Skip to main content

Mijn Rexton hoortoestellen zijn gekoppeld mbv

Transmitter 2.4 aan Samsung smart-tv  via optische kabel. Alles goed aangesloten ook volgens de lampjes. Er komt echter geen geluid.  Op de tv gewijzgd naar PCM en ook op optische verbinding ingesteld.

Graag hulp

Als de transmitter PCM niet herkend….. wel vreemd. 

Opties

Of de optical out van de tv is defect.

Of aan één of beide zijden zit de optische plug er niet goed in. Je moet door een klein klikje doorduwen. (!)

Of, de transmitter voor de hoorapparaten is defect. Krijgt ie wel stroom??? Adapter goed in stopcontact?

Het is in ieder geval geen kpn (apparaat).


De transmitter komt via de lampjes met de mededeling:

De transmitter heeft een geldige TOSLINK verbinding met uw elektronisch apparaat, ongeacht of er een geluidssignaal wordt afgespeeld. 

 


Apart. Ik zou met het setje naar de hoorwinkel gaan. 

Heb je overigens de hoorapparaten wel gekoppeld daarmee. Met Bluetooth werkt het niet vanzelf. 


Dag Peter  

 

De koppeling met de hoortoestellen is in orde.

Ik ga inderdaad contact opnemen met de audicien maar zelf denk ik dat ik bij Samsung moet zijn.

De optische verbinding kan wel ok zijn maar kennelijk komt er geen audio verbinding tot stand.


Brandt er rood licht in de optische aansluiting van de Samsung dan zal die het wel doen. 

Eventueel ook nog te testen met versterker of soundbar met optische ingang. 

Hoe had je het eerder? Heb je deze tv net?

NB1 Er zit ook nog een optische uitgang op de kpn ontvanger. Bij de DIW7022 (TV+) geluid op stereo zetten. 

⚙️ - geluid - audio kwaliteit 

NB2 Ook aan de Samsung kun je BT speakers koppelen. Dus ook vast hoorapparaten. 


Gebruik je wèl de TOSLINK-IN-poort op de transmitter @Alberoel ???

Heb je het ook al eens via de RCA-aansluitingen geprobeerd om e.e.a. uit te sluiten?

 


Gebruik je wèl de TOSLINK-IN-poort op de transmitter

Verhip, dat is een goeie @N.N. !! Even gezocht op dat ding en heeft een IN en UIT. Dat verwachtte ik niet. Op de UIT werkt het vanaf de TV of welke bron ook niet natuurlijk.


OPGELOST.

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties.

Alles was goed aangesloten maar de audicien was vergeten de knop streaming te activeren. 

Hierna werkt het zoals beloofd. Ik moet wel wennen dat ik het volume niet meer kan regelen met de afstandsbediening maar nu via het hoortoestel of app.


Als die knop niet geactiveerd is, dan wordt het wel erg lastig @Alberoel. Gelukkig werkt het dan nu. 


Reageer