Skip to main content
Vraag

Geen ondertiteling bij gebruik van "Terugkijken"

• August 8, 2026
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Hardt001
Nieuwkomer

Sinds kort geen ondertitels bij terugkijken opnames. Krijg melding "ondertitel applicatie staat aan" maar er komt GEEN ONDERTITELING!

Waarom dingen veranderen als het altijd goed werkte?

If it ain't broke, don't fix it!

Wordt deze storing nog verholpen of kan ik de opnames weggooien?

P. 't Hardt 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2026

Maar de oude opname server van het oude ITV was/is juist 'broke'. 

De oudere ontvangers worden overgezet op het opname platform wat al voor de nieuwe TV+ ontvangers wordt gebruikt. 

Mogelijk is de nieuwe software niet helemaal goed geladen. Voer eens een frisse start uit.

Menu - instellingen - systeem 

De opnames zijn in ieder geval goed te kijken via Smart-tv app, mobiele app en website tv.kpn.com

Voor de ontvangers komt binnenkort een update die de (nieuwe) problemen zal moeten oplossen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Heb je een Arris of Arcadyan tv ontvanger? Vermoedelijk is daarop de software niet helemaal goed geüpdatet.

Misschien helpt dan een koude herstart. (Uitzetten met schakelaar achterop, of stekker eruit. Na een minuutje weer aan.)

Als dat niet helpt, kun je een frisse start, ofwel terug naar fabrieksinstellingen proberen, in Menu : Instellingen : Systeem. Dan raak je wel de aangepaste instellingen op de tv ontvanger kwijt. Je opnames blijven wel behouden.

Hardt001
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2026

Ik heb beide, de Arris gaf dit probleem. Inmiddels via Google AI, antwoord en uitleg gekregen. Via menu herstart gedaan, ondertiteling doet het weer. Wat mij dwarszit, ik krijg elke week een of meerdere mails van KPN, meestal onzin. Nooit werd er gemeld dat dit kon gebeuren en hoe het op te lossen. Wat meer de klanten informeren in plaats van reclame zou wel prettig zijn. Je mag best eens toegeven dat er wat fout is gegaan. Probleem is dus inmiddels opgelost, op naar het volgende. Hopelijk meldt KPN dan wel wat probleem en remedie is.

Overigens, bij de Arcadyan moet ik het nog testen.

In ieder geval nog bedankt voor je antwoord!

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Hardt001 . Fijn om te lezen dat de ondertiteling inmiddels weer werkt! Gelukkig hoef je de opnames dus niet weg te gooien. 😉

Ik snap je opmerking over de communicatie ook goed. Als er na een wijziging iets niet goed gaat, is het voor klanten natuurlijk veel prettiger om daar duidelijk over geïnformeerd te worden, inclusief een eventuele oplossing. Zeker als je vervolgens zelf op zoek moet naar de oorzaak en oplossing, terwijl je ondertussen wel regelmatig andere berichten van KPN ontvangt.

Goed dat je in ieder geval via de herstart de ondertiteling weer aan de praat hebt gekregen.