Op 8 oktober is versie 1.166.1 geinstalleerd op 1 van mijn 2 TV+Boxen
Op de TV+Box (versie 1.166.1) was er alleen geluid bij live-uitzendingen.
Op de andere TV+Box (versie 1.52.?) werkt alles nog steeds perfect.
Het geluid valt weg als b.v.
tijdens de uitzending naar het begin gesprongen wordt
bij het afspelen van opgenomen programma's
bij Netflix
Vervolgens heb ik alles uitgezet (stekker uitgetrokken)
en alles weer een voor een aangezet :
Glasvezel
Modem
TV
TV+ box
Helaas trad er geen verandering op; alleen bij de live-uitzendingen was er geluid.
Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN en er is een storingsformulier aangemaakt.
Voor mij is het duidelijk dat dit issue te maken heeft met de nieuwe versie 1.166.1
Hopelijk wordt dit issue vandaag opgelost want zonder geluid werkt het niet voor mij.
Bladzijde 1 / 1
Heb je een soundbar/ home cinema set / versterker en zo ja van welk merk en type?
Wat is het merk en type van jouw televisie?
Hoe staat het geluid ingesteld op jouw TV+ Box?
Kan je eens een screenshot of foto plaatsen van die instellingen?
Alvast bedankt voor je hulp !
De gegevens :
Versterker : Denon AVC-S660H
Televisie : Philips 48OLED807
Screenshot :
Nog een aanvulling m.b.t. het geluid
Alleen bij passthrough werkt het geluid bij live-TV
Bij de andere opties (Automatisch, Dolby Digital Plus en Stereo) ook bij live-TV geen geluid
P.s. voor deze update werkten alle 4 opties.
Hoe is jouw TV+ Box op de televisie aangesloten?
Hoe is jouw TV+ Box op de Denon aangesloten?
Heb je dit fenomeen ook als je de TV+ Box op de HDMI 1 van de Philips televise aansluit?
Het geluid loopt dat via de eARC verbinding door naar jouw Denon.
Zowel HDMI-1 en HDMI-2 zijn ARC verbindingen.
De kabel heb ik aangesloten op HDMI-1 maar dit geeft hetzelfde resultaat als HDMI-1, dus alleen geluid bij live-tv.
Correctie :
Zowel HDMI-1 en HDMI-2 zijn eARC verbindingen.
De kabel heb ik aangesloten op HDMI-1 maar dit geeft hetzelfde resultaat als HDMI-2, dus alleen geluid bij live-tv.
Correctie :
Zowel HDMI-1 en HDMI-2 zijn eARC verbindingen.
De kabel heb ik aangesloten op HDMI-1 maar dit geeft hetzelfde resultaat als HDMI-2, dus alleen geluid bij live-tv.
Maar heb je nu de TV+ Box op HDMI 1 aangesloten en de Denon op HDMI 2 laten zitten?
De TV+Box is direct aangesloten op HDMI-1 van de TV (en op de versterker het juiste kanaal)
De Denon heb ik inderdaad op HDMI-2 van de TV laten zitten.
Met de directe aansluiting van de TV+Box treden dezelfde fouten op als eerder beschreven zijn.
Maar er waren nog meer opmerkelijke zaken :
In onderstaande 3 regels is de TV+Box alleen uit en weer aan gezet
NPO 1,2 en 3 geluid bij live-TV (conform de oude situatie)
RTL 4, RTL 5, SBS 6, RTL 7 geen geluid bij live-TV
Das Erste (kanaal 45) en ZDF (kanaal 46) af en toe geluid bij live-TV
De volgende tests zijn uitgevoerd, waarbij elke test de TV+Box van het stroom afgehaald is
en weer opnieuw aan het stroom aangesloten is :
Hopelijk helpt deze informatie om snel achter de oorzaak van het wegvallen van het geluid te achterhalen.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan ook nog met de apps. Bij een aantal zenders werkt het wel, bij een aantal niet. Netflix en Videoland via de KPN box geeft helemaal geen geluid. Soms helpt het kastje opnieuw opstarten, maar nu ook niet meer. Begin echt helemaal klaar te raken met dit k**-kastje. Heb hem nu 2 jaar ongeveer en niks dan ellende. Hoe vaak ik wel niet opnieuw moet opstarten omdat er geen geluid is of Netflix vast blijft hangen bij het schakelen tussen apps of programma's. Verschrikkelijk. Ben echt serieus aan het overwegen om dit spul van KPN er helemaal uit de gooien en alles via IPTV te doen.
Ik heb/had vandaag op de TV+ op diverse zenders geen geluid en heb de update volgende week nog tegoed.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan ook nog met de apps. Bij een aantal zenders werkt het wel, bij een aantal niet. Netflix en Videoland via de KPN box geeft helemaal geen geluid. Soms helpt het kastje opnieuw opstarten, maar nu ook niet meer. Begin echt helemaal klaar te raken met dit k**-kastje. Heb hem nu 2 jaar ongeveer en niks dan ellende. Hoe vaak ik wel niet opnieuw moet opstarten omdat er geen geluid is of Netflix vast blijft hangen bij het schakelen tussen apps of programma's. Verschrikkelijk. Ben echt serieus aan het overwegen om dit spul van KPN er helemaal uit de gooien en alles via IPTV te doen.
Naar de fabrieksinstellingen heeft het opgelost voor mij. Maar wat een gedoe...
Aangezien het terugzetten naar de fabrieksinstellingen bij Jaap de oplossing was.
heb ik ook maar de TV+ teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Inderdaad een heel gedoe om alles weer te installeren zoals het oorspronkelijk was.
Wel jammer dat ik weinig tot geen ondersteuning gehad heb van KPN bij mijn problemen.
Hallo @Jan Veghel, welkom hier! Wat een gekke situatie dat je ineens zo geen geluid meer had. Dank je wel voor jouw hulp hierbij, wjb. De verschillende dingen die hij jou gevraagd heeft om te doen zijn ook dezelfde dingen die ik je anders gevraagd had. Wij, moderators van KPN, bekijken alle topics, maar dat doen we op volgorde van binnenkomst. Dus soms kan het even duren voor we ergens aan toekomen.
Je geeft aan dat je uiteindelijk een reset hebt gedaan. Dat heeft inderdaad wat voeten in de aarde om daarna je eigen instellingen allemaal weer zo te krijgen als het voorheen was. Maar, heeft het ook geholpen en heb je nu weer goed geluid?
Jaap, goed om te lezen dat een reset bij jou hielp. Je geeft echter aan dat je vaker problemen ervaart. Als dat weer, of nog steeds, zo is, dan kun je het beste daarvoor een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we meekijken naar jouw specifieke situatie.
Na het resetten van de TV+box werkt alles weer zoals voorheen; dus alles met geluid.
Top, goed om te horen!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.