Skip to main content
Beantwoord

geen signaal !

  • March 13, 2020
  • 13 reacties
  • 219 keer bekeken

Tv geeft het volgende aan.

 

! geen signaal. hoe kunnen we dit wegwerken en weer tv kijken?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Leuk je gesproken te hebben, @Niels1987pra . :-)

We zijn er helaas niet uitgekomen en ik tast nog in het duister wat er nu precies aan de hand is.

Wat hebben we geprobeerd:

 

-HDMI kabel vervangen.

-Andere tuner van boven geprobeerd

-Andere HDMI poort geprobeerd.

 

Op alles blijft jouw tv ‘geen signaal’ geven. Mijn voorlopige advies is om een andere apparaat wat via HDMI werkt ( xbox, playstation, blueray speler ) op een van de poorten aan te sluiten om te kijken of de tv misschien stuk is en HDMI signalen niet goed meer begrijpt.

Laat je weten of je een oplossing vind? Mocht je tóch de indruk krijgen dat de KPN spulletjes stuk zijn, laat het weten en dan duik ik er uiteraard weer bovenop. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 13, 2020

Branden alles lampjes op de experiabox? Is de ontvanger met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

Alles aangesloten zoals het hoort


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Niels1987pra . Welkom op het forum.

Geen signaal is een melding van je tv zelf ( waarschijnlijk). Staat hij misschien op een verkeerde bron? 

Wat staat er op je itv tuner? 

Heb je anders een foto van de foutmelding? Dan krijgen we een beter beeld.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

Is een melding van de tv zelf! We hebben hem op HDMI 1 staan zoals altijd alleen geeft hij nu geen signaal! Onze modem hebben we wel aan staan en daar zit het probleem niet in!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

 


Erwin van KPN
Moderator

En onze itv tuner? Brandt daar ook een lampje op en zit de HDMI kabel er goed in? Heb je dat kastje al herstart? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

Wat bedoel je met iTV tuner? 
 

voor de rest alles geprobeerd! 


Erwin van KPN
Moderator

Daarmee bedoel ik het kastje waarmee je televisie kijkt. Als het goed is staat er ergens een kastje van KPN. Zwart van kleur. Waar je je afstandbediening op richt. Die is met een HDMI kabel verbonden met jouw tv.

 

 


Erwin van KPN
Moderator

Oh wacht. Ik zie hem staan. Hij staat naast je tv. Wat voor getal of code staat daaar op?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

Hij staat op rtl 5 kan hem ook zo veranderen! En het rode stip staat HD.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2020

Leuk je gesproken te hebben, @Niels1987pra . :-)

We zijn er helaas niet uitgekomen en ik tast nog in het duister wat er nu precies aan de hand is.

Wat hebben we geprobeerd:

 

-HDMI kabel vervangen.

-Andere tuner van boven geprobeerd

-Andere HDMI poort geprobeerd.

 

Op alles blijft jouw tv ‘geen signaal’ geven. Mijn voorlopige advies is om een andere apparaat wat via HDMI werkt ( xbox, playstation, blueray speler ) op een van de poorten aan te sluiten om te kijken of de tv misschien stuk is en HDMI signalen niet goed meer begrijpt.

Laat je weten of je een oplossing vind? Mocht je tóch de indruk krijgen dat de KPN spulletjes stuk zijn, laat het weten en dan duik ik er uiteraard weer bovenop. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2020

Ook ander tv maakt niet uit! We kijken morgen verder! Bedankt in ieder geval 👍🏼
 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.