Skip to main content
Beantwoord

Geen KPN tv app beschikbaar voor Apple TV

• October 2, 2025
  • 42 reacties
  • 4896 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 27, 2025

Die camping is verklaarbaar.

Als er THUIS (IP van abonnement) is ingelogd op de app werkt ie ook buiten de deur. In de EER.

Datzelfde zal gelden voor de toekomstige app voor Apple TVOS. 

Dus als je dan die kastjes meeneemt naar je huis in Nederland en via je eigen IP inlogt kunnen ze met de app gebruikt worden in het buitenland. Je moet alleen niet uitgelogd raken in het buitenland.…

Het kan zijn dat dit een bug is die er nog uitgehaald wordt. Maar dit is hoe het op dit moment werkt voor apparaten met Android-TV. 

• November 27, 2025

Toch bijzonder dat ik met de KPN app gewoon op mijn Android tv in de caravan kan kijken. En die caravan staat niet bij de deur op eigen wifi 🤔

Heel fijn dat da bij jou werkt. Maar dat hoort niet zo te zijn. Linkje:

https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app

Plaatje:

• November 27, 2025

En bij Ziggo op de site lees je dit:

Alleen thuis dus.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Toch vreemd bij Ziggo vindt ik dit; https://www.ziggo.nl/internet/chromecast/apple-tv-of-chromecast

Zowel de Chromecast met Google TV als de Apple TV ondersteunen een breed aanbod van apps, zoals Ziggo Go, Netflix, YouTube, Disney+, HBO Max, NLZiet, Videoland, NPO, Pathé Thuis, Spotify, Twitch en nog veel meer. Apple TV biedt daarnaast de eigen betaalde streamingsdienst Apple TV+ en iTunes. Op een Apple TV kun je alleen apps installeren die in de App Store staan. De Chromecast biedt via de Google Play Store toegang tot een groter aantal apps dan de Google TV.

Mijn ervaring is dat deze wel werkt in het buitenland, maar Ziggo wel of niet daar gaat het mij niet om!

De vraag blijft waarom is er nog steeds geen KPN.APP voor AppleTV en als KPN beweert dat deze in ontwikkeling is wanneer is deze beschikbaar.

• November 28, 2025

Die vraag gaat niemand antwoord op geven. KPN zegt niets over wat het in de toekomst gaat doen. 

• Nieuwkomer
  • December 9, 2025

Dan zal ik mijn plasje er ook nog eens over doen; een maand geleden KPN internet, tv en mobiel besteld in de KPN-winkel. Werd gevraagd of ik een tv kastje wilde. Antwoordde nee, omdat ik van plan was op m'n Apple tv kastje via de app te kijken (zoals ik tot vandaag dat bij Odido deed), wat de verkoper beaamde dat dat idd handig is, zodat ik geen berg kastjes bij m'n tv heb staan. Net begonnen de boel te installeren (modem e.d.) en zie ik dus nu pas dat de (blijkbaar) grootste internet en tv aanbieder van Nederland geen Apple tv app heeft waarmee je tv kan kijken. Het is dat de twee weken bedenktijd voorbij is, anders had ik de boel terug gestuurd. Sorry hoor, maar dit is te bescheten voor woorden. Zelfs Odido heeft een Apple tv app. 

Goed dat ik maar een jaarabo heb genomen, wordt dus weer overstappen op een andere aanbieder volgend jaar. Nooit verwacht dat ik al weer klaar was met KPN vanaf de eerste dag van m'n nieuwe abo. Wat een amateurisme. 

• Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Mij is het KPN abo ook verkocht met het idee dat er een app beschikbaar is op de Apple TV. Nu blijkt dit niet het geval en zit inmiddels vast aan het abo.

Ben er eigenlijk ook meteen wel klaar mee

• Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Het gaat om het feit dat er meermaals is toegezegd en nu weer dat het komt. De app voor Apple TV is er echter nog steeds niet waardoor je je afvraagt of het ooit nog gaat komen.

Nee is ook een antwoord en als het wel ontwikkeld wordt kan een grote partij als KPN daar toch wel een tijdsplanning voor afgeven. Ik vind het onbegrijpelijk dat KPN antwoorden geeft met alternatieve manieren. Dat is niet de vraag!

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Die vraag gaat niemand antwoord op geven. KPN zegt niets over wat het in de toekomst gaat doen. 

Nou… kpn is soms juist heel duidelijk over de toekomstplannen.

We weten dat kpn (nog steeds) aan de Smart TV+ App voor Android werkt. In de toekomst komt de Smart TV+ App voor Tizen (Samsung) beschikbaar, gevolgd door die voor WebOS (LG).

Een app voor de Apple TV staat weliswaar op de roadmap, maar dat zegt op zich niet zoveel. Het kan best zijn dat een Smart TV+ App voor Titan (Philips) daar ook op staat en misschien wel bovenaan, terwijl die voor de Apple TV ergens onderaan kan bungelen.

Soms is kpn dus heel duidelijk, soms (en zeker voor wat betreft de Apple TV) ook uitermate vaag.

• Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Dit is iets wat al jaren speelt en niet recent is. De vraag is simpel, komt er een Apple TV app en zo ja, wanneer. Lijkt me geen ingewikkelde vraag.

KPN is toch geen eenmanszaak die afhankelijk is van 1 persoon die al die apps maakt? Ik heb er geen verstand van maar als je een iPhone app hebt gemaakt schijnt deze relatief makkelijk om te zetten te zijn naar Apple TV. Ik snap het probleem en al die ontwijkende antwoorden dus niet.

• Deelnemer
  • December 12, 2025

Welke alternatieven zijn er? Ik wacht er ook al 2 jaar op … ik geef mijn geld liever ergens anders uit voor TV dan hier nog verder op te wachten… liefst zelfs provideronafhankelijk zodat ik alleen internet moet afnemen.

• Nieuwkomer
  • December 17, 2025

Welke alternatieven zijn er? Ik wacht er ook al 2 jaar op … ik geef mijn geld liever ergens anders uit voor TV dan hier nog verder op te wachten… liefst zelfs provideronafhankelijk zodat ik alleen internet moet afnemen.

Dat is het punt een beetje, er is niet echt een alternatief denk ik, althans niet op glasvezel. Ik zit momenteel op Odido met NLZiet, echter is er al langer in het gezin de behoefte aan Eredivisie Voetbal. Voorheen was er nog CanalDigitaal die het aanbood, maar dat is ook niet meer het geval… Ik heb mijn hele TV user experience gebouwd om Apple TV, dus ook ik hoop dat er snel een Apple TV app komt, met goede kwaliteit streams, maar veel alternatief dan hopen heb ik niet denk ik ;P.

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Ik zit met hetzelfde. Dacht KPN TV+ als vervanging voor NL Ziet ook vanwege eredivisie. Maar met Airplay is dit allemaal niet optimaal. Ik heb wel een LG TV maar mijn vrouw is vrij atechnisch dus heen en weer schakelen tussen apps van tv en apps van apple tv zal matig voor haar gaan. Dan maar weer naar NL ziet...

• Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Hi ​@Remco Nicolaas, welkom allereerst bij onze community. 

Dank aan de medegebruikers hier die een uitleg hebben geplaatst. Ik kan me goed voorstellen dat dit een wens is als je Apple TV gebruikt, dat verzoek is bij ons bekend. Ook is onze bedoeling dat die app ontwikkeld gaat worden, er is alleen nog geen datum ervoor. Zoals gezegd zijn we nog volop bezig met de nieuwe TV+ app voor de huidige apparaten. 

Als ik mee mag denken, je zou kunnen kijken of de TV geschikt is voor de TV+ app en ook of je eventueel vanaf een mobiel apparaat kunt streamen rechtstreeks naar de televisie. Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. 

Beste Alex,

Ik zit al 3 jaar te wachten op de KPN app voor de Apple TV. Zowel mijn Apple tv als mijn (2) Philips TV's willen geen KPN app installeren. We zijn dus verplicht om 2 kastjes van KPN te huren (kan niet eens kopen).

Is er een soort intekenlijst bij KPN waar we met zijn allen kunnen aangeven dat we het willen en dat er prioriteit aan gegeven kan worden? 

Ik denk dat er wat anders achter zit, ik denk dat er een andere reden is waarom KPN het niet op een Apple TV wilt streamen?

Kortom, wat hebben jullie nodig om de prioriteit te verhogen of wees eerlijk over dat het niet gaat gebeuren.

Alvast bedankt!

Heleen

• January 9, 2026

We zijn dus verplicht om 2 kastjes van KPN te huren

1 kastje zou je sowieso toch al wel moeten huren. Anders zou de app op een Apple TV het ook niet doen. Je kan tegenwoordig kiezen voor app only. Maar dat kost net zoveel.

(kan niet eens kopen).

Er zijn zat andere AndroidTV kastjes die je wel kunt kopen 😉

• Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Ah, fijn dat ik dit topic nog net op tijd vind.

Ik sta op het punt van verhuizen, en wilde eigenlijk van mijn Ziggo abonnement af en KPN internet nemen aangezien ik daar ook al mobiel zit.

Maar ook mijn kijkervaring is prima al jaren(!) rondom de AppleTV gebouwd en dat kan dus niet met KPN.

Jammer, en vrij bizar eerlijk gezegd. Zeg ik zelf als iOS developer.

• Nieuwkomer
  • January 16, 2026

Hier nog een teleurgestelde klant. In december maar weer eens overgestapt na jaren Ziggo. 

Kom ik er nu achter dat ik op zolder geen TV kan kijken via apple TV. Wat een giller (drama)

En de Ziggo app staat er naast. Zij wel dus… 

Als ik het had geweten was ik niet geswitched. En als de app er niet einde jaar is, switch ik weer terug.