Skip to main content
Beantwoord

Geen KPN TV kanalen beschikbaar op mijn nieuwe LG TV als ik LG afstandsbediening gebruik

• February 3, 2025
  • 5 reacties
  • 357 keer bekeken

Hallo,

Nieuwe LG TV afgelopen zaterdag in gebruik genomen. Op HDMI poort 1 de HDMI kabel aangesloten aan de KPN box en via de KPN afstandsbediening kunnen we TV kijken. Allemaal geen probleem en werkt prima. Maar ik wil de afstandsbediening van de LG TV gebruiken omdat die nu eenmaal beter gebuikt maakt van de in de TV beschikbare opties. 

Alleen heb ik 1 probleem en dat is dat de Guide knop van de LG afstandbediening me geen TV kanalen laat zien. Heb meerdere pogingen ondernomen om via het zoek de kanalen menu de kanalen beschikbaar te stellen maar niet gelukt. De LG TV ziet alleen ZIGGO als (default) provider en als ik een provider wil zoeken/ instellen kom ik op een frequentie pagina terecht en dan ben ik het kwijt.

Als iemand al een keer met dat LG TV Guide bijltje heeft gehakt en een oplossing gevonden heeft dan hoor ik dat graag :-)

Grt, Marcel

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Marcel Bakker, de gids van LG zoekt naar een signaal via de COAX kabel. Dat is de frequentie waar om gevraagd wordt. De tv gids van onze tv-ontvanger kan daar niet in geladen worden. Die kan je inzien door de juiste HDMI poort te kiezen en op de tv-ontvanger naar de gids te gaan.

Ik weet niet wat voor type tv-ontvanger je van ons hebt, als het een TV+ Box is, en de LG afstandsbediening bluetooth ondersteund, kan je kijken of je ze met elkaar kunt koppelen. Dan kan je de LG afstandsbediening gebruiken, in combinatie met onze ontvanger: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 4, 2025

Hoi ​@Marcel Bakker, de gids van LG zoekt naar een signaal via de COAX kabel. Dat is de frequentie waar om gevraagd wordt. De tv gids van onze tv-ontvanger kan daar niet in geladen worden. Die kan je inzien door de juiste HDMI poort te kiezen en op de tv-ontvanger naar de gids te gaan.

Ik weet niet wat voor type tv-ontvanger je van ons hebt, als het een TV+ Box is, en de LG afstandsbediening bluetooth ondersteund, kan je kijken of je ze met elkaar kunt koppelen. Dan kan je de LG afstandsbediening gebruiken, in combinatie met onze ontvanger: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2025

Als je de afstandsbediening van de tv gebruikt ga dan via het KOMPAS naar de gids.

Op geen van mijn tv's werkt de eigen afstandsbediening voor de gids in een losse ontvanger. Die is gekoppeld aan de DVB-C gids. Dat werkt alleen nog bij Ziggo met CI Module. 

En bij een Samsung de gratis zenders via Samsung TV Plus. 

NB. Bij Ziggo is de Next Mini helemaal niet te bedienen met een televisie afstandsbediening omdat die geen HDMI CEC ondersteunt. De kpn TV+ (DIW7022) ontvanger doet dat gelukkig wel. 

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

Hallo ​@Jasper van KPN  en ​@PeterG,

Bedankt voor jullie reactie.

Na grondiger onderzoek van de LG-afstandsbediening heb ik besloten deze niet als primaire afstandsbediening te gebruiken. Hij mist namelijk knoppen voor afspelen, pauzeren en vooruitspoelen, waardoor het terugkijken van programma’s en het bekijken van opnames niet mogelijk is.

Grt, Marcel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 7, 2025

Je hebt ook nooit 2 afstandsbedieningen tegelijkertijd nodig. Alleen al daarom vind ik 2 afstandsbedieningen geen punt.

Jasper van KPN
Moderator

Als je programma's terugkijkt zijn die knoppen wel handig. Je zou voor die momenten ook de andere afstandsbediening kunnen pakken. Het is net wat voor jou het prettigste werkt 🙂