Skip to main content
Vraag

Geen geluid soundbar JBL 9.1 van de TV

• January 5, 2025
  • 10 reacties
  • 214 keer bekeken

Sinds laatste update kpn heb ik geen tv geluid op de soundbar van JBL 9.1

Alles gereset en zowel hdmi of optische kabel werkt niet moet de soundbar op stand-by zetten om.geluid tv speakers te krijgen.

Heb al contact gehad met servicedesk van Jbl gehad alle optische doorlopen niets helpt. Mogelijk toch oorzaak bij kpn

Ik hoor graag van julli

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 5, 2025

Beste ​@Aals welk merk en type(nummer) tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe heb je de soundbar aangesloten, rechtstreek op je tv of op de tv-decoder?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2025

Kpn box 12  en zwart tv kastje

Soundbar hdmi rechtstreek op tv in en out soundbar

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Aals. Welkom op de community! Wat vervelend dat je geen geluid hebt via je soundbar op de televisie. Heb je nog andere apparaten aangesloten op jouw televisie? Ik ben er benieuwd of je dat geluid wel hoort uit jouw soundbar. Verder zou ik nog wel willen weten of er geluid uit de luidsprekers van de televisie zelf komt wanneer je de soundbar even loskoppelt. 

Hieronder vindt je een aantal mogelijke oplossingen

• Zorg ervoor dat de HDMI-kabel goed is aangesloten tussen je KPN TV+ Box en de soundbar en controleer ook of de juiste ingang op de soundbar geselecteerd is. 
  • Controleer of HDMI-CEC en ARC correct zijn ingeschakeld op zowel je televisie als de soundbar. 
  • Start je KPN TV Box, televisie en soundbar opnieuw op
  • Audiokwaliteit instellen op de TV+ Box. In het topic hieronder lees je hier meer over.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025
De hdmi aansluiting is correct heeft altijd goed gewerkt....

hdmi sinds kort paar weken niet...
Ik vraag af jullie hier niet meer vragen over hebben kan me niet voorstellen dat.ik dit alleen heb. Tv wordt standaard automatisch geüpdatet ik vermoed toch dat Jbl niet meer compatible is met samsung tv dan
Onlangs is er een update van kpn geweest mogelijk daardoor niet meer via hdmi mogelijk??
De optische kabel werkt wel in combinatie tv en box kpn
De app iTunes radio werk via hdmi wel goed. 
Mvrgr

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vreemd dat het ineens niet meer werkt. Ik heb eerlijk gezegd zelf geen andere klanten gehoord over met probleem. Heb je de audio instellingen op de KPN TV+ Box nog gecontroleerd? Zet de KPN TV+ Box eens op Passthrough.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

Ik zie op menu instellingen algemeen geen Passthrough  bij geluid etc......

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

Nogmaals alleen de optische kabel geeft tv geluid op de soundbar

Als ik hdmi gebruik heb enige seconden wel geluid op de soundbar maar schakeld daarna soundbar uit.  

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik zie op menu instellingen algemeen geen Passthrough  bij geluid etc......

Misschien had ik dit eerder moeten vragen, maar welke tv-ontvanger heb je precies?

Als ik hdmi gebruik heb enige seconden wel geluid op de soundbar maar schakeld daarna soundbar uit.  

Wat gebeurd er wanneer je de soundbar zelf weer aanzet en naar het juiste kanaal gaat? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Als ik tv aanzet geen geluid uit soundbar

hdmi  is dan in

Optische kabel  inschakel wel geluid op soundbar

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik begin een beetje door mijn oplossingen heen te raken. Wat je nog kunt proberen, is het volgende: zet de tv, soundbar en tv-ontvanger aan en haal vervolgens de soundbar gedurende 2 minuten van de stroom, terwijl de rest blijft aanstaan. Als dit het probleem ook niet oplost, hoop ik dat er iemand anders is die dit topic leest, hetzelfde probleem heeft gehad en inmiddels een oplossing heeft gevonden.

Â