Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid na vervangen van oude tv-ontvanger naar een KPN TV+ DIW 7022

  • 13 September 2024
  • 20 reacties
  • 136 keer bekeken

Oude situatie was tv-ontvanger ARRIS VIP 2952 daarop aangesloten Beo center 9000 voor geluid. Geen probleem.

Nieuw tv ontvanger KPNbox + DIW 7022, daarop aangesloten digital-analog converter (KPN),, geen geluid meer. Geïnstalleerd vlg. KPN instructies.

Wel de optische uitgang geselecteerd in Geavanceerde geluidsinstellingen, @Ad Krete ?


optische uitgang S/PDIF ingeschakeld, helaas!

Bedankt voor uw reactie.


Ja, dan staat dat goed...Dan zou het in principe moeten werken...zal u vast goed gedaan hebben, maar voor de zekerheid: de goede ingang geselecteerd op de Beocenter, @Ad Krete?


Zelfde ingang op Beocenter als met vorige ontvanger. Er is een verschil de aansluiting op VP 2652 is met Mini-Jack 3.5 mm plug en op DIW tulp kabel (2stuks).


De tulpaansluiting zit op de converter neem ik aan? Zit er ook een koptelefoon-aansluiting op de converter? Die gebruik ik namelijk, @Ad Krete. En dan naar de oude versterker middels tulpaansluiting.


Goed idee maar helaas ook geen resultaat.


Tja, het blijft toch merkwaardig waarom dingen soms niet werken...misschien is de converter defect?


Ook niet, men had er nl. twee gestuurd (een al retour gestuurd), dus ook andere geprobeerd. Evenzo zelfde resultaat.


Hoe krijgt de converter stroom? Via de USB-poort van de tv-box? Of vanuit het stopcontact? Misschien kunt u het omwisselen, en werkt het dan wel, @Ad Krete.


Wat voor geluidsformaat ondersteunt die Beo Center 9000? Als het alleen stereo is, dan heb je op sommige televisiekanalen misschien geen geluid, als die meer doen dan stereo. Maar dan bijvoorbeeld wel geluid bij radio? Dan misschien de audiokwaliteit in de TV+ Box op stereo instellen?


De power kabel is via USB poort aangesloten op ontvanger vlg. instructie. Deze is neem ik aan voor stroom en doorvoer signaal.


Was er geen adapter voor aansluiting op het stopcontact bij, @Ad Krete?


De power kabel is via USB poort aangesloten op ontvanger vlg. instructie. Deze is neem ik aan voor stroom en doorvoer signaal.

Geen signaal, alleen stroom. Gebruik eens gewoon een adapter in het stopcontact. Probeer dat eens.

Zit er een lampje op de converter? Brand da?


Was geen adapter bij.

Lampje op converter brand!


Als het lampje  brandt krijgt hij wel stroom, dus dan is dat het probleem ook niet...geen idee verder wat het kan zijn, sorry. Misschien kunt u nog iets met de  de tip hierboven van @Arjan van B.

O, misschien de TV + Box een keer helemaal opnieuw opstarten: KPN-knop rechtsboven ingedrukt houden totdat de opstart-optie verschijnt.

Succes!


Hoe wel niet voorgeschreven bij KPN installatie instructie toch optische kabel tussen converter en KPNtv+ box gemonteerd. En het werkt naar genoegen. 

Een ieder bedankt voor mee denken en genomen moeite.

 

Met vriendelijke groet Ad Kreté


Hoe wel niet voorgeschreven bij KPN installatie instructie toch optische kabel tussen converter en KPNtv+ box gemonteerd. En het werkt naar genoegen. 

Een ieder bedankt voor mee denken en genomen moeite.

 

Met vriendelijke groet Ad Kreté

Maar...in uw eerste bericht stond vermeld dat de KPN + Box op de converter aangesloten was.

Dat was dus niet zo, begrijp ik nu, @Ad Krete.


Dat klopt, aangesloten volgens kpn instructie, daarbij in de veronderstelling dat stroom en geluisignaal daar HDMI kabel gaat. Bleek niet zo te zijn.

Heb dit ook gemeld bij KPN dat ze aan moeten geven dat optische kabel ook geïnstalleerd moet worden.

Als ik niet goed gecommuniceerd heb mijn excuus daarvoor. Niet tegenstaande ben ik blij geweest net uw ondersteuning.


O, u had de optische kabel helemaal niet aangesloten....ja, dan werkt het niet, althans niet op de Beocenter. 

Geluid gaat wel via de HDMI-kabel hoor, maar dan komt het geluid uit de tv.

Nou, gelukkig werkt het nu! Enne...graag gedaan hoor, @Ad Krete.


...


Reageer