Skip to main content

Beste kpn

Sinds vrijdag 29-09-23 heb ik een Denon reciever avr-x2800h aan geschaft.

Nu doet zich het volgende voor.

Bij het aanzetten van de kpn+ box TV (samsung met arc) en de Denon heb ik de ene keer wel geluid en de ene keer niet, nu licht het er ook aan op welke volgorde ik het apparatuur aanzet. Dit moet toch niet de bedoeling zijn.

Wat ik wel merk is bij het aanzetten is dat er even beeld met geluid is en dan dat het beeld / geluid even weg is en terug komt zonder geluid via de denon (ook geen geluid via de tv) wel beeld.

Dit wil wel eens helpen, eerst de tv dan de kpnbox en dan de denon, zelfs dan moet dit goed gaan.

Verder heb ik op de denon een ps5 , een Nintendo switch een blu ray 4k van sony en een media player van nvidia op aan gesloten, met deze apparaten heb ik geen enkel probleem, het wordt ook gewoon goed doorgestuurd als de Denon uit staat.

Kan ook niets vinden in de kpn+ box instellingen van geluid dat een verbetering doet.

Ook heb ik de hdmi kabels vervangen maar ook dit is geen verbetering.

Ik denk dat ik allen goed heb ingesteld en heb aangesloten, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Kpn kunnen jullie hier iets in betekenen

Mvg Jorgen

 

 

Dat probleem heb ik ook af en toe (met alleen apparaten TV,Blueray,Mediastreamers). Een ander hdmi poort kiezen en weer terug help. Het heeft met timing probleem en ligt bij de receiver en niet bij anderen apparaten


Dankjewel 

Ik heb de oplossing gevonden.

De kpn+ tv box op de hdmi 8k (aux 2) aansluiten en het werkt zoals het hoort.

We kunnen weer ongestoord genieten 


Leuk, ik heb afgelopen dinsdag exact dezelfde receiver aangeschaft. De tv+ box op de cbl-sat poort aangesloten en werkt prima. Alleen als ik eARC aan laat staan op mijn Samsung tv doet het dolby digital geluid het niet maar alleen dolby surround of stereo. Zet ik de eARC uit werkt alles wel naar behoren. Alle apparatuur staat via de receiver dus ik heb de eARC toch niet nodig maar het blijft wel vreemd.


Ook hier hetzelfde issue met Denon/TV+  kastje.

Af en toe wel geluid, maar ik moet vaak ingangen van de Denon switchen om geluid te krijgen.

 

Ik zal proberen ARC van de TV uit te zetten, en een andere ingang van de Denon.

 


Dankjewel 

Ik heb de oplossing gevonden.

De kpn+ tv box op de hdmi 8k (aux 2) aansluiten en het werkt zoals het hoort.

We kunnen weer ongestoord genieten 

Bedoel je op de laatste poort van de Denon? Moet ik dan nog iets wijziging in de Denon.

Â