavanceerde instellingen. Bij oude tv kan het zijn dat dit niet automatisch gaat . In mijn geval ingesteld op zet Dolby audio om in stereo PCM.

zie ook andere topic elders in het forum.