Skip to main content

Heb last van geen geluid op sommige kanalen als je gaat zappen ,en bij veranderen kanaal lang zwart beeld, heb de ontvanger herstart gedaan en een volledig reset . 

1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is de KPN tv ontvanger verzonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Geluid via HDMI, Optische uitgang?

Is al opgelost van Multicast naar Unicast in Instellingen Beeld veranderen 

Met multicast heb je wel een mooier beeld.

1. Wat is jouw echte downloadsnelheid? 
  2. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verzonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Download 86.1,  bekabeld, cat8 netwerkkabel.  Inderdaad is Multicast beter maar wacht eerst af wat de update nieuwste update doet . Heb nu ook spontaan op Duitse zenders ondertiteling moet steeds het vinkje ondertiteling uitzetten. 

Ik denk dat de CAT8 kabel het probleem is voor de Sagemcom DIW7022.

Daar heb ik al eens vaker problemen over gelezen.

Voor internet perfect.

Vervang die CAT8 kabel door een CAT5E of CAT6 kabel van de Experiabox of Box12 naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Zit er verder nog iets tussen? 

Ik gebruik de cat 8 kabel al jaren nog nooit problemen gehad ,gebruik ook een cat 8 op mijn tweede ontvanger en daar werk alles perfect ook op multicast denk eerder dat het aan de tv ontvanger ligt.

Ik gebruik de cat 8 kabel al jaren nog nooit problemen gehad ,gebruik ook een cat 8 op mijn tweede ontvanger en daar werk alles perfect ook op multicast denk eerder dat het aan de tv ontvanger ligt.

Daarom schijf ik ook: “ik denk” en “ik heb elders gelezen dat” 

Maar je hebt natuurlijk gelijk, in theorie zou het goed moeten werken. 

Uit ervaring weet ik dat theorie en praktijk niet altijd dezelfde uitkomsten geven.😉

Maar eigenlijk is CAT8 overkill, maar niet erg om het te gebruiken. 

En misschien zit er nog een switch of zo tussen die het probleem veroorzaakt.

Wat je zo wie zo kan proberen, geef de ontvanger een harde reset.

Er zit een pinnetje achterop, druk dat in met een dun voorwerp.

Nadeel is, dat je alles opnieuw moet installeren en erop moet zetten.

Werkt dat niet, probeer het dan met een CAT5E kabel (om te testen)

Als ook dat niet werkt, dan is de kans groot dat het aan de DIW7022 ligt.

Alles 2x harde reset gedaan geen resultaat ,cat 8 vervangen naar een cat 5 kabel geen resulraat  Alles geprobeerd   Heb KPN gebeld ligt aan de TV ontvanger krijg een nieuwe opgestuurd..

Reageer