Skip to main content

Sinds enkele dagen krijg ik geen ondertiteling meer op de Duitse ARD zender. Wel op alle andere Duitse zenders.

Daar kan KPN ook niets aan doen @jetta01 , als zo'n zender voor een bepaald programma geen OT meegeeft, dan is dat helaas zo.

 


Hallo @jetta01 ,

Ik heb het net gecheckt op het bronsignaal, de Astra-satelliet. Daar kan ik wel ondertiteling selecteren op Das Erste. 
 

Ik weet niet hoe het bij jouw ontvanger werkt. Kun je het niet per zender instellen? 


Nee lukt niet met kpn+ 


En als je eventjes pauzeert? Of de Video Mode op unicast zet?

Via de unicast stream via tv.kpn.com heb ik wel ondertiteling op dit moment op ARD namelijk. 

Dat zou betekenen dat het probleem in de multicast stream zit en die kan ik momenteel niet gebruiken en dus ook niet testen / controleren.


Als ik via mijn laptop kijk heb ik wel ondertiteling. Maar niet op tv dusligste het probleem toch echt bij kpn toch?


Daarom vraag ik ook even te pauzeren of de ontvanger op video mode unicast te zetten. 

Dan heb je dezelfde stream als via de laptop of de app in tablet en smartphone. 

Ik kan het over ongeveer een half uur even checken maar momenteel alleen met de unicast stream. 

Andere opties voor nu. De kpn tv app downloaden uit de play store. En via de ARD app  ook uit de Play Store te halen, werkt het ook nog.


Hoe zet ik mijn tv op video mode unicast?

ik ben niet zo technisch wat dat betreft.


Menu tandwiel rechtsboven selecteren en op ok drukken. Naar beneden naar video mode. Daar unicast selecteren. 

En ik kan nu bevestigen dat er in unicast wel ondertiteling is bij ard.


Bedankt! Unicast gevonden en geselecteerd en idd heb ik nu ondertiteling op de ARD zender!👍😀


@ moderator

Nu mogen ze het bij het team weer gaan repareren bij multicast. De ervaring hebben ze… met de rtl zenders die wekenlang geen ondertiteling in multicast hadden.


Hi @jetta01, wat fijn dat Peter je zo goed op weg heeft geholpen. met onderstaande workaround en door het op Unicast te zetten. Zou je voor de zekerheid ook je profiel in willen zodat ik jou ook als voorbeeld kan aandragen mochten ze dat nodig hebben?

@PeterG, dit neem ik zeker mee.

Menu tandwiel rechtsboven selecteren en op ok drukken. Naar beneden naar video mode. Daar unicast selecteren. 

En ik kan nu bevestigen dat er in unicast wel ondertiteling is bij ard.

Dankjewel Peter. 


Ps bij het naar beneden schrollen dien je eerst op “Beeld“ te klikken dan pas op Video Mode en dan unicast selecteren.

grt, jetta01


Hoi @jetta01, we hebben het signaal gekregen dat de ondertiteling het weer moet doen. Zou je kunnen kijken of het weer werkt?


Hallo Jasper, ik heb weer ondertiteling met de videomodus op Multicast.

grt jetta01


Hi Jetta, dankjewel voor de bevestiging. Fijn om te lezen dat het weer werkt.