Skip to main content
Onze tv springt sinds deze week ineens op zwart beeld.staat alleen geen signaal.tv gaat niet helemaal uit.van alles geprobeerd. Tv en ontvanger al gereset.hdmi kabel in andere aansluiting gedaan.nu aangesloten op dolby surrond(dvd speler).nu springt de tv nog telkens op zwart beeld, maar geluid blijft verder gaan.tv is van maart 2017.is een phillips 49pus6501/12
Boven staat een oude Samsung.maar die is verbonden met een scart kabel.het rare is dat het soms lang duurt voordat die op geen signaal springt en dan weer de hele tijd. Om de paar seconden.we gaan nu andere uitgang proberen.uitgang 1 en 2 en 4 zijn al geprobeerd. Daar werkt het niet op.nu 3 proberen.Oké ik wacht jou bevindingen even af. ;)



Helaas bij alle HDMI aansluitingen springt de tv met regelmaat op geen signaal. Morgen leverancier maar bellen.
Hier ook sinds ongeveer een week of 2 dat mijn Philips tv steeds op geen signaal springt, ik heb een Arris ontvanger. Het begon met eerst met 1x per dag, nu springt hij om de paar seconde op geen signaal. Ik heb niets veranderd in mijn instellingen. Ik durf ook niet te zeggen of het aan het kastje ligt of aan de tv. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt wat de oorzaak is, want het is niet leuk tv kijken zo.
Hier ook sinds ongeveer een week of 2 dat mijn Philips tv steeds op geen signaal springt, ik heb een Arris ontvanger. Het begon met eerst met 1x per dag, nu springt hij om de paar seconde op geen signaal. Ik heb niets veranderd in mijn instellingen. Ik durf ook niet te zeggen of het aan het kastje ligt of aan de tv. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt wat de oorzaak is, want het is niet leuk tv kijken zo.



Sinds gisteren is het hier niet meer gebeurt.

Wij moesten van de verkoper philips bellen voor een monteur.en kosten konden we bij de verkoper indienen.

We wachten nog even af hoe het dadelijk gaat.hebben nu de arcadyan van onze dochter beneden.maandag krijgen we een nieuwe tv ontvanger.

Ik hoorde vandaag dat ziggo klanten precies hetzelfde probleem hebben. Ligt dus waarschijnlijk niet aan onze tv.
Ook ik heb sinds gister precies ditzelfde probleem met mijn Philips smart tv en de kpn ontvanger (een Arris) . Ik kan al gewoon Netflix kijken via deze ontvanger, dus dan zal deze lijkt mij niet te oud zijn. De eerste keer dat hdmi signaal weg viel, kon ik zonder kabels om te wisselen, verder kijken via de naastgelegen poort! Helaas viel deze na een paar uur ook uit, maar had ik weer beeld via de standaard uitgang waar de kabel daadwerkelijk in zit. Voor zolang het duurde uiteraard... Tv en ontvanger volledig opnieuw opgestart, kabel verplaatst naar andere uitgang, niks helpt. Maar dit lijkt mij dan toch echt een probleem wat bij kpn ligt. Tenzij de hdmi kabels en/of Philips televisies een staking hebben ingepland waar we niet over ingelicht zijn... ??
Hey!



Wij hebben sinds een aantal weken (al voor de zenderupdate) hetzelfde probleem. Uit het lezen van de bovenstaande berichten merk ik dat iedereen dezelfde tv heeft (Philips 43PUS6501/12, ongeacht het formaat). Wanneer de tv op geen signaal springt dan lukt het om deze weer actief te maken door linksboven twee keer op tv te drukken. Wij hebben ook één van de laatste kastjes met Netflix etc.



Iemand al een oplossing? Ik gok dat het misschien aan Philips ligt dan aan KPN.
Dan zou de arcadyan het beneden toch gewoon moeten doen?Dat lijkt mij ook. Daarom vind ik het ook vreemd dat je TV op "Geen Signaal" springt. 🤔



Dennis, ik zit bij Ziggo en heb sinds 2 weken ook dit probleem., zelfs als ik netflix op tv kijk springt hij naar HDMI met de melding geen signaal. Na de source knop en ok te klikken of op Netflix te klikken heb ik weer beeld. Gr B. Boon🙁
Nog even ter aanvulling: ik heb niet de 43PUS6501/12, maar de UE40J6200
Trouwens als wij de PlayStation op de tv aansluiten springt de tv ook op geen signaal.playstation is niet verbonden met tv ontvanger.dus heel raar.Dan zou ik haast denken dat er toch iets met de TV aan de hand is, hoeveel HDMI-ingangen heb je op die TV? Welke merk en typenummer is het?



4 HDMI ingangen. Philips 49PUS6501/12

Tv is van maart 2017🤔




Ik heb de 43pus7202/12 zelfde euvel, 2e model nu in huis gaat ook vaak niet aan via de AB! En nu andere issues als geen signaal. Geen Philips meer voor mij,
Hier ook sinds ongeveer een week of 2 dat mijn Philips tv steeds op geen signaal springt, ik heb een Arris ontvanger. Het begon met eerst met 1x per dag, nu springt hij om de paar seconde op geen signaal. Ik heb niets veranderd in mijn instellingen. Ik durf ook niet te zeggen of het aan het kastje ligt of aan de tv. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt wat de oorzaak is, want het is niet leuk tv kijken zo.



Sinds gisteren is het hier niet meer gebeurt.

Wij moesten van de verkoper philips bellen voor een monteur.en kosten konden we bij de verkoper indienen.

We wachten nog even af hoe het dadelijk gaat.hebben nu de arcadyan van onze dochter beneden.maandag krijgen we een nieuwe tv ontvanger.

Ik hoorde vandaag dat ziggo klanten precies hetzelfde probleem hebben. Ligt dus waarschijnlijk niet aan onze tv.




Denk eerder aan tv
Hallo,



Ik heb ook de 49pus6401/12 met 4 HDMI poorten, en een ziggo mediabox XL

Gr B.Boon

Trouwens als wij de PlayStation op de tv aansluiten springt de tv ook op geen signaal.playstation is niet verbonden met tv ontvanger.dus heel raar.Dan zou ik haast denken dat er toch iets met de TV aan de hand is, hoeveel HDMI-ingangen heb je op die TV? Welke merk en typenummer is het?







4 HDMI ingangen. Philips 49PUS6501/12

Tv is van maart 2017🤔




Ik heb de 43pus7202/12 zelfde euvel, 2e model nu in huis gaat ook vaak niet aan via de AB! En nu andere issues als geen signaal. Geen Philips meer voor mij,

Hier ook sinds een paar dagen hetzelfde.. tv gaat tijdens kijken ineens op zwart beeld met tekst" geen signaal" .

Alle herstart opties al gedaan, nieuwe HDMI kabel, kabels extra goed aangedrukt, maar gebeurt nog steeds!

Soms 1x per avond, soms 10x achter elkaar ?.



Heb een Philips ambilight tv.
Hey!



Wij hebben sinds een aantal weken (al voor de zenderupdate) hetzelfde probleem. Uit het lezen van de bovenstaande berichten merk ik dat iedereen dezelfde tv heeft (Philips 43PUS6501/12, ongeacht het formaat). Wanneer de tv op geen signaal springt dan lukt het om deze weer actief te maken door linksboven twee keer op tv te drukken. Wij hebben ook één van de laatste kastjes met Netflix etc.



Iemand al een oplossing? Ik gok dat het misschien aan Philips ligt dan aan KPN.

Ook ik heb een Philips tv,

Sinds er een update is geweest via Philips zelf verspringt hij op de playstation maar ook met tv kijken naar "geen signaal"

Dit is dus waarschijnlijk een Philips probleem
Moet je de TV niet opnieuw op HDMI zetten?
Ik heb een Philips 49PUS7272/12 ambilight, en ik krijg sinds een dag 3 a 4 ook af en toe de melding geen signaal, verschillende HDMI poorten geprobeert kabels, maar geen verschil. Dit gebeurde ook bij PS4. Ik denk dat het een tv probleem is. Vanavond maar contact opnemen met Philips.
Jullie zijn niet de enige.

Ook wij hebben dit probleem sinds +/- 2 weken.

Zowel boven als beneden hangt een Philips TV met een ziggo horizonbox.

Beide vallen regelmatig uit en springen op geen signaal.

We vragen ons al een tijdje af waar dit aan ligt.

Aan de tv of aan het kastje van ziggo.
Hier met KPN hetzelfde, dus denk ik dat het niet aan de provider ligt, maar aan de Philips ambilight tv..
Ik heb een Philips 49PUS7272/12 ambilight, en ik krijg sinds een dag 3 a 4 ook af en toe de melding geen signaal, verschillende HDMI poorten geprobeert kabels, maar geen verschil. Dit gebeurde ook bij PS4. Ik denk dat het een tv probleem is. Vanavond maar contact opnemen met Philips.



Dit is hetzelfde model wat wij hebben. Dus duidelijk als je het mij vraagt.
Nog even ter aanvulling: ik heb niet de 43PUS6501/12, maar de UE40J6200



Sorry, verkeerde model genoemd, het is wel de 43PUS6501/12. De UE40J6200 is mijn Samsung, die geeft geen problemen.
Volgens Philips moet dit de oplossing zijn.

De automatische updates uitschakelen in Google store.

We hebben dit gedaan dus nu maar afwachten.
Ik heb de Philips gebeld, en ze zijn Inderdaad op de hoogte van het probleem. Ik heb de updates van de Buildinn Chromecast moeten verwijderen (te vinden in het apps menu bij instellingen, apps beheren). Nu tv even kwartiertje stroomloos en fingers crossed dat het heeft gewerkt...
Als ik deze verhalen zo lees, werkt de tv ontvangers niet goed met die Philips TV. Misschien weer een HDCP-Issue? 🤔
Philips 55pus7181 hetzelfde probleem. Op alle 4 de HDMI poorten. 4 verschillende kabels geprobeerd (HDMI 1.4 en 2.0) daarnaast nog ander kpn kastje geprobeerd + voeding... niks heeft er invloed op.

Philips tv software: QM163E.0.16.56.0 van 16-JAN-2018 dus daar is niks veranderd de afgelopen tijd.

KPN: iets gewijzigd afgelopen dagen? Hier zijn de zenders nog niet overgezet pas vanaf 1-MEI.
Ik had de instellingen gewijzigd zoals Philips zei, maar hij sprong zojuist gewoon weer op "geen signaal"

Pffff en nu......maar weer opnieuw bellen
Ik had de instellingen gewijzigd zoals Philips zei, maar hij sprong zojuist gewoon weer op "geen signaal"

Pffff en nu......maar weer opnieuw bellen




Ben benieuwd. Ook hier hetzelfde probleem met een 55PUS7181 met softwareversie QM163E.0.16.56.0.

Update ie al een hele tijd geleden gehad. Sinds enkele weken ook vaak "geen signaal".

Reageer