Skip to main content
Beantwoord

Geen input/signal TV+ Box via AV Receiver/Versterker [opgelost]

• May 4, 2025
  • 14 reacties
  • 124 keer bekeken

Beste Kpn-liefhebbers,

Mijn naam is Jessey en ik ben nieuw op het forum, maar al sinds 2009 klant van Kpn Glasvezel. Ik heb zelfs nog  voorganger Glasnet meegemaakt, toen de download snelheid nog ongeveer 20mb was. En de oude Brons, Zilver en Goud pakketten, die sommige wellicht ook nog wat zullen zeggen. 😃

Ik ben pasgeleden overgestapt van de oude interactieve box, naar de nieuwe kpn+ box.

En helaas kan ik sindsdien geen televisie meer kijken via mijn av receiver, hoe ik dat voorheen altijd succes vol had gedaan.Ā 

Mijn televisie is aangesloten via de hdmi 1 aansluiting op de tv out hdmi aansluiting van mijn versterker.Ā 

Ā 

En de kpn+ box is aangesloten op de cbl/sat hdmi aansluiting achter de versterker, en mijn Playstation 5 op de game 1 aansluiting achter de versterker.Ā 

En exact op die manier heeft het altijd uitstekend gewerkt.Ā 

Op de televisie is hdmi cec geactiveerd, op de av receiver en in de instellingen van de kpn+ box.Ā 

Na een volledige reset van de kpn+ box, is er misschien 2 seconden beeld. En dan blijft de "no input" melding staan, en gebeurd er niets meer.Ā 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, de telefonische klantenservice van kpn komt er ook helemaal niet uit.Ā 

Op de reguliere manier rechtstreeks werkt de kpn+ Box wel naar behoren, maar dat wil ik niet want dat is mijn versterker buitenspel.

Bij voorbaat dank. šŸ‘šŸ¾

Ā 

Ā 

Beste antwoord door TDN

​@Joep1965

Had ik al geprobeerd ja, dat werkt wel. Maar dan is de televisie en kpn+ box apart van de televisie.

De versterker had ik gekocht om alle functionaliteiten te bedienen vanaf mijn av receiver, wat ook altijd top werkte.Ā 

Wat voor model en merk is jouw receiver? Ik heb geen probleem met hetzelfde schema als je (maar STB/DVR ipv CBL/SAT) van een Onkyo receiver. Stel mal de resolutie van de ontvanger vast op 2K (niet automatisch of 4K) en kijk of je wel beeld krijgt. Dan weten we waar het probleem ligt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 4, 2025

Beste ​@JesseyĀ heb je al eens een andere HDMI-kabel en/of HDMI-poort gebprobeerd?

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

Beste ​@JanD@JanD,

Dank voor je snelle reactie.Ā 

Ā 

Jazeker, en alle kabels vervangen zelfs die van de meegeleverde van de kpn+ box.Ā 

Ā 

Helaas geen soelaas.Ā 

Ā 

Ā 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 4, 2025

Zoals je het nu hebt aangesloten hoort het eigenlijk niet. Officieel moet de tv ontvanger met hdmi naar de tv en van de tv ga je naar een soundbox of versterker. Heb je dat al geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

​@Joep1965

Had ik al geprobeerd ja, dat werkt wel. Maar dan is de televisie en kpn+ box apart van de televisie.

De versterker had ik gekocht om alle functionaliteiten te bedienen vanaf mijn av receiver, wat ook altijd top werkte.Ā 

Het is balen mocht er geen fix komen in de toekomst.Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 4, 2025

​@Joep1965

Wat voor model en merk is jouw receiver? Ik heb geen probleem met hetzelfde schema als je (maar STB/DVR ipv CBL/SAT) van een Onkyo receiver. Stel mal de resolutie van de ontvanger vast op 2K (niet automatisch of 4K) en kijk of je wel beeld krijgt. Dan weten we waar het probleem ligt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

Goedenavond TDN,Ā 

Het gaat toevallig ook om een Onkyo;

Onkyo TX-NR535

Ā 

Ik ben over 20 minuten ongeveer thuis dan kijk ik meteen, de 2k en 4k instellingen vind ik waarschijnlijk tussen de beeld instellingen gok ik zo.Ā 

Ā 

Ik houd jullie op de hoogte. šŸ‘šŸ¾

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

​@TDN

Held van de week!! 🫔

Was al bijna een week er mee aan kloten! En de wanhoop was nabij.

Het was inderdaad via de kpn+ box, de automatische 4k instellingen uitschakelen en de box handmatig op 2k vastzetten.

Alles werkt weer als voorheen, dank en vƩƩl waardering! šŸ»

Ā 

​@JanDĀ  ​@Joep1965Ā  Ook bedankt voor het meedenken, en jullie input! šŸ‘šŸ¾

Ā 

Fijne avond mannen!Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Het was inderdaad via de kpn+ box, de automatische 4k instellingen uitschakelen en de box handmatig op 2k vastzetten.

Alles werkt weer als voorheen, dank en vƩƩl waardering! šŸ»

Dus het was fout bij de HDMI handshake en de verkeerde informatie wordtĀ gewisseld tussen tv+box en receiver. Ik heb gelezen dat niet alle porten van sommige Onkyo Receiver volledig 4k-geschikt zijn (mijn receiver heeft dit probleem niet). Je kan proberen andere porten dan CBL/SAT te gebruiken of de HDMI instelling van de receiver te veranderen (tussen through, auto of 4k)Ā en de TV+box weer op 4k te zetten. 4k van TV+box heeft natuurlijk alleen nut als je 4k-zenders van KPN of een premium abonnement van een streaming dienst hebt.

Zo staat in de handleiding van mijn Onkyo

Resolution

• Through:
    Select this to pass video through the AV receiver at the same resolution and with no conversion.
  • Auto:
    Select this to have the AV receiver automaticallyĀ convert video at resolutions supported by your TV.
  • 480p (480p/576p), 720p, 1080i, 1080p:
    Select the desired output resolution.
  • 1080p/24:
    Select this for 1080p output at 24 frames per second.
  • 4K Upscaling:
    Select this for an output resolution four times that ofĀ 1080p. Depending on the resolution supported byĀ your TV, it will result in either 3840 Ɨ 2160 or 4096Ā Ć— 2160 pixels.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

​@TDN

Mijn televisie is een oude Samsung televisie die nog geen 4K ondersteund, ik ben van plan om rond de kerst periode een dikke grote Samsung Neon 4k of zelfs 8k aan te aanschaffen, huidige is oud maar doet het nog goed.Ā 

Van mijn Onkyo versterker weet ik niet zeker, maar die heb ik 10 jaar geleden gekocht. Kan me niet voorstellen dat die hdmi poorten 4k ondersteunen, was er volgens mij toen nog niet of net nieuw.Ā 

Ā 

Ik hoor je wel.Ā 

Ā 

Groetjes Jessey. šŸ‘šŸ¾

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Mijn televisie is een oude Samsung televisie die nog geen 4K ondersteund,

Dan mag je de HDMI instelling niet op Passthrough laten staan, misschien werk auto wel. Vast ingesteld op 1080p in de Onkyo zou ook werken.

Van mijn Onkyo versterker weet ik niet zeker, maar die heb ik 10 jaar geleden gekocht. Kan me niet voorstellen dat die hdmi poorten 4k ondersteunen, was er volgens mij toen nog niet of net nieuw.Ā 

Jouw Onkyo ondersteunt het, ik heb in de specs gezocht.

Video Resolution

4K 60 Hz (YCbCr 4:2:0)
Supported
3D, Audio Return Channel, DeepColor, x.v.Color, LipSync, CEC (RIHD),Ā 4K Passthrough

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Wederom bedankt voor al je inspanningen, morgen ga ik even stoeien! En toch ook de specs achterhalen van mijn Samsung televisie. Het is sowieso Full HD, maar nu twijfel ik toch of het geen 4k ready of 4k model is. Het is een Samsung UE43NU7120W, ik ga morgen even googlen!

Morgenavond meld ik me met mijn bevindingen, ben super nieuwsgierig of het met 4k ook gaat werken. Alle hdmi kabels die heb ik gebruikt zijn sowieso 4k ready.Ā 

Had nooit gedacht dat een Onkyo van 10 jaar oud, 4k hdmi snelheid zou ondersteunen. Maar het moet het een goed merk zijn, het werkt nog steeds heel goed.Ā 

Fijne avond, je hoort morgen avond weer van me na het werk.Ā 

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

​@TDN

Goedenavond,

Mijn televisie is wel degelijk 4K, maar als ik op de box 4k aanvink dan werkt het weer niet.

Ik had me vergist met de Onkyo type, ik heb de Onkyo TX-SR444. Waarschijnlijk heeft die toch geen 4k hdmi aansluitingen, wat het probleem veroorzaakt. De 4k upscaling optie heb ik ook niet, wat me wel opvalt is als alles een nacht uit heeft gestaan. Moet ik eerst de versterker aanmaken, daarna kan hij wel weer meteen uit om beeld te krijgen.

Maar dat neem ik voor lief...Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Jessey, welkom op de KPN Community. Zoals je merkt denkt men graag even met je mee, dank daarvoor mensen. Ik ben blij dat je dan toch een tussentijdse oplossing hebt gevonden. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

​@Remco van KPNĀ 

Ā 

Goedemorgen Remco,Ā 

Dank voor je reactie.Ā 

Ik ben blij dat het werkt, ben prima geholpen.

Enige vraag zou zijn, is er een mogelijkheid om het label 'opgelost' te plakken aan mijn thread?

Ā 

Bvd.Ā