Skip to main content

Al enkele weken geen ondertiteling meer op RTL4 bij LIVE kijken. Ik kan even pauzeren en dan doet ie het wel maar dan is het beeld een stuk minder.

Bij de 'beste kwaliteit' RTL zenders is inderdaad nu al een paar weken geen ondertiteling meer aanwezig. Dit heb ik ook al 14 dagen geleden doorgeven (verwijzing naar andere topic) , maar tot op heden nog geen reactie op ontvangen of hier aan gewerkt wordt.


Dus even samengevat:

Jullie hebben de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Als hij op multicast staat heb je geen ondertiteling.

Als hij op unicast staat heb je wel ondertiteling. (na pauzeren gaat hij automatisch op unicast). 

En dat is alleen bij RTL 4

 

Vul je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Hoi @Kwasje . Vervelend dat je hier hinder van ondervindt. Zet video mode op multicast ZONDER VINKJE bij beste kwaliteit om hier voorlopig geen hinder van te hebben.

❌ multicast + beste kwaliteit: ondertiteling RTL zenders ontbreekt (al weken; storing bekend...)

✅ mulicast: met ondertiteling van RTL

✅ unicast (instelbaar maar ook na pauze en opnames): met ondertiteling van RTL


Hoi @Kwasje . Vervelend dat je hier hinder van ondervindt. Zet video mode op multicast ZONDER VINKJE bij beste kwaliteit om hier voorlopig geen hinder van te hebben.

 

 

Is denk ik de beste workaround want het probleem speelt al een tijdje en de oplossing blijft uit. Zou voor het inleveren van beeldkwaliteit eigenlijk korting moeten krijgen.

 


Workaround als geadviseerd werkt (bij ons) NIET. 
Is er mogelijk een andere oplossing. Of moet er gewacht worden op een (KPN-)oplossing? Die er eigenlijk al lang had moeten zijn!!


Workaround als geadviseerd werkt (bij ons) NIET. 

Is dat multicast zonder vinkje? @Teng50 

Zet 'm dan op unicast. Dat werkt zeker met de ondertiteling. 

Echter wordt in het andere topic gemeld dat ondertiteling weer werkt bij

Multicast ✅ beste kwaliteit.