Skip to main content
Beantwoord

Geen gespecificeerde radiogids meer

• March 17, 2025
  • 23 reacties
  • 248 keer bekeken

Sinds een week heb ik geen gespecificeerde radiogids meer en omdat ik een fervente radio luisteraar ben die met herinneringen de hele dag zappt, ben ik een beetje de weg kwijt nu.

Iemand in een heel oud topic gaf de oplossing door alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alles even te ontkoppelen, maar dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand de oplossing hiervoor.

Ik heb kpn al gebeld, maar kreeg een jongedame aan de lijn die van niets wist.

Bij voorbaat dank 

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Yvonne Eveline 

Een oplossing is er helaas niet, KPN heeft nu geen EPG (programmagids) voor radio meer, zie deze post van Marcia van KPN waarin je dat kan lezen:

Vanaf donderdag 20 februari is de EPG (gids) voor onze radiozenders gewijzigd. Je ziet vanaf nu in de gids alleen de slogan van de zender en niet meer de namen van de programma's. Omdat sommige zenders de gids ver vooruit leveren, zou je het voor sommige zenders nog even kunnen zien. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

• March 17, 2025

De radio gids is toch dezelfde als de tv gids? Alleen de radio zenders staan helemaal onderaan. Dus je moet naar zender 800 ofzo.

Dus gids openen. En met de cijfers op de afstandsbediening 801 in toetsen. Dan kom je bij zender 801 terecht, dat is radio 1.

Ik kan geen herinneringen meer aanmaken omdat de programmas zijn verdwenen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2025

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN ​@Yvonne Eveline ?

Een Arris. Vip 522

5202

• March 17, 2025

Ok. Je ziet dus de zenders wel in de gids staan? Maar elke zender is nu 1 lange balk van 24 uur? Het is niet meer onderverdeeld in verschillende programma's? 

Dat klopt 😐

• Antwoord
  • March 17, 2025

Hallo ​@Yvonne Eveline 

Een oplossing is er helaas niet, KPN heeft nu geen EPG (programmagids) voor radio meer, zie deze post van Marcia van KPN waarin je dat kan lezen:

Vanaf donderdag 20 februari is de EPG (gids) voor onze radiozenders gewijzigd. Je ziet vanaf nu in de gids alleen de slogan van de zender en niet meer de namen van de programma's. Omdat sommige zenders de gids ver vooruit leveren, zou je het voor sommige zenders nog even kunnen zien. 

Steeds meer geld, steeds minder service.

Ik hoorde van een medewerker dat er nu een ander bedrijf is dat die gids regelt. Ik ga uit van een forse bezuiniging.

Dankje GeSp

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2025

Net als bij Ziggo is nu ook bij KPN de programma informatie bij de radio zenders geëindigd.

Ongetwijfeld een goedkopere leverancier; daar ga ik ook vanuit.

Ik wist niet eens dat 'herinnering’ ook werkte bij radio.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 17, 2025

@Yvonne Eveline Wellicht is dit iets voor je.

Een ‘radiobaken’ voor je https://www.oorboekje.nl/radiogids

Dankjewel Driemaster 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • March 30, 2025

Triest dat de EPG voor de radio zo de nek is omgedraaid , te gek voor woorden.

Minder presteren voor meer geld .

Alles voor de nog hogere winst voor de aandeelhouders.

En dat fijne TV+  waar we inmiddels al 2 jaar aan het  updaten zijn met nog vaak als oplossing:

terug naar fabrieksinstellingen en bij elke update weer nieuwe problemen

Het nieuwe bedrijf maakt er sowieso een potje van. In de tv gids staat het zo dat als ik een film opneem of een herinnering aanzet het alles al bezig is als de tv naar de zender floept en dat terwijl ik het heb ingesteld op 1 minuut voor het begin, dus ik denk dat je gelijk hebt Oberon.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • March 30, 2025

@Yvonne Eveline  de nieuwe EPG  is van een toeleverancier dus mag je aannemen dat die z'n zaakjes goed aanlevert , dat is hun “vak” toch?

nu zijn de klanten testers geworden , en na ruim 3 (!) weken is het nog steeds niet op orde.

Opmerking: we nemen het mee  , we zijn er mee bezig 

bewijst maar weer wat voor kwaliteit n zowel  KPN  als de EPG leverancier  levert

wat een wanprestatie

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Zover wij als klanten kunnen inschatten heeft KPN nu dezelfde epg leverancier als Ziggo. Ik snap werkelijk niet waarom KPN met deze leverancier in zee is gegaan. Op de Ziggo community zijn over deze leverancier in de afgelopen pakweg twee jaar een paar honderd paginas aan klachten gemeld. 

Waarom is KPN dan toch met deze leverancier gaan werken? 

• March 30, 2025

Zover wij als klanten kunnen inschatten heeft KPN nu dezelfde epg leverancier als Ziggo. Ik snap werkelijk niet waarom KPN met deze leverancier in zee is gegaan. Op de Ziggo community zijn over deze leverancier in de afgelopen pakweg twee jaar een paar honderd paginas aan klachten gemeld. 

Misschien omdat er geen andere leverancier is?

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Dat is heel erg onwaarschijnlijk. Waarom zou er dan ineens geen epg meer op de radiozenders zijn? Waarom zouden er dan ineens veel meer klachten over de epg zijn? Hoe kan het dan dat veel van de klachten op dit forum overeen komen met al lange tijd gemelde identieke problemen op de Ziggo community?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2025

Gertjan Woudenberg schrijft: Hoe kan het dan dat veel van de klachten op dit forum overeen komen met al lange tijd gemelde identieke problemen op de Ziggo community?

Het is, in ieder geval voor mij, overduidelijk dat KPN nu dezelfde leverancier heeft als Ziggo. Op dezelfde plekken verschijnt bijvoorbeeld '’geen informatie'’ en programma's die ineens 17 uur duren zijn ook gelijk.

Waarom zou er dan ineens geen epg meer op de radiozenders zijn?

Overduidelijk dat déze leverancier dat niet heeft. Is bij Ziggo ook al zo'n 2 jaar verdwenen.

Waarom zouden er dan ineens veel meer klachten over de epg zijn?

Omdat de huidige leverancier veel meer fouten maakt. Zie ook overeenkomstig topic bij Ziggo.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Gertjan Woudenberg schrijft: Hoe kan het dan dat veel van de klachten op dit forum overeen komen met al lange tijd gemelde identieke problemen op de Ziggo community?

Het is, in ieder geval voor mij, overduidelijk dat KPN nu dezelfde leverancier heeft als Ziggo. Op dezelfde plekken verschijnt bijvoorbeeld '’geen informatie'’ en programma's die ineens 17 uur duren zijn ook gelijk.

Waarom zou er dan ineens geen epg meer op de radiozenders zijn?

Overduidelijk dat déze leverancier dat niet heeft. Is bij Ziggo ook al zo'n 2 jaar verdwenen.

Waarom zouden er dan ineens veel meer klachten over de epg zijn?

Omdat de huidige leverancier veel meer fouten maakt. Zie ook overeenkomstig topic bij Ziggo.

@PeterG Ik reageerde op ​@Marlon92 die in twijfel trok dat er sprake is van een andere epg leverancier. Jouw standpunt en mijn standpunt bevestigen dat er wel degelijk sprake is van een andere epg leverancier. 

• March 30, 2025

Dat is heel erg onwaarschijnlijk. Waarom zou er dan ineens geen epg meer op de radiozenders zijn? 

Omdat deze leverancier dat misschien niet ondersteund. 

Er zullen vast niet heel veel EPG leveranciers zijn. Want zo'n grote markt is het niet denk ik. We hebben maar een paar providers in Nederland. En buiten die providers neemt niemand zo'n dienst af vermoed ik. Ik kan me geen andere situatie voorstellen dat een bedrijf zo'n dienst afneemt en daar heel veel geld voor over heeft elk jaar.

Als de 2 grootste providers beide bij 1 EPG leverancier zitten, wat valt er dan nog te verdienen voor andere EPG leveranciers? Kan zomaar zijn dat er nog maar 1 EPG leverancier is en dat KPN helemaal geen keus heeft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2025

Er zijn niet alleen providers. Ook papieren en online gidsen.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 30, 2025

Ik zit de huidige epg leverancier van KPN op bepaalde punten ook te vergelijken met Ziggo.

Voorheen had Ziggo als epg leverancier Redbee en de huidige is GraceNote. 

Ik vind het ook echt oprecht jammer dat de programma informatie is verdwenen bij de radiozenders en dat er nu meer (zichtbare) fouten zijn in de TV gids.

Ik heb in ieder geval (vanuit mijn kant) al een melding gemaakt in de algemene topic 'Fout in de gids ?' die daarvoor bedoeld is.