Skip to main content

Voor gebruik van de interactieve TV in ons buurthuis, hebben we een IP adres nodig.

Na aansluiting op glasvezelkabel heeft het buurthuis geen interactieve TV meer.

Na  verschillende aansluit pogingen mijnerzijds, met alle mogelijkheden van de KPN-site. Heb ik meerdere keren telefonisch contact gehad met KPN service.

De laatste keer kwam de medewerkster van KPN erachter dat voor de TV er geen IP-adres actief is, dit was voor de Kerst, intern zou dit bij KPN opgelost worden. Vandaag bij opstarten van het buurthuis, is dit helaas nog niet gerealiseerd.

Ons buurthuis heeft de tv aansluiting nodig, diverse bezoekers en huurders maken er gebruik van.

NB. WIFI en Telefoon werken wel perfect.

Wat voor tv ontvangers gebruik je? En wat voor abonnement heb je? Misschien zakelijk ofzo?

U heeft dan als het goed is een tv ontvanger gehad. Is die met een kabel aangesloten aan het modem?

Hallo ​@Ericahorst 

Als de wifi wel perfect werkt, en dat gaat via diezelfde glasvezel verbinding, dan heb je gewoon een IP-adres. Zonder IP-adres heb je namelijk helemaal geen internet. Dus ik snap dan niet wat die KPN medewerkster bedoelde.

Wellicht kun je toelichten met wat je bedoeld met “Na aansluiting op glasvezelkabel heeft het buurthuis geen interactieve TV meer”? Start de ontvanger niet meer op? Krijg je een foutmelding (zo ja, welke?) Wil de TV niet meer aan? Is de TV dienst ineens uit het abonnement verwijderd?

Weet iemand of KPN in de backoffice weet welk IP-adres er bij een televisieabonnement hoort? (Na overgang van DSL naar glasvezel krijg je volgens mij een nieuw IP-adres? Zou dat niet meer kloppen in de backoffice systemen? Je zou dan wel een foutmelding verwachting die dat uitlegt.)

En ​@Ericahorst, hebben jullie nog hetzelfde modem? (Heel kleine kans, als dat al kan, dat de televisieontvanger vaste netwerkinstellingen heeft. Die dan wel oké waren voor het oude modem, maar niet werken met een nieuw modem?)

Waarschijnlijk is de VLAN4 verbinding mislukt (IP 213.75.112.0/21), dan werken de oude TV ontvangers niet meer, ook bij actieve internet verbinding

Bedankt voor alle reacties.

binnen het buurthuis hebben we vaste verbindingen van modem naar printer, telefoon en twee van de superWifi punten.

de tv-ontvanger zit in een ruimte waar we de aansluiting hebben via een superWifi punt.

alles werkt behalve de tv-ontvanger. Van KPN na klachten over het niet werken van de tv-ontvanger, een nieuwe Arris VIP5202 ontvangen.

nu iedere keer bij instaleren bij 85% verschijnt foutcode 563.

KPN is bij controle op afstand er achter gekomen dat de tvontvanger geen aansluiting heeft op een IPadres (??) en zou dit herstellen.

de problemen met de tv-ontvanger zijn ontstaan na aansluiting op de glasvezelkabel van KPN.

Aanstaande maandag gaan we weer volledig open, ik hoop dat de tv het dan ook weer doet.

Ik ben nu even tijdens mijn vakantie in het buurthuis, voorbereiden op aanstaande maandag.

Kun je de tv ontvanger eerst even gewoon bekabeld aansluiten? Met een lange kabel die je los over de vloer legt? Dan kun je kijken of dat werkt.

Een korte zoekopdracht vind in dit topic nog nergens het woord "reset". Dus de vraag: heb je dat als een keer gedaan? Het modem naar fabrieksinstellingen gezet?

een nieuwe Arris VIP5202 ontvangen.

Zoals vermoed, je heb nog een oude TV ontvanger.

nu iedere keer bij instaleren bij 85% verschijnt foutcode 563.

Deze 85% fout heb je, als de ontvanger een te oude firmware heeft (paar tussen firmware versies overgeslagen)

Foutcode 563 kan je fixen door de ontvanger rechtstreeks op modem aansluit, zonder tussenkomst van superwifi. Nadat de ontvanger succesvol de nieuwste firmware installeert, kan je hem weer op de superwifi aansluiten.

KPN is bij controle op afstand er achter gekomen dat de tvontvanger geen aansluiting heeft op een IPadres (??) en zou dit herstellen.

Als de tip van TDN niet werkt, dan zou ik gewoon weer bellen naar KPN. Die kunnen je veel sneller helpen dan andere gebruikers zoals wij. Of misschien zelfs nog een monteur langssturen deze week?

Hoi ​@Ericahorst! Welkom op de KPN Community, mooi om te zien dat er zoveel advies en hulp is gegeven door de Community. Ik denk dat een kabel aansluiten inderdaad even een goede tussenstap kan zijn om te testen waar dit precies fout gaat. Ik vermoed toch ergens in de communicatie tussen het modem en het Wifi-punt. Mocht dit nog spelen dan zou ik weer even contact zoeken met de klantenservice zodat er verder nagekeken kan worden en er indien noodzakelijk een monteur aangestuurd kan worden. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou het uitkomt!

Reageer