Skip to main content
Beantwoord

Geen KPN tv app beschikbaar voor Apple TV

• October 2, 2025
  • 42 reacties
  • 4896 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

u claimt op uw website dat de KPN tv op elk apparaat te gebruiken is. Ook nu met de vernieuwde app. Echter toen ik zakelijk Apple producten via u aangeboden kreeg heb ik de switch gemaakt. Daarmee ook Apple TV en tot mijn grote verbazing en teleurstelling moet ik via deze community lezen dat de app er helemaal niet is. u doet hiermee wel erg misleidend. Nu heb ik liever dat het zo snel mogelijk beschikbaar komt op Apple TV. Einde van deze maand zou een mooi streven zijn. Maar ik denk toch dat dit zeker in aanmerking komt voor schade vergoeding op diverse gronden. Immers de consument misleiden is niet een wenselijk pad.

ik moet ook zeggen dat het mij erg bevreemdt dat er tot op heden nog geen optie is voor Apple TV. Het is toch al 2025 en aan de programmering zijde zou het niet erg ingewikkeld moeten zijn gezien er wel al een basis voor telefoon en tablet ligt.

aan de reacties te zien is dit ook al lang een grote wens van een aardig publiek.

ik wacht nog even af maar bereid me voor( bijvoorkeur op het genot van KPN via mijn Apple tv

met vriendelijke groet 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Remco Nicolaas, welkom allereerst bij onze community. 

Dank aan de medegebruikers hier die een uitleg hebben geplaatst. Ik kan me goed voorstellen dat dit een wens is als je Apple TV gebruikt, dat verzoek is bij ons bekend. Ook is onze bedoeling dat die app ontwikkeld gaat worden, er is alleen nog geen datum ervoor. Zoals gezegd zijn we nog volop bezig met de nieuwe TV+ app voor de huidige apparaten. 

Als ik mee mag denken, je zou kunnen kijken of de TV geschikt is voor de TV+ app en ook of je eventueel vanaf een mobiel apparaat kunt streamen rechtstreeks naar de televisie. Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. 

42 reacties

• October 2, 2025

u claimt op uw website dat de KPN tv op elk apparaat te gebruiken is.

Waar staat dat dan? Linkje? Schermafdruk? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2025

Waar het staat vraag ik me ook af.

Kpn heeft met de app, nog steeds, de insteek kijken zonder kastje. 

En geen enkele tv draait nu eenmaal op Apple tvOS.

De app is er dus voor televisies. Met Android-TV, Google-TV, Tizen én WebOS. Dat zijn veruit de meeste. Jij zult ook wel een geschikt merk/type televisie in huis hebben. 

Kijken zonder kastje kpn.com/smarttv .

Dennis Overbeek
Wijsgeer

u claimt op uw website dat de KPN tv op elk apparaat te gebruiken is.

Waar staat dat dan? Linkje? Schermafdruk? 

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

De app is er dus voor televisies. Met Android-TV, Google-TV, Tizen én WebOS. Dat zijn veruit de meeste. Jij zult ook wel een geschikt merk/type televisie in huis hebben. 

Of  https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken “Overal live tv-kijken én al je favoriete entertainment in je broekzak?”

Nou zal dat AppleTV kastje technisch gesproken best in je broekzak passen, ik denk toch niet dat kpn dat bedoelt…

(En de meeste tablets passen dan weer niet in de gemiddelde broekzak. Ach ja, marketing is ook een vak.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 3, 2025

voor de lief hebbers die zich voor druk maken om waar de essentie van mijn bericht juist niet om gaat. Er word op op de site op diverse manieren geclaimt dat de app overal op te gebruiken is en ook naar de Apple Store verwezen. Als ik dan op de Apple TV naar de Apple Store ga is daar geen KPN tv app te vinden.

waar mijn bericht wel om gaat is dat het toch wel erg nalatig is dat het nog steeds niet mogelijk is om KPN op Apple TV te gebruiken. Er zit duidelijk iemand te slapen op de afdeling ontwikkeling. Gezien de vele verzoeken die al van jaren terug dateren. 

Foto 1 het is dus niet in de App Store te downloaden

Foto 2 ik kan dus niet overal tv kijken 

Foto 3 beperkt zich dus tot mijn telefoon of tablet 

maar nogmaals het gaat om de hoop dat het beschikbaar word. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2025

maar nogmaals het gaat om de hoop dat het beschikbaar word. 

Hallo ​@Remco Nicolaas ,

De KPN TV+-app op Apple TV komt beschikbaar. Dat is meerdere malen door KPN-medewerkers bevestigd. Het is alleen niet iets wat deze maand op de planning staat en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dit jaar. Het TV+-apps team is namelijk nu nog druk met apps voor andere platformen. 

Maar moderator Shyrin schreef onlangs nog: 

Ik lees dat deze discussie veel losmaakt: van boze leden die niet meer wil deelnemen tot aan het aanwijzen en uitsluiten van een moderator. De wens om een TV+ App voor Apple TV is duidelijk en ik snap heel goed dat het frustrerend voelt dat er nog geen concreet nieuws over is. Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 

• bron:

• October 3, 2025

Foto 1 het is dus niet in de App Store te downloaden

Die is wel in de app Store te downloaden. Voor een iPhone. 

Foto 2 ik kan dus niet overal tv kijken 

Dat kan wel. Met een apparaat wat ondersteund wordt. Er staat dat je overal kunt kijken. Niet dat je op alle apparaten kan kijken. Geen dingen lezen die er niet staan.

Foto 3 beperkt zich dus tot mijn telefoon of tablet 

Inderdaad. Je begint het te snappen. Ga zo door 👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 3, 2025

Natuurlijk snap ik je intentie. Maar jeetje je dient informatie wel van de juiste plek te halen voor onderbouwing.

Die scherm afdrukken gaan over de mobiele app. Foto 1 verkeerd afgesneden. Hier helemaal. App staat gewoon in de App store en is daar te downloaden voor mobiel en tablet. 

Foto 3. Daar staat ook duidelijk bij in je broekzak. Komt van dezelfde pagina over online (laptop, mobiel, tablet) kijken. 

Voor de app voor smart-tv's 😉 en streaming apparaatjes staat de informatie hier:

http://kpn.com/smarttv 🤓

Aangezien smart-tv's vrijwel altijd wel over ondersteunde systemen voor de "kijken zonder kastje" app beschikken ga ik ervan uit dat je de app gewoon kunt gebruiken. Totdat ie eindelijk ook voor Apple tvOS beschikbaar is. Maar technisch is dat met je smart-tv ernaast niet zo nodig natuurlijk. 

Je kunt ook één kpn kastje gratis in je abonnement krijgen. Een Google account is er niet voor nodig. 

En tussen Apple apparaten onderling zal er toch ook wel iets zijn als Google's chromecast. Airplay volgens mij. Dat wordt ondersteund. 

En om nou "overal tv kijken" te interpreteren als 'op alle apparaten' gaat me ook wat ver.

Je hebt ingelezen en geïnformeerd en de verkeerde 'conclusie ' getrokken. Terwijl je feitelijk op de hoogte was van de status van de app voor Apple tvOS bij kpn. Ik heb daar gedachten en termen bij die ik echter volgens de gebruikersvoorwaarden hier niet mag opperen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Hi ​@Remco Nicolaas, welkom allereerst bij onze community. 

Dank aan de medegebruikers hier die een uitleg hebben geplaatst. Ik kan me goed voorstellen dat dit een wens is als je Apple TV gebruikt, dat verzoek is bij ons bekend. Ook is onze bedoeling dat die app ontwikkeld gaat worden, er is alleen nog geen datum ervoor. Zoals gezegd zijn we nog volop bezig met de nieuwe TV+ app voor de huidige apparaten. 

Als ik mee mag denken, je zou kunnen kijken of de TV geschikt is voor de TV+ app en ook of je eventueel vanaf een mobiel apparaat kunt streamen rechtstreeks naar de televisie. Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Goedendag Alex, ik heb al na gedacht over het streamen. Maar dat is niet de oplossing. Maar dankjewel voor het mee denken. Het is jammer dat KPN zoveel jaar laat wachten ondanks de claims zoals eerder gemeld. Ik begrijp uit eerdere berichtgeving dat KPN daar door ook klanten kwijt raakt. Dat is overigens voor mij nog niet zover. Maar dit punt komt wel als er einde van het jaar nog geen zicht op is. Ik heb ook begrip dat van wegen concurrentie bepaalde zaken delen online niet handig kan zijn. Dus voor nu hoop ik op een leuk sinterklaas / kerstcadeautje 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 7, 2025

Dus voor nu hoop ik op een leuk sinterklaas / kerstcadeautje 😉

Het lijkt mij dat jij ​@Remco Nicolaas een kort lijntje hebt met Sint Nicolaas. 😉 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

🤫 sst 🤐 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 10, 2025

Goedendag Alex, ik heb al na gedacht over het streamen. Maar dat is niet de oplossing. Maar dankjewel voor het mee denken. Het is jammer dat KPN zoveel jaar laat wachten ondanks de claims zoals eerder gemeld. Ik begrijp uit eerdere berichtgeving dat KPN daar door ook klanten kwijt raakt. Dat is overigens voor mij nog niet zover. Maar dit punt komt wel als er einde van het jaar nog geen zicht op is. Ik heb ook begrip dat van wegen concurrentie bepaalde zaken delen online niet handig kan zijn. Dus voor nu hoop ik op een leuk sinterklaas / kerstcadeautje 😉

Hmm, hier ga ik nog over nadenken. 😉 Dankjewel trouwens voor deze eerlijke maar toch vriendelijke feedback. Neem ik mee. 

Forum|alt.badge.img+2

Hmm, hier ga ik nog over nadenken. 😉 Dankjewel trouwens voor deze eerlijke maar toch vriendelijke feedback. Neem ik mee. 

@Alex van KPN 

Hier nog iemand die hoop kpn eens een leuk kerst cadeau geeft en die app beschikbaar maakt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 10, 2025

Beste KPN,

Op mijn wat oudere TV is geen KPN+ app beschikbaar helaas. 2 jaar geleden een AppleTV apparaatje aangeschaft maar helaas tot op heden nog geen KPN+ app. 
Heb op een andere TV een KPN ontvanger, dat functioneert prima. De app op die TV is wel beschikbaar maar loopt af en toe even vast, en loopt standaard vast na een bepaalde tijd programma gemist terugkijken. Via de KPN ontvanger heb ik daar geen last van.

Hoop wel dat KPN op korte termijn de app voor AppleTV kan/wil vrijgeven, dan kan ik dat apparaat een stuk vaker gebruiken dan dat nu het geval is. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Ik ga toch niet met de App van de SmartTV kijken, die chips zijn de goedkoopste die er zijn en worden ook  maar kort ondersteunt, troep zeg maar, daarom staat er vanaf dag 1  een Apple TV 4K bij de LG 4K, zodat we ook echt 4K kunnen kijken ipv KPN HD...

• November 12, 2025

... zodat we ook echt 4K kunnen kijken ipv KPN HD...

KPN bied maar 3 zenders aan in 4K. Dat zijn onbekende zenders waar bijna niemand naar kijkt. De rest is HD. Ook op een Apple tv ontvanger zouden die gewoon HD zijn. Die zijn echt niet opeens 4K omdat er een aangevreten appel logootje op het doosje staat.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Evenals inmiddels vele anderen vraag ik me af wanneer de KPN.app voor AppleTV komt.

Onlangs ben ik door een verkoper van KPN abonnementen gebeld. Hij wist me te overtuigen om over te stappen van Delta naar KPN. Tijdens dat gesprek heb ik specifiek gevraagd of er een KPN.app te gebruiken was op de Apple TV. Na enig zoekwerk werd dat door de KPN verkoper positief beantwoord. Voor mij is dit buitengewoon belangrijk omdat Ik namelijk in het bezit van 3 AppleTV’s waarvan twee in het buitenland. Gezien de toezegging van KPN ben ik overgestapt naar KPN( Bestelling S10406744-10159677 waarop te beluisteren is wat mij beloofd is).

In de discussie over dit onderwerp lees ik dat er door KPN steeds omheen gedraaid wordt en ook geen specifieke datum voor de beschikbaarheid genoemd wordt.

Ik moet concluderen dat KPN ook mij misleid heeft. Ik verzoek dan ook KPN eindelijk duidelijkheid te verschaffen en er niet verder omheen te draaien.

Komt er een app en wanneer.

Met vriendelijke groet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 27, 2025

waarvan twee in het buitenland.

Op die 2 werkt de KPN TV+ app sowieso niet ​​​@Roger46 .

Deze app is specifiek vrijgegeven om op het eigen thuis adres (v.h. abonnement) te gebruiken. Daarbuiten (IP) is ie geblokkeerd.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Mij gaat het om een app die op de appleTV geïnstalleerd kan worden en overal bruikbaar is. Mijn TV’s in het buitenland zijn geen smart TV en Apple TV is daar de perfecte oplossing voor. KPN heeft mij aangegeven dat die wel beschikbaar was. NL Ziet bv werkt prima op die mannier. Dus…...

• November 27, 2025

Mij gaat het om een app die op de appleTV geïnstalleerd kan worden en overal bruikbaar is. 

Al zou er een app komen, dan zal die sowieso alleen thuis gebruikt mogen worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Mij gaat het om een app die op de appleTV geïnstalleerd kan worden en overal bruikbaar is. 

Al zou er een app komen, dan zal die sowieso alleen thuis gebruikt mogen worden.

Hoe komt u daarbij?

• November 27, 2025

Hoe komt u daarbij?

Omdat da bij de app voor Android apparaten ook zo is. Bijvoorbeeld de app op de Google Streamer kan je alleen thuis gebruiken. Dat is een beperking die KPN expres er zo ingebouwde heeft.

En niet alleen KPN. Ook bij andere providers zoals Ziggo en Odido is dat zo.

Tv kijken met de afstandsbediening in je hand kan/mag alleen thuis. Zo simpel kan je het zeggen. Buitenshuis moet je casten vanaf je mobiel. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Hoe komt u daarbij?

Omdat da bij de app voor Android apparaten ook zo is. Bijvoorbeeld de app op de Google Streamer kan je alleen thuis gebruiken. Dat is een beperking die KPN expres er zo ingebouwde heeft.

En niet alleen KPN. Ook bij andere providers zoals Ziggo en Odido is dat zo.

Tv kijken met de afstandsbediening in je hand kan/mag alleen thuis. Zo simpel kan je het zeggen. Buitenshuis moet je casten vanaf je mobiel. 

Toch bijzonder dat ik met de KPN app gewoon op mijn Android tv in de caravan kan kijken. En die caravan staat niet bij de deur op eigen wifi 🤔

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Helemaal mee eens! Ook bv de Ziggo app kan ik zo op mijn AppleTV downloaden.  Het is onbegrijpelijk dat KPN geen duidelijkheid hierover kan/ wil verschaffen