Skip to main content

Hallo,

Is er een mogelijke hack om altijd met de huisjes-knop op de afstandsbediening terug te keren naar de tv?

Mijn vader van 89 raakt in de war van dat nieuwerwetse menu en zou wel als hij Youtube willen kijken gewoon met de apps-knop naar de Youtube kunnen gaan. Maar als hij uit Youtube komt of ergens anders vandaan, dan is het voor hem handiger om altijd terug te gaan naar bijvoorbeeld NPO1.

Bij Ziggo hebben ze het allemaal veel gemakkelijker voor de oudjes, maar hem hebben ze een contact van 2 jaar aangesmeerd, dus kan niet zomaar overstappen.

Hi @B.Bro, ik kan me voorstellen dat zo'n nieuw menu voor je vader zacht gezegd ontzettend wennen is!

Alvast wat extra informatie, je hebt er helaas nu nog niet zo veel aan, maar misschien wel fijn om te weten. Er wordt gewerkt aan een nieuwe afstandsbediening voor TV+ met minder knoppen. Om het ook voor bijvoorbeeld oudere mensen wat gemakkelijker te maken. We weten alleen nog niet wanneer deze klaar gaat zijn. Zo gauw daarover meer bekend is, delen we dit sowieso op ons forum.

 

Voor nu alvast een tip: Stel de TV+ Box van je vader zo in dat hij opstart met live tv. Dan zou je vader vanuit YouTube de TV+ Box op stand-by kunnen zetten. Zet hij hem daarna weer aan, staat de tv weer op live tv kijken. Ik hoop dat dat het makkelijker maakt, je vind de uitleg in dit artikel:

 


Als ik het goed heb kan je door twee keer op de gids knop te drukken altijd weer in de live televisie uitzending komen.


Reageer