Skip to main content
Beantwoord

Geen ondertiteling meer bij 112 Vandaag (RTL5)

• August 6, 2026
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ondertiteling heeft het altijd gedaan bij dit programma, maar sinds kort niet meer.
Lokaal niks gewijzigd dus ik weet niet waarom dit niet meer het geval is.
Programma is nu lastig te volgen voor slechthorenden dus als hier even naar gekeken kan worden dan graag.

Als extra info wil ik melden dat de stijl van de ondertiteling altijd al anders was bij dit programma ten opzichte van andere zenders. Misschien is dat nog relevante informatie om het op te lossen.
Overigens zijn er wel meer problemen met de ondertiteling, maar dat geheel ter zijde (TV+ box).

Beste antwoord door leannejh

Ik heb zelf ook contact opgenomen met RTL via de link die ​@Noordzee gaf en dit is het antwoord:

“Bedankt voor je bericht. Het programma is live on tape, helaas is het technisch niet haalbaar om ondertiteling aan te bieden.
Vanaf 31 september zal de ondertiteling weer beschikbaar zijn.”

Blijft de vraag waarom het programma tot voor kort wel gewoon ondertiteling had, maar goed.
Komt binnenkort dus weer beschikbaar.

9 reacties

• August 8, 2026

Ik heb het programma gisterenavond opgenomen, via een andere aanbieder, geen ondertitels te bekennen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 8, 2026

Op Videoland (App) is ook geen ondertiteling te zien, tenminste in de laatste week.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 8, 2026

Leuk die technologische vooruitgang.
Er is van alles mogelijk in dit digitale tijdperk, maar schijnbaar te veel gevraagd voor een omroep om ondertiteling te blijven ondersteunen. Teleurstellend.
Ik ga door bovenstaande reacties er maar van uit dat het aan RTL ligt.

JanD
Wijsgeer
  • August 8, 2026

Mij overkomt het met de DIW7022 helaas ook regelmatig dat de ondertiteling het niet (meer) doet, willekeurig welke zender.

Als ik de DIW dan een hertstart geef, doet de ondertiteling het weer.

Werk voor de KPN-programmeurs die verantwoordelijk zijn voor de DIW.😎

• August 8, 2026

Dat denk ik dus ook, of ergens in de distributie.
Melden cq vragen bij RTL ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2026

Leuk die technologische vooruitgang.
Er is van alles mogelijk in dit digitale tijdperk, maar schijnbaar te veel gevraagd voor een omroep om ondertiteling te blijven ondersteunen. Teleurstellend.

Hallo ​@leannejh ,

Dat lijkt mij ook. Meldt jouw bevindingen dan aan RTL via: 

https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5367931/contact?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Op de een of andere manier heeft RTL geen ondertiteling doorgegeven bij dit programma. Via het tv-team zal ik het nog wel even laten doorgeven richting RTL Nederland. Hopelijk is het dan spoedig herstelt. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • August 13, 2026

Ik heb zelf ook contact opgenomen met RTL via de link die ​@Noordzee gaf en dit is het antwoord:

“Bedankt voor je bericht. Het programma is live on tape, helaas is het technisch niet haalbaar om ondertiteling aan te bieden.

Blijft de vraag waarom het programma tot voor kort wel gewoon ondertiteling had, maar goed.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

Dat is mooi. Nu bestaat 31 september niet, maar vanaf 1 oktober 2026 zal de ondertiteling dus weer werken. 👍