Skip to main content

Geachte ls,

 

Ik zit al 15 jaar bij kpn. Mijn abonnement is internet+ iTV Thuis Instap. Ik heb op mijn slaapkamer een extra kpnkastje. Ik maak gebruik van de dvs1200 en die gaat over op een kpn versterker om dan naar de tweede kastje te gaan. Alles werkt en brand correct maar des ondanks kan ik geen live tv kijken op mijn slaapkamer. Ik kan wel Netflix kijken en mijn kpn opnames. Ik kan zelfs een tv zender die live is opnemen om vervolgens de opname te kijken maar live de zender te kijken kan niet. Van zender veranderen heeft geen effect en ook niet de router resetten. Is dit een bekend probleem?

Ik hoor het graag! 

 

 

 

Is dat sinds kort of altijd al zo geweest?


Hoi Joep. Bedankt voor je reactie. Ik heb dit probleem al eerder gehad. Beneden had ik ook de kpnkast gekoppeld met een dvs1200 er tussen. Kpn monteur geweest en gaven aan dat die dvs1200 erg gevoelig zijn. Beneden hebben wij toen de kpnkast bedraad gedaan en dat hielp enorm. Ik heb glasvezel maar heb het gevoel dat mijn internet snelheid erg laag is. Boven test ik de WiFi en dan is het maar 7 mb. De laatste tijd is het probleem weer erger geworden. Geen idee waar het aan ligt! 


Eerlijk gezegd denk ik ook dat de devalo's het probleem zijn. Probeer ze te vervangen door een kabel. En wat betreft Wi-Fi...geeft u de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow


Hi @Kwabbelnoot welkom op ons forum! Als je Netflix + opnames werken is je verbinding tussen je televisie ontvanger en je modem wel actief. Zou je voor mij het volgende willen proberen?

 

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem instellingen

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen.

televisie-bewaar-instellingen-stap-6

Kies daarna: Bewaar Instellingen

Stap 7

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-fabrieksinstellingen-stap-7

Ter info

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-herstarten

 

Kan je aangeven of je televisie ontvanger nu weer normaal werkt? 

Als het gaat om de Wifi adviseer ik je inderdaad de Wifi tuner te doorlopen. De Wifi Tuner heeft bijna 100 verschillende uitkomsten. Daarvan kunnen er 1 of meerdere dé oplossing voor jouw situatie zijn. Dit kunnen tips zijn, of nieuwe hardware zoals een andere Experia box of een wifi versterker. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 


Hi @Kwabbelnoot ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!


Hoi Jiske. Ik zie nu pas de reactie en ga het zo uitproberen. Groet Rob (kwabbelnoot)


Hi @Kwabbelnoot, het het resetten van de ontvanger + de Wifi tuner het gewenste resultaat bereikt? Ik hoor het graag :slight_smile:


Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, suf gezocht en zelf de oplossing uitgevogeld...de Adblocker blokkeerde toegang tot live TV. In de Adblocker KPN TV op veilig gezet en deed het per direct als een zonnetje...


Reageer