Skip to main content

Ik ben de film ben hur aan het kijken op rtl7 , ik heb beeld en geluid , alleen de stemmen blijven uit.

Alsof het geluidspoor niet compleet is ???

Alleen  tijdens de film , tijdens reclame geen probleem .???


Tv geeft ondertiteling weer , geen stem , wel geluiden zoals muziek ???

 


Kijken op tablet via de app is wel voorzien van audio, via i-tv helaas niet, mogelijk een verkeerde instelling in de multiplexer. 


  1. Waar kijk je op?
  2. Via de KPN tv decoder, zo ja welke KPN tv decoder heb je?
  3. Geluid via TV of via Soundbar? 

Bekend euvel bij deze film. Is al eerder uitgezonden en toen ook hetzelfde. Het center geluidsspoor komt niet mee. In stereo doet ie het wel. De oude ontvangers kun je daarop zetten. Met de TV+ box gaat die truc niet op. Dan kan je het alleen omzeilen via de aparte KPN TV app. Via de Play Store ook op de box te zetten.

Zelf switch ik in zo'n situatie naar de KPN TV app in mijn smart-tv. Maar ook die heb ik onder Apps op de TV+ box gezet….


Ik keek op mijn smart tv. En had de decoder al geupdate , dus gereset , hij gaf alle geluiden door alleen de stemmen niet.

Dus waarschijnlijk dat het betreffende geluidspoor niet gelezen werd ???

 


Ik keek op mijn smart tv. En had de decoder al geupdate , dus gereset , hij gaf alle geluiden door alleen de stemmen niet.

Dus waarschijnlijk dat het betreffende geluidspoor niet gelezen werd ???

 

 

Op de Samrt tv, moet je bij de tv leverancier gaan.

 

Als je via de KPN ontvanger dit probleem hebt, welke KPN ontvanger heb je? 


Je keek via de ontvanger…. en je smart-tv functioneert dan alleen als scherm / geluidsweergever.

Iedere keer als RTL Ben Hur uitzendt is het hetzelfde. Het centergeluidsspoor zit er niet bij met 5.1. En dus geen spraak.

Gebruik je het STEREO spoor dan zijn er wel stemgeluiden.

Oplossingen:

Gebruik de KPN TV app in de smart-tv (mits niet ouder dan 2019 en Philips, Sony, Samsung, LG).

Zet de ontvanger op “stereo” geluid. Dat heeft in dit geval alleen effect bij de Arris en Arcadyan ontvangers.

Bij de Sagemcom (DIW7022): download de KPN TV app uit de Play Store en gebruik die. De Sagemcom zelf op pcm stereo zetten helpt niet; dan zet ie alleen maar het Dolby geluid om naar pcm stereo. En daar zit alsnog het centergeluid (spraak) niet in. Via de KPN TV app uit de Store gebruik je wel het stereo bron geluid.

In combinatie met de Sagemcom kun je natuurlijk ook de KPN TV app in je smart-tv gebruiken.


Het heeft niets met de ontvanger te maken schijnbaar , heb de Sagemcom 12b.

Ik leg de fout bij RTL7 waar waarschijnlijk de film bij afspelen een geluidspoor niet gelezen werd.

Had op alle verdere zenders geen probleem.

RTL7  storingen gaf alleen niets aan , was s,nachts dus waarschijnlijk niemand aanwezig op de locatie waar afgespeeld word , of medewerker bezig met andere dingen.

Het is Nederland, daar kan dit allemaal 


Het heeft alles te maken met de 'versie’ die RTL heeft. Al in 2022 deze klacht na uitzending van deze film.

https://www.klacht.nl/rtl-7/klacht/geluidsprobleem-bij-de-film-ben-hur/

En op de zelfde site ook weer over de uitzending van vrijdagavond.

https://www.klacht.nl/rtl-7/klacht/geen-geluid-bij-film-ben-hur-van-rlt-7/ 


  1. Waar kijk je op?
  2. Via de KPN tv decoder, zo ja welke KPN tv decoder heb je?
  3. Geluid via TV of via Soundbar? 

Ik kijk op een Samsung TV via een HMB2260 V2 STB, via HDMI ARC naar JVC 5.1 soundbar.

Experia Box V10; glasvezel, STB aangesloten via netwerkkabel op modem.

Alle audio instellingen in de HMB2260 en de TV gewijzigd, resultaat: alle geluiden in orde, maar geen spraak, alsof je zelf de film mag nasynchroniseren… Zonder de soundbar hetzelfde resultaat. Gekeken op kanaal 7 en 667.

Via mijn iPad (KPN TV app) was de spraak wel aanwezig.

Groet, Piet.


HMB2260 V2 STB

Met geluid op “stereo” instellen had je zonder meer spraak moeten hebben. Mijn moeder met diezelfde ontvanger op stereo bij die film wel. En hier met een Arris VIP2952 op “stereo” ook spraak bij die film.

Naar instellingen - geluid 

 

Daarna op stereo zetten en bewaren 

 


HMB2260 V2 STB

Met geluid op “stereo” instellen had je zonder meer spraak moeten hebben. Mijn moeder met diezelfde ontvanger op stereo bij die film wel. En hier met een Arris VIP2952 op “stereo” ook spraak bij die film.

Naar instellingen - geluid 

 

Daarna op stereo zetten en bewaren 

 

Je hebt gelijk Peter, net even geprobeerd met terug kijken: met geluid op stereo gaat het goed, ik was met het wijzigen van de instellingen even vergeten op “bewaren” te klikken!

Groet, Piet.


Slim om de screenshots uit de quote te slopen 😀.

Geniet alsnog van de film.


Reageer