Skip to main content

Update KPN TV+ launcher 1.15.3 gedownload. Ik heb een smart televisie (2023) en internetsnelheid van 1 Gb.

Zie geen aparte keuzemenu m.b.t. inschakelen naar  UHD alleen de keuze “terugkijken”, “opname”, “informatie” en “ondertiteling”.

 

 

 

Zo te lezen kijkt u in de app op de tv...Dan moet u voor NPO UHD kanaal 690 kiezen, @P. den Brabander.

Dat UHD-menu zie je alleen op de ontvanger.


Ik kan de optie wel selecteren, maar beeld wordt donkerder…

Ook een LG tv van zo’n 1,5 jaar oud. 


Kunt u in het tv-menu de HDR-instellingen wijzigen. @Steensel92? Dat wordt in de tv-ontvanger als mogelijke oplossing voor een donker beeld aangegeven.


Bedankt voor de reactie. Vergeten te vermelden dat ik niet via de app kijk maar via de TV NPO 1 (kanaal 1). Mijn TV is 4K en heb ook een 4k pakketabonnement. Mijn internetsnelheid is voor zowel up- als download 1000 Mbits/s.


Hallo @P. den Brabander ,

Je hebt twee mogelijkheden: 

Heb je TV+? Dan kies je kanaal 1.

Heb je een Arris 5202? Dan kies je kanaal 690.


 

Uitgebreider: 

  • Heb je TV+ en voldoende internetsnelheid? Dan kun je, tijdens het EK voetbal, NPO 1 UHD via de TV+ Box (DIW 7022) ontvangen gewoon op kanaal 1. Via de zapbanner/informatiebalk kun je t.z.t. Ultra HD aan- en uitzetten.
    • Zorg dat HDR Prioriteit op HDR10 staat ingesteld. (Instellingen → Apparaat (Open algemene instellingen) → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → HDR Prioriteit)
  • Heb je een tv-ontvanger van het type VIP5202? Dan krijg je toegang tot het speciale NPO 1 UHD kanaal op zender 690. Het enige wat je dan verder nog nodig hebt, is een televisie die HDR volgens de HLG standaard  ondersteunt. 

     


Ik heb een Samsung smarttelevisie en als ik naar ESPN kanaal 14 kijk is het beeld lichter dan van kanaal 690 (UHD, zit in 4K pakket).


Ik heb een Samsung smarttelevisie en als ik naar ESPN kanaal 14 kijk is het beeld lichter dan van kanaal 690 (UHD, zit in 4K pakket).

Ik begrijp dat je zender 690 nu gevonden hebt. En daarmee is jouw vraag beantwoord.
 

Dan kun je nu via de beeldinstellingen van jouw TV verder experimenteren voor een beter beeld. Is een kwestie van wat uitproberen.


Abusievelijk kanaal 690 vermeldt in plaats van 694. NPO 1 via (kanaal 1) nog steeds geen UHD mogelijk. Ik kijk wel in HD. Voel mij door KPN “blij gemaakt met een dode mus”.


Abusievelijk kanaal 690 vermeldt in plaats van 694. NPO 1 via (kanaal 1) nog steeds geen UHD mogelijk. Ik kijk wel in HD. Voel mij door KPN “blij gemaakt met een dode mus”.

Dat verandert de zaak. 
 

Dan even de decoder herstarten. Daarna wordt kanaal 690 zichtbaar. 

 


Abusievelijk kanaal 690 vermeldt in plaats van 694. NPO 1 via (kanaal 1) nog steeds geen UHD mogelijk. Ik kijk wel in HD. Voel mij door KPN “blij gemaakt met een dode mus”.

Dat verandert de zaak. 
 

Dan even de decoder herstarten. Daarna wordt kanaal 690 zichtbaar. 

 

@P. den Brabander 

Is dit zo gelukt? 


Abusievelijk kanaal 690 vermeldt in plaats van 694. NPO 1 via (kanaal 1) nog steeds geen UHD mogelijk. Ik kijk wel in HD. Voel mij door KPN “blij gemaakt met een dode mus”.

Dat verandert de zaak. 
 

Dan even de decoder herstarten. Daarna wordt kanaal 690 zichtbaar. 

 

@P. den Brabander

Is dit zo gelukt? 

Neen. Omdat het met beeldkwaliteit te maken heeft heb ik het op een andere manier gedaan via “beeldinstellingen”. Videomodus “multicast” gewijzigd in “unicast” en daarna weer teruggezet in “multicast”. Nu heb ik wel Npo 1 in UHD. Puur toeval of logisch denken?


Reageer